A december elseje és tizedike között zajló Essen Motor Show-n bemutatandó autó az FIA 2001-től kiírt “1600-szuper” versenysorozatának előírásai szerint épült. Amennyiben az új rali osztály bíztatóan fejlődik és az Opel érdemesnek tartja, 2001 folyamán tökéletesítik a verseny Corsa-t, hogy 2002-től beszálljanak a sorozatba.

Hasonlóan az Astra Kit Car raliautóhoz vagy a Német Túrakocsi Bajnokságban bevetett Opel V8 Coupéhoz, a 200 lóerős Corsa tanulmány is az Opel Performance Center (az Opel motorsport részlege) irányításával született meg. Júliusban kezdődött el a Corsa Super 1600 fejlesztése. A karosszéria merevsége háromszorosa a kiindulási alapénak. Versenyváltozatban a Corsa-t egy 200 lóerőre tuningolt 1,6 literes ECOTEC benzinmotor hajtja. Üres súlya az FIA-szabályzatnak megfelelően legalább 950 kg, vezetővel és navigátorral pedig legkevesebb 1100 kilogrammosnak kell lennie a versenyautó tanulmánynak.

Az erő átviteléről soros kapcsolású, hat fokozatú váltó gondoskodik az elsőkerék-meghajtású gépben. Futóműve elvében megegyezik a szériában gyártott modellével, így elöl maradtak a MacPherson rugóstagok, hátul pedig a csatolt hosszlengőkarok.
Az induló Szuper-1600 csoportban előírás, hogy a versenykész autót maximum 100 000 dolárért meg lehessen vásárolni. Ennek eléréséhez számos igen drága alapanyag-titán, magnézium, szénszál-felhasználását megtiltották. A fejlesztési költségek kordában tartására is törekedik az FIA. Számos alkatrész specifikációját például a homologizáció teljes idejére megszabják. Ezzel a komponensek állandó továbbfejlesztését és az akár évente többszöri újra homologizálást kívánják kivédeni.