Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:413.0 Ft
Dízel:427.0 Ft

Teherautóval a belvárosban

Teszt: Ford Ranger 2.2 TDCI Limited

Szerző: levél küldés
Fotók: Hamar Balázs,
Dátum: 2012.09.20. 16:00
Tanyasi csávó a városban
Ford Ranger Teherautóval a belvárosban
Ordenáré nagy amerikás hűtőrács


Mély zúgással kel életre a dízelmotor, legalább egy hathengeresé ez a hang. Egyes fokozatba kisérem a botváltót, kissé darabosan megindulok, majd eljutok az első szűk belvárosi sarokig, ahol kanyarodáskor majdnem elhúzom a sarokhoz legközelebb parkoló autó farát. Nem veszem el, már megszoktam az ide nem illő méretet, és különben is rém kellemetlen lenne egy ilyen macsó szerkezettel lassítani, mert éppen összeszűkült kissé az út. Meglehetősen nehezen indul a reggel, megállnék egy kávéra néhány utcával odébb, de a laptop, az edzőcucc és még ki tudja mi, ott figyel a lábtérben. Zárható csomagtér híján mindent az utastérbe kell bedobálni, lassan kezd eluralkodni a káosz, rá kellene venni magam a takarításra. Nem állok meg, félek, hogy feltörik az autót, amíg szürcsölöm a kávét, egy hete a Janinak is kilopták a laptopját, amikor épp csak beszaladt 5 percre a bankba.

Hajtok hát tovább, kezd bemelegedni a dízel. Én is ébredezem, de az autó még iszonyat darabos, minden váltásnál rángat. Pár nap után rájövök, nem velem van a baj, hanem hogy egy teherautóban ülök. Előbb fel kéne engedni a kuplungot, aztán gázt adni, ha teljesen sima átmenetet szeretnék, máshogy nem nagyon megy. A kuplung csúsztatását valamiért nem szereti ez a szörny. A piros lámpánál beáll mellém egy BKV busz, lenézek az utasokra a pilótaszemüvegem mögül, aztán "kilövök", hadd irigykedjenek. Olyan magasan ülök, hogy látom az eddig óriásinak tűnő Nissan Navara tetejét is, mintha minden pick up egy számmal kisebbnek tűnne a Rangernél. Ez nagyon teszik.

Ford Ranger Teherautóval a belvárosban
Kétzónás klíma az alap a Limited kivitelben

Megérkeztem a mélygarázs elé, ahol éppen csak be tudok úgy kanyarodni, hogy ne kenjem fel az amúgy színre fújt metál kék lökhárítót a falra. A garázsban a tetőantenna végig súrolja a plafont, de még épp elférek, nincs itt semmi gond. Ráállok egy oszlopra, ahogy csak bírok, és mivel elég korán jöttem, még ki tudok szállni anélkül, hogy nekivágnám a kétajtós szekrény méretű ajtót a mellettem parkoló kollégának. Az autó orra is kilóg rendesen, mert nem akarom, hogy a mögöttem lévő helyét foglaljam el félig. Kizuhanok a bőrülésből a földre, irány a lift és az iroda. Közben észreveszem, hogy platót teledobálta szeméttel valami ökör éjszaka, de nem mászok fel ingben, így marad, ott ahol van. Este újra találkozunk, addig pá-pá Ford Ranger.


Bringát, quadot  vagy legalább terepet


Ford Ranger Teherautóval a belvárosban
A plató vége nem hajlik lejjebb, de legalább masszív

Eljött a munkaidő vége,  péntek is van, ki kéne menni terepezni a hétvégén, jön az isteni szikra. Vagy legalább feldobni egy bringát hátra, mert az olyan jól mutatna. Elég lusta vagyok, allergiaszezon is van, inkább próbálok szerezni egy quados ismerőst. Ajánlgatom a platót neki, de nem hatja meg, ugrott a mókázás.  Amúgy gyakorlatilag érintetlen még a raktér borítása, csak poénból dobtam fel egy ruhásszatyrot egyszer, meg a földúton felszálltak a gyerekek, persze azt is én ajánlottam nekik. De azt legalább élvezték, mert a merev tengelynek és a laprugónak hála pattog a Ranger fara rendesen. Nem túl kényelmes, de egy idő után már vicces, ahogy fékezés nélkül áthajtok vele a fekvőrendőrön, és közben akkorát zuhanok lefelé jövet, mint a vidámparkban a szabadesés szimulátoron. Valamiért jó érzés ez a robusztusság, persze kell néhány nap, amíg élvezni kezdem ezt a darabos vezetést.



