Dieter Zetsche a héten egy nyilatkozatában világossá tette, hogy minden megoldást megvizsgálnak, hogy a Smart márkát nyereségessé tegyék. Jelenleg a kisautó ugyanis csak veszteséget termel a Daimler-Chryslernek.

[bekkep]Tavaly 600 millió eurós deficittel zárt a Smart, amely nem mutat túl jól a konszern értékelésében. Zetsche elmondta, hogy a cégnek 2007-re pozitív irányba kell billentenie a mérleget, legalábbis ebben bíznak. A konszern vezetője attól sem riadna vissza, hogy ha nincs más megoldás, eladják a Smartot.

Persze a teljes eladás mellett a részvények egy részének értékesítése is a tervek között van. Elképzelhető, hogy csak mintegy 10 százaléktól válnának meg, hiszen egy új márkanév kidolgozása bevezetése sokkal többe kerülhet, mint a Smart megmentése.

Zetsche a Chrysler és a Mercedes kapcsolatán is változtatni szeretne, a konszern eredményeinek javítása érdekében csökkenteni kell a költséget. Ennek a legjobb módja a közös kutatás-fejlesztés, ami közös alkatrészek alkalmazását eredményezné. Jelenleg ez minimális szinten van, ezen is szeretne javítani a menedzser.