Sem terepjárónak, sem egyterűnek nem nevezhető a 2002-ben piacra kerülő Axiom. Az Axiomhoz hasonló autókat általában SUV-nak (sports-utility vehicle – sportos szabadidő-autónak) nevezik. Az Isuzu az Axiomot “sport-utility specialist” (sportos különc) jelzővel illeti. Az autó karosszériája a 2000-es Detroiti Autószalonon bemutatott ZXS tanulmányautó formáját követi.

Az Axiom állandó összkerékhajtást kapott, mozgatásáról egy V6-os, 3,5 literes, 230 lóerős motor gondoskodik. Az Axiom létra alvázra épül, miközben fő vetélytársai, mint például a Lexus RX 300, BMW X5, Mercedes ML, önhordó karosszériásak. Az Isuzu mérnökei úgy nyilatkoztak, hogy az Axiom is biztosítani tudja azt a komfortot, mint versenytársai.

“Egyik kategóriába sem igazán lehet besorolni az Axiomot. Olyan érzés vele menni, mint egy európai limuzinnal, a belső tér kialakítása is személyautó közeli, miközben az autó hossza egy kisteherautóéval vetekszik.” – mondta Duke Hale, az Isuzu amerikai ügyvezetője.