Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:365.0 Ft
Dízel:368.0 Ft

Keréknyomás-ellenőrzés az abroncson belül

Continental ContiPressureCheck

Szerző: levél küldés
Dátum: 2012.09.22. 12:00
A járműiparban jelenleg kétféle keréknyomás-ellenőrző rendszert alkalmaznak. Az egyik a kerekek forgási sebességének, ezáltal azok kerületének összehasonlításából következtet egy esetleges defektre. Ezen rendszer hátránya, hogy kialakításánál fogva csak nagyobb eltérést képes biztonsággal jelezni, ezért a defekttűrő abroncsoknál egész nagy nyomáskülönbségre is csak nehezen reagál, miközben az azonos tengelyen lévő kettős defektet jó eséllyel észre sem veszi.

A kerekenként elhelyezett nyomásérzékelők költségesebbek ugyan, mint a számított értékkel dolgozó rendszerek, mivel szerelésnél oda kell figyelni a szelepre vagy a szelepbe épített érzékelő óvatos kezelésére, valamint több garnitúra abroncs esetén újabb készlet érzékelőre van szükség, mégis a hatékony baleset-megelőzéshez és abroncsvédelemhez ilyen a költségesebb megoldásra van szükség. A Continental most bemutatott ContiPressureCheck (CPC) rendszerének érzékelői azonban nem a kerék külsejére, hanem a gumiabroncsok belsejébe kerülnek, ezáltal többletinformációhoz juthatnak, valamint az érzékelők sérülésének veszélye is jelentősen csökkenthető.

Ezeket a fém 200-asnál nem nagyobb, körülbelül egy centiméter vastag, gumiba ágyazott kis eszközöket ragasztással rögzítik az abroncs belső falára, ahol folyamatosan mérik a gumiban lévő nyomást úgy, hogy közben a működésükhöz szükséges energiát piezoelektromos elven a jármű mozgási energiájából nyerik. A folyamatos és pontos helyzetértékelésből pedig következik, hogy egy lassú defektről is idejében értesülhet a kamion sofőrje a vezetőfülkében elhelyezett információs kijelzőn keresztül, miáltal elkerülhetőek a későbbi, nagyobb problémák, valamint megnövelhető a gumiabroncsok élettartama is.
A szakértő elmondása szerint a német utakon futó haszongépjárművek 12%-a alacsonyabb légnyomású abroncsokkal közlekedik mint az előírt, ami magasabb gördülési ellenállást eredményez, valamint fokozott üzemanyag-fogyasztással és károsanyag-kibocsátással jár. Valójában már az optimálistól kismértékben eltérő légnyomás is növeli az abroncs deformációját, ami alacsonyabb értéknél túlmelegedéshez és élettartam csökkenéshez vezet,túl magas abroncsnyomás esetén pedig rendellenes kopást, ezáltal szintén rövidebb élettartamot eredményez.

A CPC azonban nem csak az abroncsokban lévő nyomást, hanem azok hőmérsékletét is figyeli, ami egy külső egységgel csak az abroncs pereme alá helyezett, nehézkesen szerelhető eszközzel lenne lehetséges. Ezen többletinformáció birtokában képes a rendszer a tűzveszélyre, valamint további hibákra is figyelmeztetni a jármű vezetőjét, amivel a rakománytüzek és durrdefektek jelentős része megelőzhető.

Az adatfeldolgozó egység figyelemmel követi a szenzorok által küldött légnyomás- és abroncshőmérséklet-adatokat, majd a mért értékeket megjeleníti a vezetőfülkében. A sofőr beállíthatja az elvárt guminyomásokat, valamint folyamatosan figyelemmel kísérheti az abroncsok állapotát. A CPC azonnal figyelmeztet, ha a beállított értékekhez képest bármilyen eltérés mutatkozik, vagy ha hirtelen légnyomásvesztést érzékel valamelyik abroncsban.
A ContiPressureCheck-szett tartalmazza a jeladókat, a vevőegységet és a kommunikációs rendszert. A CPC felszerelése gyors és egyszerű, miközben egy szenzor életciklusa során a kerékcseréket követően több gumiabroncsban is felhasználható a szenzorban található akkumulátor élettartamának figyelembevételével, mely körülbelül 6 év vagy 600000 kilométer, azaz jelentősen több, mint egy abroncs átlagos élettartama. A ContiPressureCheck 2013 őszétől lesz elérhető az európai piacokon, elsőként Németországban, Lengyelországban, a Benelux államokban és Törökországban, később pedig hazánkban is, ahol jól illeszkedik majd a Continental Magyarországon is bevezetett és korábban már általunk is bemutatott Conti 360 szolgáltatásához, mivel a rendszer használata megkönnyíti és meggyorsítja az időszakos ellenőrzések folyamatát, valamint jelentősen csökkenti az ekkor feltárt, régebb óta fennálló hibák mennyiségét.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

