Ezzel a prototípussal az üzemanyagcellás autó gyakorlati használhatóságát vizsgálják. A japán gyár kísérleti autója az alsó-középkategóriás Premacy-ra épül. Súlya 1850 kg, váltóáramú elektromos motorja 88 lóerős (65 kW). Az ötüléses Premacy FC-EV (fuel cell electric vehicle – üzemanyagcellás elektromos jármű) metanol átalakításával nyeri az energiát. Olyan kicsire méretezték a metanol-átalakítót és az üzemanyagcellát, hogy mindkettőt beépíthessék a padló alá. Ennek köszönhetően az üzemanyagcellás Premacy is elegendő helyet kínál öt utasnak.
Február 15-étől már a hétköznapi forgalomban is tesztelhetik az üzemanyagcellás Premacyt, mivel a Mazda engedélyt kapott a Japán Közlekedési Minisztériumtól a közúti kipróbálására.
A Ford konszernhez tartozó Mazda 1991-óta folytat kísérleteket az üzemanyagcellával, az egyik legígéretesebb alternatív hajtási móddal.