Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:394.0 Ft
Dízel:405.0 Ft

Keréknyomás-ellenőrzés az abroncson belül

Continental ContiPressureCheck

Szerző: levél küldés
Dátum: 2012.09.22. 12:00
A járműiparban jelenleg kétféle keréknyomás-ellenőrző rendszert alkalmaznak. Az egyik a kerekek forgási sebességének, ezáltal azok kerületének összehasonlításából következtet egy esetleges defektre. Ezen rendszer hátránya, hogy kialakításánál fogva csak nagyobb eltérést képes biztonsággal jelezni, ezért a defekttűrő abroncsoknál egész nagy nyomáskülönbségre is csak nehezen reagál, miközben az azonos tengelyen lévő kettős defektet jó eséllyel észre sem veszi.

A kerekenként elhelyezett nyomásérzékelők költségesebbek ugyan, mint a számított értékkel dolgozó rendszerek, mivel szerelésnél oda kell figyelni a szelepre vagy a szelepbe épített érzékelő óvatos kezelésére, valamint több garnitúra abroncs esetén újabb készlet érzékelőre van szükség, mégis a hatékony baleset-megelőzéshez és abroncsvédelemhez ilyen a költségesebb megoldásra van szükség. A Continental most bemutatott ContiPressureCheck (CPC) rendszerének érzékelői azonban nem a kerék külsejére, hanem a gumiabroncsok belsejébe kerülnek, ezáltal többletinformációhoz juthatnak, valamint az érzékelők sérülésének veszélye is jelentősen csökkenthető.

Ezeket a fém 200-asnál nem nagyobb, körülbelül egy centiméter vastag, gumiba ágyazott kis eszközöket ragasztással rögzítik az abroncs belső falára, ahol folyamatosan mérik a gumiban lévő nyomást úgy, hogy közben a működésükhöz szükséges energiát piezoelektromos elven a jármű mozgási energiájából nyerik. A folyamatos és pontos helyzetértékelésből pedig következik, hogy egy lassú defektről is idejében értesülhet a kamion sofőrje a vezetőfülkében elhelyezett információs kijelzőn keresztül, miáltal elkerülhetőek a későbbi, nagyobb problémák, valamint megnövelhető a gumiabroncsok élettartama is.
A szakértő elmondása szerint a német utakon futó haszongépjárművek 12%-a alacsonyabb légnyomású abroncsokkal közlekedik mint az előírt, ami magasabb gördülési ellenállást eredményez, valamint fokozott üzemanyag-fogyasztással és károsanyag-kibocsátással jár. Valójában már az optimálistól kismértékben eltérő légnyomás is növeli az abroncs deformációját, ami alacsonyabb értéknél túlmelegedéshez és élettartam csökkenéshez vezet,túl magas abroncsnyomás esetén pedig rendellenes kopást, ezáltal szintén rövidebb élettartamot eredményez.

A CPC azonban nem csak az abroncsokban lévő nyomást, hanem azok hőmérsékletét is figyeli, ami egy külső egységgel csak az abroncs pereme alá helyezett, nehézkesen szerelhető eszközzel lenne lehetséges. Ezen többletinformáció birtokában képes a rendszer a tűzveszélyre, valamint további hibákra is figyelmeztetni a jármű vezetőjét, amivel a rakománytüzek és durrdefektek jelentős része megelőzhető.

Az adatfeldolgozó egység figyelemmel követi a szenzorok által küldött légnyomás- és abroncshőmérséklet-adatokat, majd a mért értékeket megjeleníti a vezetőfülkében. A sofőr beállíthatja az elvárt guminyomásokat, valamint folyamatosan figyelemmel kísérheti az abroncsok állapotát. A CPC azonnal figyelmeztet, ha a beállított értékekhez képest bármilyen eltérés mutatkozik, vagy ha hirtelen légnyomásvesztést érzékel valamelyik abroncsban.
A ContiPressureCheck-szett tartalmazza a jeladókat, a vevőegységet és a kommunikációs rendszert. A CPC felszerelése gyors és egyszerű, miközben egy szenzor életciklusa során a kerékcseréket követően több gumiabroncsban is felhasználható a szenzorban található akkumulátor élettartamának figyelembevételével, mely körülbelül 6 év vagy 600000 kilométer, azaz jelentősen több, mint egy abroncs átlagos élettartama. A ContiPressureCheck 2013 őszétől lesz elérhető az európai piacokon, elsőként Németországban, Lengyelországban, a Benelux államokban és Törökországban, később pedig hazánkban is, ahol jól illeszkedik majd a Continental Magyarországon is bevezetett és korábban már általunk is bemutatott Conti 360 szolgáltatásához, mivel a rendszer használata megkönnyíti és meggyorsítja az időszakos ellenőrzések folyamatát, valamint jelentősen csökkenti az ekkor feltárt, régebb óta fennálló hibák mennyiségét.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Hamilton és Rosberg átmentek Audiba

