Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:372.0 Ft
Dízel:392.0 Ft

Teherautóval a belvárosban

Teszt: Ford Ranger 2.2 TDCI Limited

Szerző: levél küldés
Fotók: Hamar Balázs,
Dátum: 2012.09.20. 16:00
Tanyasi csávó a városban
Ford Ranger Teherautóval a belvárosban
Ordenáré nagy amerikás hűtőrács


Mély zúgással kel életre a dízelmotor, legalább egy hathengeresé ez a hang. Egyes fokozatba kisérem a botváltót, kissé darabosan megindulok, majd eljutok az első szűk belvárosi sarokig, ahol kanyarodáskor majdnem elhúzom a sarokhoz legközelebb parkoló autó farát. Nem veszem el, már megszoktam az ide nem illő méretet, és különben is rém kellemetlen lenne egy ilyen macsó szerkezettel lassítani, mert éppen összeszűkült kissé az út. Meglehetősen nehezen indul a reggel, megállnék egy kávéra néhány utcával odébb, de a laptop, az edzőcucc és még ki tudja mi, ott figyel a lábtérben. Zárható csomagtér híján mindent az utastérbe kell bedobálni, lassan kezd eluralkodni a káosz, rá kellene venni magam a takarításra. Nem állok meg, félek, hogy feltörik az autót, amíg szürcsölöm a kávét, egy hete a Janinak is kilopták a laptopját, amikor épp csak beszaladt 5 percre a bankba.

Hajtok hát tovább, kezd bemelegedni a dízel. Én is ébredezem, de az autó még iszonyat darabos, minden váltásnál rángat. Pár nap után rájövök, nem velem van a baj, hanem hogy egy teherautóban ülök. Előbb fel kéne engedni a kuplungot, aztán gázt adni, ha teljesen sima átmenetet szeretnék, máshogy nem nagyon megy. A kuplung csúsztatását valamiért nem szereti ez a szörny. A piros lámpánál beáll mellém egy BKV busz, lenézek az utasokra a pilótaszemüvegem mögül, aztán "kilövök", hadd irigykedjenek. Olyan magasan ülök, hogy látom az eddig óriásinak tűnő Nissan Navara tetejét is, mintha minden pick up egy számmal kisebbnek tűnne a Rangernél. Ez nagyon teszik.

Ford Ranger Teherautóval a belvárosban
Kétzónás klíma az alap a Limited kivitelben

Megérkeztem a mélygarázs elé, ahol éppen csak be tudok úgy kanyarodni, hogy ne kenjem fel az amúgy színre fújt metál kék lökhárítót a falra. A garázsban a tetőantenna végig súrolja a plafont, de még épp elférek, nincs itt semmi gond. Ráállok egy oszlopra, ahogy csak bírok, és mivel elég korán jöttem, még ki tudok szállni anélkül, hogy nekivágnám a kétajtós szekrény méretű ajtót a mellettem parkoló kollégának. Az autó orra is kilóg rendesen, mert nem akarom, hogy a mögöttem lévő helyét foglaljam el félig. Kizuhanok a bőrülésből a földre, irány a lift és az iroda. Közben észreveszem, hogy platót teledobálta szeméttel valami ökör éjszaka, de nem mászok fel ingben, így marad, ott ahol van. Este újra találkozunk, addig pá-pá Ford Ranger.


Bringát, quadot  vagy legalább terepet


Ford Ranger Teherautóval a belvárosban
A plató vége nem hajlik lejjebb, de legalább masszív

Eljött a munkaidő vége,  péntek is van, ki kéne menni terepezni a hétvégén, jön az isteni szikra. Vagy legalább feldobni egy bringát hátra, mert az olyan jól mutatna. Elég lusta vagyok, allergiaszezon is van, inkább próbálok szerezni egy quados ismerőst. Ajánlgatom a platót neki, de nem hatja meg, ugrott a mókázás.  Amúgy gyakorlatilag érintetlen még a raktér borítása, csak poénból dobtam fel egy ruhásszatyrot egyszer, meg a földúton felszálltak a gyerekek, persze azt is én ajánlottam nekik. De azt legalább élvezték, mert a merev tengelynek és a laprugónak hála pattog a Ranger fara rendesen. Nem túl kényelmes, de egy idő után már vicces, ahogy fékezés nélkül áthajtok vele a fekvőrendőrön, és közben akkorát zuhanok lefelé jövet, mint a vidámparkban a szabadesés szimulátoron. Valamiért jó érzés ez a robusztusság, persze kell néhány nap, amíg élvezni kezdem ezt a darabos vezetést.



