Európai ízlésnek megfelelően és Európában tervezték a Toyota Corolla legújabb nemzedékét, a kilencedik generációt. A kompakt japán autó a gyár franciaországi design központjában nyerte el visszafogott vonalvezetésű külső formáját.

A korábban megszokott négyajtós lépcsőshátú, három- és ötajtós ferdehátú valamint kombi karosszériás Corollák mellett egyterű modellel is piacra lép az új Corolla.
Toyotás hagyománynak megfelelően a Yaris Verso és az Avensis Verso után a egyterű-szerű Corolla is a Verso utónevet kapja.
A két csapott végű Corolla gyártása továbbra is Angliában zajlik majd, a négyajtós limuzin pedig csak 2002 nyarán mutatják be. A konzervatív vevőknek szánt Corolla gyártása továbbra is Japánban marad.

Három benzin- és egy dízelmotorral lesz választható az új Corolla. Az 1.4 és 1.6 literes VVT-i benzinmotor már ismert az előző Corollából. A legerősebb 1.8 literes motor 192 lóerőt teljesít. Ezt a motort csak a T-Sport kivitelbe építik be. Ugyan ez a VVTL-i rendszerű erőforrás teljesít szolgálatot a Celica T-Sportban is.