A G90-es, a G130-as és az Opel Zafira Snowtrekker tanulmányautók vonalvezetését idézi majd a szeptemberi Frankfurti Autókiállításon debütáló új Opel Vectra. Elődjénél jóval tágasabb lesz az utód, erre utal a jelentős tengelytáv növekedés is. Az új Vectra a GM Epsilon névre keresztelt padlólemezére épül, melyre minden bizonnyal az új Saab 9-3, 9-5 és az Opel Omega is épül majd.

A valószínűleg Vectrum néven bemutatkozó, 2002 őszén forgalomba kerülő Vectra kombi hatalmas belső teret ígér. A Vectrum az Opel Signum 2 tanulmányautó megvalósulásának tekinthető. A kombi hét utasa három üléssorban ül, a középső üléssor különálló ülései forgathatók, a leghátsó üléssor a padlóba süllyeszthető.

A Vectra 2-ből valószínűleg készül majd emelt hasmagasságú, négykerékhajtásos változat, mivel a Vectra konkurenseiből, a Ford Mondeo-ból és a Renault Laguna 2-ből is tervezik hasonló modell gyártását.

A Vectrába bekerülő legkisebb benzinmotor az 1.8 literes 125 lóerős lesz. A nagyobb, 2.2 literes motor 147 lóerős, ennek turbós változata 190 lóerőt teljesít. Két nagyobb, V6-os benzinmotor is bekerülhet az új Vectrába. A 2.6 literes 170 lóerős, a 3.2 literes 211 lóerős. A dízelmotor paletta háromtagú. Kétliteres a legkisebb, 101 lóerővel, 2.2 literes a középső, mely 125 lóerőt teljesít. A legnagyobb dízel, az Isuzutól érkező V6-os, háromliteres és 177 lóerős.
2002 második felétől a benzines erőforrások közvetlen befecskendezést kapnak.

Rendelhető lesz egy — a Corsában kapható Easytronic váltóhoz hasonló — kézzel is kapcsolható, automatizált kéziváltó. A kisebb benzinesekhez rendelkezésre áll egy fokozatmentes automata is. Motorváltozattól függően két négyfokozatú és két ötfokozatú automataváltó közül lehet majd választani. A hatfokozatú automata csak a háromliteres, közel 400 Nm-es forgatónyomatékú dízelmotorhoz lesz választható.