Kezdetként három szakaszt idézünk a rendező American Car Club Hungary (ACCH) illemtanából:
– Alapszabály: a japán autó ősellenség!
– Amerikai autó mellett japán autót tartani tilos!
– Tilos japánnal, szégyen más nyugati vagy keleti típussal autózni, még akkor is, ha muszáj

Egész napra szóló programot szervezett az ACCH április 21-re. A Lurdy ház parkolójában körülbelül 300 autó gyűlt össze a nap folyamán. Délben a részvevők beindították autóikat és mindenki tövig nyomta a gázt. Nehéz leírni micsoda hangorkánt keltettek. Fél három körül indult el a Petőfi hídon és az Alagúton is áthaladó felvonulás.

Nem maradt el természetesen a gumifüstöltetés, burn out sem. A találkozókhoz hozzátartozik a japán autóipar szimbolikus megsemmisítése is. Jelen esetben a kiszemelt japán kocsik egy Big Foot kerekei alatt lelték halálukat.

Az amerikai autósok körében más értelmet nyer a kisköbcentis kifejezés, amely általában 3-4 literes blokkot jelent. A bő 7000 köbcentis erőforrásokhoz képest a legendás, 5,7 literes GM motor még mindig csak Small Blocknak számít.

Nem csak a jelenkor autóit láthatták az érdeklődők, amilyen a Chrysler PT Cruiser vagy a mostani Chevrolet Corvette, de szépszámmal csillogtak autók a régebbi időkből is, például egy 1960-as Cadillac kabrió 6400 köbcentivel és 375 lóerős motorral.

Rendőr-, mentőautó, és kamion is volt a tengerentúlról hazánkba érkezett gépek között. Megjelent a találkozón egy tízajtós Chevrolet Suburban a maga 6300 köbcentis motorjával.

Akik ellátogattak a találkozóra, azok láthattak egy egészen különleges autót, egy Low Ridert, melyet speciális hidraulikával és jó pár akkumulátorral szereltek fel. Ezek segítségével az autó képes kiemelni az elejét vagy hátulját, a fizikai szabályait felrúgva, jobb kanyarban jobbra dőlni és még pattogni is.

Nem hiányozhatott az amerikai sportautó-legenda, a Chevy Corvette több változata sem.
Különféle dísztárgyakat, alkatrészeket vásárolhattak autóikhoz a kilátogatók. Élőzenével szórakoztatta a nagyérdeműt a fellépő zenekar.