Személyautós kényelmet ígértek, ezzel azért kicsit becsaptak. Az 1100 kilóig terhelhető plató, és az állítólag 1 millió kilométeres durva tesztkörülmény viszont örömmel töltenek el. "Fel sem lehetne robbantani" érzésem van, amikor benne ülök, és simán ráakaszthatnék egy közel 3.5 tonnás vontatmányt is, feltéve, ha lenne ilyenem, és ha lenne rajta vonóhorog. De nincs.

Ford Ranger Teherautóval a belvárosban
A számok nem hazudnak

A négykerék-hajtás is megnyugtató, ott van egy csúnyácska kis forgókapcsoló a váltó mögött. Van sima összkerék, és van felező is. Sose kapcsoltam még be egyiket sem, a földúton csapatáshoz pont semmi szükség rá. Amúgy a többi kapcsoló is pont ilyen igénytelen műanyagból készült, pont olyan mint egy kínai vízipisztoly tapintásra. Az összhatás mégis kellemes, úgy hogy közben iszonyatosan robusztus.
Közben kiderült, hogy a dízel négyhengeres, de a 2.2 TDCI feliratból azért ezt sejteni lehetett volna. Egy darabig így is paráztam, hogy lezabálja majd a gatyám, de nem. Állítólag a légellenállása is jó ennek a kéttonnás téglának, de az biztos, hogy 9 liter körül megállt vegyesben, úgy hogy nem játszottam spórolásra. A tankja óriási, simán mentem vele 800 kilométert, amíg először megálltam tankolni.

A 150 lóerő és a 375 newtonméter simán gyorsít 140-re autópályán, ilyenkor nem pörög sokat, és a kerékzúgás, és a szélzaj mértéke is minimális. Utazóautónak sem rossz a Ranger, ez egy nagy piros pont neki. A magas üléspozícióból minden helyzetben jól kilátok, ez nagyon kényelmes és rendkívül könnyű megszokni. Kezdenek is félni tőlem egyre többen, amikor személyautós tempóban használom a Rangert. Az autósok ettől már idegesek lesznek, nem szeretik, ha egy baromi nagy hűtőrács látszik a visszapillantójukban. Ez sajnálatos, de a Limited felszereltséggel járó bőrülés, tolatókamera, kétzónás klíma, esőérzékelős ablaktörlő és a 17 colos felnik azt a hangulatot adják, mintha egy személyautóban ülnék, és a benga nagy méretet is gyorsan megszoktam. A szögletes forma miatt könnyebb átlátni valahogy ezt a bálnát, egész megszerettem.

Már csak az a kérdés, mi értelme ennek a luxus teherautónak belvárosi használatban. Nem szépítem, gyakorlatilag semmi. De akinek a méret a lényeg, az megérti majd miért jó a Rangerrel centizni egy egyirányú utcában, és szeretni fogja azt annak minden egyszerűségével együtt. És a végén még felcsap építési vállalkozónak, úgy legalább visszaigényelhető majdnem 2 millió áfa.

Cikk nyomtatása

2 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

comment2 hozzászólás

kellervin - 2012.09.23   09:36

Szerintem a legvagányabb pick-up, amit eddig (jönni fog a chevy colorado is hamarosan) csináltak európai piacra. Kár, hogy a menetdinamikáról nem írtál semmit. Egyetlen hibája egyenlőre, hogy nincs zárt felépítmény a platóra. Úgy tudtam, hogy az F-150-el egy padlón van. Az ára pontosan ott van, ahol az összes többié, egyedül talán a D-max-ot kapni olcsóbban...

papalaci - 2012.09.20   20:31

Na ez már majdnem autó...Azt azért szabadjon megjegyeznem, hogy egy igazi "teherautó" nem műanyag lökhárítóval van szerelve :-)
Persze az általában használt pick up-okhoz képest valóban erős és nagy, de egyébként beleillik a sorba. Mondjuk a házon belüli rangsorban sem az élen halad a Ranger, gondoljunk csak az F150 vagy 350-re.
Az ára meg olyan, hogy valószínűleg éppen azok nem fogják tudni megvenni, akik valóban tudnának használni egy 4x4-est.