A Photoshop mágusai jó alapanyagot láttak a Rosberg-Hamilton párossal kiegészített Mercedes emblémában, és elszabadították kreatív ...

Húsz futam fölé nő a Forma-1-es naptár?

Újabb helyszín szállna be az F1-be, a madridi utcai verseny tervei állítólag igen előrehaladottak.

3 videó, ami után le fogod tenni a mobilod!

Jusson eszedbe ez a néhány felvétel, mielőtt felemelnéd a telefont a volánnál, hogy válaszolj egy üzenetre!

Terjedhet a villanytaxizás

Elektromos hajtású járművek számára kialakított Taxi-drosztot adtak át Budapesten a Graphisoft Parkban. Jöhet kötelező villanymotoros ...

1
Távirányítós busszal a világ minden tájára

Távirányítós busszal a világ minden tájára

A Setra ismét új szintre emelte a távolsági buszozás élményét. Aki egyszer kipróbálja az S 516 HDH-t, az többet nem akar más ...


Spanyol buckalakó

A sportos Leon Cupra, a kombi ST és a háromajtós SC változat után itt a terepes SEAT Leon is, az X-Perience


3
Besárgult a fényszóró? Megrepedt a lökhárító?

Besárgult a fényszóró? Megrepedt a lökhárító?

Három lusta műanyagos cég után a negyedik vállalta el öreg Mazdám platódobozának javítását. Ha már ott voltam, alaposan belemerültem ...


7
Új Passat: a csúcson száll be?

Új Passat: a csúcson száll be?

Csak a népi középkategória legjobbja lehet az új Passat, bármi más elfogadhatatlan tőle. Elsőre úgy tűnik, hogy a B8 megugrotta ...


3
Pezsgő és kaviár

Pezsgő és kaviár

Egészen biztos, hogy a C5 egyedülálló utazási élményt prezentál négy embernek. Sajátos karaktere miatt ugyanúgy lehet utálni, ...


4
Luxusautóval Azerbajdzsánba

Luxusautóval Azerbajdzsánba

Idén is részt vettünk a Porsche Performance Drive versenyén, és akárcsak tavaly, idén is sikerült elhozni az első helyet a magyar ...


3
Új autó helyett öreg Land Cruisert?

Új autó helyett öreg Land Cruisert?

Mi kell ahhoz, hogy valaki új Octavia helyett inkább egy 35 éves japán terepjárót válasszon magának? Szerelem első látásra.


6
Mi történik a világ legjobb autójával, ha...

Mi történik a világ legjobb autójával, ha...

...áramot vezetünk bele? Az e-Golf legelső magyarországi tesztje!


4
Segítünk autót találni egy 50 éves hölgynek

Segítünk autót találni egy 50 éves hölgynek

Az ötven éves hölgyek napja jött el ma. Nekik segítünk autót vásárolni, illetve adunk vezetéstechnikai tanácsot.


6
A Toyota többet ér a prémiummárkáknál?

A Toyota többet ér a prémiummárkáknál?

Többféle mutató alapján az Interbrand újra közzétette, mely márkák a legértékesebbek. Az autók között meglepő a sorrend.


7
Vezettük a Renault 1 litert fogyasztó autóját

Vezettük a Renault 1 litert fogyasztó autóját

Sosem fogják gyártani, ellenben nyolc éven belül a technikai újítások kilenctizede átkerül róla az utcai Renault-kra. Például ...


1
Túléltük Albániát

Túléltük Albániát

Európa talán legutolsó olyan országában jártunk, ahol közúton is indokolt a terepjáró használata


<#!37 social_overlay_haszon!#>