Megújult a Fiat Dobló Cargo

Egy kicsit egérszerű orral, sok-sok okos kis finomítással érkezett meg öt év után a Fiat kisteherautójának frissített verziója.

Orbán Viktornak lenni jó

A VW Transporterre úgy is rá lehet gerjedni, ha bódult hippicsajok helyett csupán sivalkodó ivadékok töltik meg az utasterét.

Az Audi idén tarolni akar a versenypályákon

Az Audinak nyomós oka volt a hírverésre, mert az idei év nagy változással indul, 2015-ben foglalják el az új, ultra-modern főhadiszállásukat ...

10
Olcsó dízel használtan: befürdés vagy nagy fogás?

Olcsó dízel használtan: befürdés vagy nagy fogás?

Közel 300 000 kilométert futott a cikkhez fotózott dízel Mégane. Mitől ilyen olcsók ezek az autók, ha elvileg oly sok erényük ...

F1: Massa szerint elszállt a Williams előnye

Felipe Massa úgy érzi, hogy a Williams elveszítette a sebességelőnyét az egyenesekben, ami sokba kerülhet a Ferrari elleni harcban. ...


F1: Visszalépéssel javult a Red Bull

A Red Bullnál a Melbourne kikövetelt, kapkodva elkészített fejlesztéseket ejtve, régebbi beállításokhoz visszatérve sikerült ...


600 lóerős BMW az 50. szülinapra

Minden idők legerősebb Alpina BMW-jével ünnepli fennállásának fél évszázados évfordulóját a cég. Kétszer ötven darab készül az ...


Messzebbre jut a villanyautó az egyedi abronccsal

A Continental két új mintázattal bővítette kínálatát, amelyeket kifejezetten a hibrid és elektromos hajtású járművek igényeihez ...


F1: Alonso még nem 100 százalékos

Fernando Alonso azt mondja, még nem tökéletes az erőnléte, a McLaren viszont óriásit lépett előre.


Fizetés nélkül lépett le tankolás után - videó

A videón látható férfi február 22-én reggel egy tatai benzinkúton egy világoskék színű Suzuki Swifttel tankolást követően fizetés ...


F1: Lazítanak a motorkorlátozáson

A Forma-1-es csapatok megegyeztek, hogy visszatérnek a 2014-es gyakorlathoz, négy helyett öt erőforrást használhatnak majd autónként. ...


F1: Vettel magát okolja a megpördülés miatt

Sebastian Vettel elismerte, hogy kizárólag a saját hibája miatt nem tudott gyors kört futni a közepes keverékkel a Maláj Nagydíj ...


Szovjet busz extra holttérrel

Elnézve ezt az ősrégi ZiS buszt, nem hagy nyugodni a gondolat, régen vajon hogyan láttak ebből ki a sofőrök?


F1: Hamilton elájult a Ferrariktól

Lewis Hamilton szerint a Ferrari remek teljesítményt nyújtott a Maláj Nagydíj pénteki szabadedzésein. A saját elvesztegetett ...


3
300-al zúztak autópályán a motorosok

300-al zúztak autópályán a motorosok

Ezernyi felvétel van, amelyen motorosok átmennek vesedonorba, de ez mindenen túltesz. Poros leállósáv, majdnem a füvet csípve, ...


5
Így zúzták le az új Audit a rendőrök Debrecenben

Így zúzták le az új Audit a rendőrök Debrecenben

A rendőrautó jobbra, a 4-es számú főútra akart kikanyarodni, amikor összeütközött a Nyíregyháza irányába tartó járműszerelvénnyel. ...


<#!37 social_overlay_haszon!#>