Az egyes márkák terepjárói külön egyéniséget képviselnek majd. A Fiat autója viszonylag jó terepjáró képességekkel rendelkezik majd, az Alfáé sportosabb lesz, a Lancia az eleganciára helyezi a hangsúlyt, a Cadillac terepjárója pedig az amerikai piac igényei szerint készül. A Pontiac Azteken alapuló Saab szabadidőautót csak Észak-Amerikában fogják árusítani, így az európai piacon Saab néven is megjelenik a 2003 végén bemutatandó terepjáró.

A koncepcióautó G130-as elnevezése arra a fejlesztési célra utal, hogy az autó szén-dioxid kibocsátás130 grammra szorítsák le 100 km-en. Az Opel a 1999-es Frankfurti Autókiállításon már bemutatott egy G90 nevű tanulmányautót, amely 90 gramm szén-dioxidot bocsátott ki 100 kilométerenként. Az Opel ígérete szerint a G130-as terepjáró súlya 1000 kg alatt marad. Ezáltal alacsonyan tartható a fogyasztás és az ezzel összefüggő szén-dioxid kibocsátás. Az 1000 kilogrammos súly elérése érdekében a terepjáró könnyűfém térvázas karosszériája extrudált alumínium profilokból készül majd.

Mind a benzin, mind a dízelmotorok közvetlen befecskendezésűek lesznek. A benzinmotorok az Opeltől érkeznek majd. Rendelkezésre áll majd 1,6-os 100 lóerős, 1,8-as 125 lóerős és kétliteres 150 lóerős benzines. A dízel erőforrásokat a Fiat adja a terepjáróprojekthez. Az 1,9 literes és a 2,4 literes JTD jelzésű közös nyomócsöves motorok több modellből ismertek. Egy új, 2,1 literes, 130 lóerőt teljesítő dízelt is kifejleszt a Fiat.

Mindegyik terepjáró összkerékhajtást kap, a benzin/elektromos hibrid G130-ast kivéve.