Személyautós kényelmet ígértek, ezzel azért kicsit becsaptak. Az 1100 kilóig terhelhető plató, és az állítólag 1 millió kilométeres durva tesztkörülmény viszont örömmel töltenek el. "Fel sem lehetne robbantani" érzésem van, amikor benne ülök, és simán ráakaszthatnék egy közel 3.5 tonnás vontatmányt is, feltéve, ha lenne ilyenem, és ha lenne rajta vonóhorog. De nincs.

Ford Ranger Teherautóval a belvárosban
A számok nem hazudnak

A négykerék-hajtás is megnyugtató, ott van egy csúnyácska kis forgókapcsoló a váltó mögött. Van sima összkerék, és van felező is. Sose kapcsoltam még be egyiket sem, a földúton csapatáshoz pont semmi szükség rá. Amúgy a többi kapcsoló is pont ilyen igénytelen műanyagból készült, pont olyan mint egy kínai vízipisztoly tapintásra. Az összhatás mégis kellemes, úgy hogy közben iszonyatosan robusztus.
Közben kiderült, hogy a dízel négyhengeres, de a 2.2 TDCI feliratból azért ezt sejteni lehetett volna. Egy darabig így is paráztam, hogy lezabálja majd a gatyám, de nem. Állítólag a légellenállása is jó ennek a kéttonnás téglának, de az biztos, hogy 9 liter körül megállt vegyesben, úgy hogy nem játszottam spórolásra. A tankja óriási, simán mentem vele 800 kilométert, amíg először megálltam tankolni.

A 150 lóerő és a 375 newtonméter simán gyorsít 140-re autópályán, ilyenkor nem pörög sokat, és a kerékzúgás, és a szélzaj mértéke is minimális. Utazóautónak sem rossz a Ranger, ez egy nagy piros pont neki. A magas üléspozícióból minden helyzetben jól kilátok, ez nagyon kényelmes és rendkívül könnyű megszokni. Kezdenek is félni tőlem egyre többen, amikor személyautós tempóban használom a Rangert. Az autósok ettől már idegesek lesznek, nem szeretik, ha egy baromi nagy hűtőrács látszik a visszapillantójukban. Ez sajnálatos, de a Limited felszereltséggel járó bőrülés, tolatókamera, kétzónás klíma, esőérzékelős ablaktörlő és a 17 colos felnik azt a hangulatot adják, mintha egy személyautóban ülnék, és a benga nagy méretet is gyorsan megszoktam. A szögletes forma miatt könnyebb átlátni valahogy ezt a bálnát, egész megszerettem.

Már csak az a kérdés, mi értelme ennek a luxus teherautónak belvárosi használatban. Nem szépítem, gyakorlatilag semmi. De akinek a méret a lényeg, az megérti majd miért jó a Rangerrel centizni egy egyirányú utcában, és szeretni fogja azt annak minden egyszerűségével együtt. És a végén még felcsap építési vállalkozónak, úgy legalább visszaigényelhető majdnem 2 millió áfa.

Cikk nyomtatása

3 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment2 hozzászólás

kellervin - 2012.09.23   09:36

Szerintem a legvagányabb pick-up, amit eddig (jönni fog a chevy colorado is hamarosan) csináltak európai piacra. Kár, hogy a menetdinamikáról nem írtál semmit. Egyetlen hibája egyenlőre, hogy nincs zárt felépítmény a platóra. Úgy tudtam, hogy az F-150-el egy padlón van. Az ára pontosan ott van, ahol az összes többié, egyedül talán a D-max-ot kapni olcsóbban...

papalaci - 2012.09.20   20:31

Na ez már majdnem autó...Azt azért szabadjon megjegyeznem, hogy egy igazi "teherautó" nem műanyag lökhárítóval van szerelve :-)
Persze az általában használt pick up-okhoz képest valóban erős és nagy, de egyébként beleillik a sorba. Mondjuk a házon belüli rangsorban sem az élen halad a Ranger, gondoljunk csak az F150 vagy 350-re.
Az ára meg olyan, hogy valószínűleg éppen azok nem fogják tudni megvenni, akik valóban tudnának használni egy 4x4-est.

