Rácz karrierjét Bódis Kálmán támogatja. Felismerve a rokonszenves fiatalemberben rejlő lehetőségeket, igyekszik őt lehetőséghez juttatni a bizonyításra. Rácz István élt is ezzel a lehetőséggel a Forma-1 betétfutamán a GT3-mal. A verseny után elmondta, hogy még soha életében nem érezte magát ennyire fáradtnak. Rácz elmesélte, csütörtök délután fél hatkor tudta meg, hogy rajthoz állhat a vasárnapi délelőtti futamon, edzésre így alig volt módja. Nyolc kört tett meg a pénteki edzésen, majd újabb nyolcat az időmérés során. Összesen tehát 16-szor négy kilométeres GT3-as tapasztalattal szerezte meg a 15-ik startpozíciót. A verseny után újságírókkal beszélgetve elmondta, hogy a hazai pálya előnye, tehát a Hungaroring ismerete messze nem kompenzálta azt a tényt, hogy alig volt tapasztalata a szériaközeli Porsche GT3 Cup autóval. Megszokást igényelt a farnehéz autó kezelése – tette hozzá Rácz István. Mivel a GT3 Cup egy utcai versenyautó, futóműve a kőkemény versenyautókhoz képest puha. Kanyarokban a GT3 Cup oldaldőlése erősebb a vártnál, ami természetes is, hiszen a GT3-nak akár a Thököly út macskakövén vagy egy parkolóház rámpáján is boldogulnia kell. A puhább rugózás miatt jobban csúsznak az autók. A televíziós közvetítés elvesz ennek látványosságából, élőben viszont öröm nézni, ahogy szűk kanyarokban a 305 milliméter szélességű slick gumikat kipörgetve, széles farukat megriszálva gyorsítanak ki a Porsche Supercup, a világ leggyorsabb márkakupájának résztvevői.

Zengő Zoltán volt az idei hungaroringi Porsche márkaverseny VIP-indulója. Ő higgadt versenyzést mutatott be, célja nem a minél jobb időeredmény elérése volt a számára ismeretlen autóval. Tavaly a két magyar induló egymással ütközött, így nagy siker, hogy idén mindhárom magyar versenyző autója épségben ért célba. Egyedül Rácz Porschéjén kell kicserélni a gumiból készült hátsó lökhárítót, ami akkor sérült meg, amikor egy jobbkanyarban autója jobb hátulját meglökve kipörgették a pályáról. Tavaly. Zengő kockázatmentes autózása talán ahhoz is megteremti az utat, hogy a VIP-autóval jövőre is magyar versenyző indulhasson. Rácz István a verseny után elmondta, hogy az elmúlt három nap során, részben az idegesség és a várakozás miatt, több mint öt kilót fogyott az eredeti 58-ból. A verseny után a nagyon kimerült magyar versenyző három liter vizet ivott meg rövid idő alatt, majd boxok mellett találhat slauggal locsolta magát a hőségben. A pálya melletti bő harminc fok azonban felüdítő lehetett a versenyautó Rácz becslése szerint 70 fokra felhevülő utastere után.

A versenyben látványos adok-kapok folyt. Nem kizárt, hogy magyar mezőnyben “Ez nem roncsderbi” kijelentéssel licenszmegvonással büntették volna a durván autózókat. A Forma-1 betétfutamaként nagyon jelentős TV-nyilvánosságot kapa Supercup futam.

A Porsche Supercup mezőnyében kétszer fordult elő, hogy a meghívott VIP-versenyző győzött a futamon. Ez Mika Häkkinennek sikerült 1993-ban Monacóban és Mogyoródon. Ez annál is nagyobb eredmény, mert a VIP-autó ülésébe a zenész Chris Rea mellett olyan autóversenyzők tekerték a Momo kormányt mint Ralf Schumacher, Jacques Laffite vagy olyan ralis nagyságok, mint Walter Röhrl, Miki Biasion, Stig Blomqvist vagy az utóbbi évekből Jutta Kleinschmidt és Richard Burns.

Az autók azonosságát leplombált motorokkal védik a rendezők. Uwe Brettel, a Porsche Supercup igazgatója a vezess.hu kérdésére elmondta, hogy bár a legtöbb csapat szívesen növelné a teljesítményt, ez mindig összetett beavatkozást igényel. Lehetne változtatni a vezérműtengelyen, de az egyik módosítás maga után vonja a többit, különben egy olyan bonyolult rendszer, amilyen egy versenyautó motorja, veszít teljesítményéből. A feladat összetettsége miatt a versenyigazgatóság előtt nem maradhatna rejtve a tiltott motortuning. Minden verseny után tetszőleges számú autót ellenőrizhetnek. A pilóták első dolga kiszállás után, hogy felnyissák a motorháztetőt az esetleges későbbi kontrollhoz.

A Porsche 911GT3 Cup gyakorlatilag egy szériaautó, alkatrészeinek 90 százaléka megegyezik a sorozatgyártású 911 GT3-mal. Eltérés a széria 911GT3-tól a 370 lovas motor 10 lóerővel nagyobb ereje. Karakterisztikáját tekintve is sportosabb az erőforrás az utcai változatnál, mivel az azonos 370 Nm-es nyomatékot 5000 helyett 6250-es percenkénti fordulatszámnál adja le a versenyváltozat. A szériakocsi 302 kilométer/órás végsebességénél kevésbé gyors a GT3 Cup, mivel talán csak Le Mans négy kilométeres egyenes szakaszán lehetne kiautózni ezt a tempót, ahol nincs Porsche-szuperkupa futam. A végsebességnél sokkal fontosabb a gyorsulás. A GT3 Cup mintegy nyolc tizeddel jobban tép százra az alap GT3 szintén szenzációs 4,8 másodpercénél. A Porschéknél megszokott, hogy már széria 911-esek is száraz karteres olajozási rendszert kapnak, egy versenyautóban pedig kifejezetten szükség erre a kifinomult műszaki megoldásra. A száraz karteres kenési rendszerben az olajszivattyú a motor alján található karterből azonnal egy köztes tárolóba szívja fel az olajat. Menet közben így az olajteknőben csak nagyon rövid ideig van olaj, innen a száraz karteres elnevezés. Hosszú, elnyújtott kanyarokban az olajszivattyú a karter falára préselődő olaj miatt levegőt szívhat olaj helyett, ami a motor tönkremeneteléhez vezet. A Porsche és például a Maserati Spyder új négyliteres motorjában alkalmazott száraz karteres motor a köztes tárolóból kapja a kenőanyagot, ami garantálja a motor megfelelő védelmét. A verseny GT3 súlya 1140 kilogramm az alapjául szolgáló autó 1395 kilós üres súlyával szemben. Kisebb a tank is, a hetven kilométeres versenyre bőven elegendő a 90 literes helyett 64 literes benzintank is. Hatfokozatú kézi sebességváltót használnak a 911 GT3 Cup autókban.

A hungaroringi versenyt Jörg Bergmeister nyerte fivére, Tim Bergmeister és Alessandro Zampedri előtt.