Szólj hozzá Te is!

F1: Hivatalos, pilótát cserél a Caterham

A Caterham-csapat szerda délután bejelentette, hogy a hétvégi Belga Nagydíjra Kobajasi Kamui helyére a Le Mans-bajnok André Lotterert ...

Okostelefonokra kerülnek a teherautók

A digitális korszak a felhasználói kézikönyveket sem kíméli, ráadásul a Volvo Trucks szerint a fejlesztéssel az üzemidő is nőhet. ...

3
Ilyen lesz a következő VW Golf

Ilyen lesz a következő VW Golf

A Volkswagen már gőzerővel dolgozik a nyolcadik generációs Golfon. Néhány fejlesztési részlet kiszivárgott.

Súlyos égési sérüléseket okozott az ülésfűtés!

Egy végtagbénult hölgy bíróság elé citálja a GM-et, miután harmadfokú égési sérüléseket szenvedett egy Chevrolet utasülésén. ...

1
Így fogyaszt keveset egy Volkswagen

Így fogyaszt keveset egy Volkswagen

Áramvonalasítás, tömegcsökkentés, start-stop rendszer, kis ellenállású gumiabroncs - egy sor megoldás, ami nem mai találmány. ...


8
Top 10 - Magyar katonai járgányok

Top 10 - Magyar katonai járgányok

Voltál katona? Akkor ezt a sorozatot nem hagyhatod ki. Ha nem voltál, akkor meg azért nézd meg!


12
Érdemes BMW-t venni félmillióért?

Érdemes BMW-t venni félmillióért?

Olvasónk félmillió forintért szeretne E36-os generációjú BMW-t, de a gazdaságosság miatt hezitál. Szakértőnk segít dönteni a ...


2
Bájos gyilkos törpe az Auditól

Bájos gyilkos törpe az Auditól

250 a vége, városban simán fogyaszt 12-13 litert, Quattro van alatta, picike, de négyajtós, futóműve kifejezetten kényelmes. ...


16
Bárkit lenyomsz vele

Bárkit lenyomsz vele

A Cup futóműves Mégane sokkal gyorsabb annál, amit el tudunk képzelni. Kanyarban egyszerűen verhetetlen.


21
Bréking! Szépséges ötajtós Astra!

Bréking! Szépséges ötajtós Astra!

Amely erős ugyan, de nem ugrik, kis köbcentis bár, de nagyivó, és népautó létére drága. Teljesen megzavarja szegény Opel-fanok ...


4
Miért nincs európai KRESZ?

Miért nincs európai KRESZ?

Közös agrárpolitika, monetáris unió (már akinek, ugye), európai parlament, eurovíziós dalfesztivál. De miért nincsenek közös ...


Egy túlöltözött melós a Fordtól

A Ford Transit Connect meggyőzően teljesít orrában az 1,6 literes 115 lóerős dízelmotorral. Csak a tesztautó kapott pár felesleges ...


1
Páncélszekrény tűz alatt

Páncélszekrény tűz alatt

A páncélozássál foglalkozó Alpha Armouring kezelésbe vette a Mercedes G-osztályt, új mércét állítva a védett személygépjárművek ...


6
Féláron, gyorsabban és kényelmesebben utazni?

Féláron, gyorsabban és kényelmesebben utazni?

Forintos számítások bizonyítják a telekocsi előnyeit. Cserében végig kell hallgatnia egy tök idegen élettörténetét. Ha tetszik ...


25
Nem átverés: 4,4 literes fogyasztás

Nem átverés: 4,4 literes fogyasztás

Kipróbáltuk, hogy mérsékelt, de életszerű sebességgel utazva mennyit fogyaszt az SX4 S-Cross. Váratlanul keveset.


4
Megfelelő autó erdélyi túrákhoz?

Megfelelő autó erdélyi túrákhoz?

Olvasónk 3 millióért szeretne olyan családi mindenest, aminek nem kottyan meg, ha a Kárpátok bércei között kell helyt állnia.