A főváros által elkészített közlekedési terv az elkövetkező húsz évben elvégzendő fejlesztéseket tartalmazza. Demszky Gábor főpolgármester elmondta: “Amennyiben a kormány komolyan gondolta 250 milliárd forintos ajánlatát, néhány éven belül megoldódhatnak a főváros közlekedési gondjai.” A közlekedési terv várhatóan májusban kerül a Fővárosi Közgyűlés elé.

A főváros közúthálózatának fejlesztésében legfontosabb változásként a jelenlegi sugaras útrendszer átalakítása szerepel. A sugárirányú utakat több körúttal kívánják összekötni és több összekötő utat kívánnak építeni a sugárutak és körutak közt. Ezzel összhangban a belső övezetben az átmenő forgalom csökkentése a cél. Budapest agglomeráció-fejlesztési stratégiája a fővárosiéhoz hasonló, itt is sugárirányú utak összekötése a cél.

A fejlesztési terv alapján megépítendő utak és hidak közt szerepel két új észak-budapesti Duna-híd. Ezek megépítése párhuzamosan zajlana. Egyik a leendő Körvasút menti körúthoz tartozó Duna-híd, a másik az M0 autópálya északi hídja. Az M0 autópálya további szakaszainak megépítése és összekötése is fontos feladat. Az autópálya keleti szakaszának kiépítésével egy időben a Budapesten belüli külső keleti körútnak is meg kell valósulnia. A Budai alsó rakpart kétszer két sávra bővítésére már korábban is születtek tervek, a mostani közlekedési tervben is szerepel ez a javaslat. Dél-Budán a 6-os út bővítése, Dél-Pesten az 5-ös út Ecseri út és Határ út közötti szakaszának megépítése is lényeges cél.

A tömegközlekedésben is folyamatos felújításokat tartalmaz a tervezet. Ezek közt szerepel az 1-es és a 13-as villamos pályájának meghosszabbítása, és az 56-os villamos gyorsvasúttá alakítása. Szerepel a közlekedési tervben a 2-es metró pályájának felújítása is.