Szólj hozzá Te is!

Kartondobozzal driftelni még mindig jó móka

Nem biztos, hogy szükségünk van autóra ahhoz, hogy keresztbe autózzunk egy konténerparkban

F1: Vergne-t elküldi a Toro Rosso

Jean-Eric Vergne bejelentette, hogy 2015-ben már nem versenyez a Toro Rossónál. Esetleg a Williamsnél folytathatja.

F1: Eladó egy teljes Ferrari motorhome

Eljött a vásárlás ideje a pénzzel kitömött Ferrari rajongók, privát versenycsapatok, megalomániás mágnások számára. Az olaszok ...

F1: Vergődött a McLaren, kigyulladt a Red Bull

A keddi három után szerdán csak két kör jött össze a McLaren-Hondának az abu-dzabi teszten. A leggyorsabb a Mercedes tesztelője ...

2
Felrobbanhat egy benzinkút?

Felrobbanhat egy benzinkút?

Az üzemanyag útja a finomítótól a kútig. Végállomás.


1
Milyen autót vegyen Alonso?

Milyen autót vegyen Alonso?

Mivel Alonso jövőre a McLaren-Hondánál folytatja el kell felejtenie a maranellói lovakat. Nehéz lesz, de van néhány alternatívánk, ...


18
 Így bírságolják a szabályosan parkoló kocsikat

Így bírságolják a szabályosan parkoló kocsikat

Érvényes matricával parkoltam a saját házam előtt, mégis Mikulás-csomagot rakott az ellenőr a kocsimra.


Top 10 - Menő traktorok a földművelés világából

A traktorok világa sokszínűbb, mint azt gondoltuk, a mezőgazdaság gépesített igáslovai között akad pár furcsa, lenyűgöző, kivételes ...


1
Bátor vagy okos döntés egy Fiat  Multipla?

Bátor vagy okos döntés egy Fiat Multipla?

Olvasónk 6-7 üléses családi egyterűt vásárolna, de a használható fajtából. Vajon jól jár egy Fiat Multiplával? Szakértőnk segít ...


1
Vége a defektnek

Vége a defektnek

A cím persze túlzás, de ha a gumi futófelületén áthatoló szög nem túl vaskos, akkor elég csak kihúznunk és mehetünk is tovább.


9
A lopakodó kis Toyota

A lopakodó kis Toyota

Hogy miért nem vesz mindenki ilyet, azt megértem, de miért nem gyárt mindenki ilyet? A hibrid Toyoták legkisebbikének frissített ...


9
Ez a taxi ingyen tankol. Jó üzlet?

Ez a taxi ingyen tankol. Jó üzlet?

Ingyen tankolni klassz dolog. Pláne, ha közben pénzt is kereshetünk a kocsival. De ez valóban bombaüzlet? Vagy inkább valami ...


F1: Hamilton győzött, kétszeres bajnok

A szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjon Lewis Hamilton győzött, megszerezte második bajnoki címét, Rosbergnek csak a bocsánatkérés jutott. ...


Sörözgetés után mentek autót feltörni a tolvajok

Nem a piás bűnözők napja volt. Sörözgettek, veszítettek a játékgépen, aztán kiszúrták őket egy Focus feltörése közben.


5
Külföldön menő, itthon ritkaság

Külföldön menő, itthon ritkaság

Erősebb és takarékosabb, szebb és jobb az Audi 2011-ben bemutatott Q3-asa. Kipróbáltuk a 30 lóerővel izmosodó RS Q3-ast is ? ...


6
Nincs ellene észérv

Nincs ellene észérv

Lassan, de fáradhatatlanul rágja előre magát a Hyundai az európai autópiaci tortában. Az új i20-szal talán most egy kicsit nagyobbat ...


<#!37 social_overlay_haszon!#>