Az autózás kaland...
  • Bejelentkezés
  • Regisztrácio
  • Hirlevél
Üzemanyag
Benzin:325.0 Ft
Dízel:345.0 Ft

Keréknyomás-ellenőrzés az abroncson belül

Continental ContiPressureCheck

Szerző: levél küldés
Dátum: 2012.09.22. 12:00
A járműiparban jelenleg kétféle keréknyomás-ellenőrző rendszert alkalmaznak. Az egyik a kerekek forgási sebességének, ezáltal azok kerületének összehasonlításából következtet egy esetleges defektre. Ezen rendszer hátránya, hogy kialakításánál fogva csak nagyobb eltérést képes biztonsággal jelezni, ezért a defekttűrő abroncsoknál egész nagy nyomáskülönbségre is csak nehezen reagál, miközben az azonos tengelyen lévő kettős defektet jó eséllyel észre sem veszi.

A kerekenként elhelyezett nyomásérzékelők költségesebbek ugyan, mint a számított értékkel dolgozó rendszerek, mivel szerelésnél oda kell figyelni a szelepre vagy a szelepbe épített érzékelő óvatos kezelésére, valamint több garnitúra abroncs esetén újabb készlet érzékelőre van szükség, mégis a hatékony baleset-megelőzéshez és abroncsvédelemhez ilyen a költségesebb megoldásra van szükség. A Continental most bemutatott ContiPressureCheck (CPC) rendszerének érzékelői azonban nem a kerék külsejére, hanem a gumiabroncsok belsejébe kerülnek, ezáltal többletinformációhoz juthatnak, valamint az érzékelők sérülésének veszélye is jelentősen csökkenthető.

Ezeket a fém 200-asnál nem nagyobb, körülbelül egy centiméter vastag, gumiba ágyazott kis eszközöket ragasztással rögzítik az abroncs belső falára, ahol folyamatosan mérik a gumiban lévő nyomást úgy, hogy közben a működésükhöz szükséges energiát piezoelektromos elven a jármű mozgási energiájából nyerik. A folyamatos és pontos helyzetértékelésből pedig következik, hogy egy lassú defektről is idejében értesülhet a kamion sofőrje a vezetőfülkében elhelyezett információs kijelzőn keresztül, miáltal elkerülhetőek a későbbi, nagyobb problémák, valamint megnövelhető a gumiabroncsok élettartama is.
A szakértő elmondása szerint a német utakon futó haszongépjárművek 12%-a alacsonyabb légnyomású abroncsokkal közlekedik mint az előírt, ami magasabb gördülési ellenállást eredményez, valamint fokozott üzemanyag-fogyasztással és károsanyag-kibocsátással jár. Valójában már az optimálistól kismértékben eltérő légnyomás is növeli az abroncs deformációját, ami alacsonyabb értéknél túlmelegedéshez és élettartam csökkenéshez vezet,túl magas abroncsnyomás esetén pedig rendellenes kopást, ezáltal szintén rövidebb élettartamot eredményez.

A CPC azonban nem csak az abroncsokban lévő nyomást, hanem azok hőmérsékletét is figyeli, ami egy külső egységgel csak az abroncs pereme alá helyezett, nehézkesen szerelhető eszközzel lenne lehetséges. Ezen többletinformáció birtokában képes a rendszer a tűzveszélyre, valamint további hibákra is figyelmeztetni a jármű vezetőjét, amivel a rakománytüzek és durrdefektek jelentős része megelőzhető.

Az adatfeldolgozó egység figyelemmel követi a szenzorok által küldött légnyomás- és abroncshőmérséklet-adatokat, majd a mért értékeket megjeleníti a vezetőfülkében. A sofőr beállíthatja az elvárt guminyomásokat, valamint folyamatosan figyelemmel kísérheti az abroncsok állapotát. A CPC azonnal figyelmeztet, ha a beállított értékekhez képest bármilyen eltérés mutatkozik, vagy ha hirtelen légnyomásvesztést érzékel valamelyik abroncsban.
A ContiPressureCheck-szett tartalmazza a jeladókat, a vevőegységet és a kommunikációs rendszert. A CPC felszerelése gyors és egyszerű, miközben egy szenzor életciklusa során a kerékcseréket követően több gumiabroncsban is felhasználható a szenzorban található akkumulátor élettartamának figyelembevételével, mely körülbelül 6 év vagy 600000 kilométer, azaz jelentősen több, mint egy abroncs átlagos élettartama. A ContiPressureCheck 2013 őszétől lesz elérhető az európai piacokon, elsőként Németországban, Lengyelországban, a Benelux államokban és Törökországban, később pedig hazánkban is, ahol jól illeszkedik majd a Continental Magyarországon is bevezetett és korábban már általunk is bemutatott Conti 360 szolgáltatásához, mivel a rendszer használata megkönnyíti és meggyorsítja az időszakos ellenőrzések folyamatát, valamint jelentősen csökkenti az ekkor feltárt, régebb óta fennálló hibák mennyiségét.

Cikk nyomtatása

1 hozzászólás

Vezess.hu Top cikkek

Szólj hozzá Te is!

A nap képe - Halálos baleset Nagykálló közelében

Meghalt egy ember, amikor két személygépkocsi összeütközött Nagykálló és Biri között szombat reggel.

Lenyomná a BMW-t az Audi

Évi kétmilliós értékesítésre törekszik az Audi, a Volkswagen-csoporthoz tartozó márka célja, hogy megelőzze a BMW-t.

Megizmosodott francia dömperek

A dömpereknek gyakran extrém körülmények között kell megállniuk a helyüket. A kényelem érdekében a Renault K-széria mostantól ...

Képeken a keleti régiót beterítő havazás

Hajnalra Borsod, Szabolcs és Hajdú-Bihar megyében is durván rákezdett a havazás, sűrű pelyhekben ömlött, és a szél csak rontott ...

Nyomokban terepjárót tartalmazhat: Jeep Renegade

Kínzó kérdés: Milyen Jeep-et építenek az olaszok?


11
Íme, a tavalyi Év Autójának új csúcsváltozata!

Íme, a tavalyi Év Autójának új csúcsváltozata!

Nívós anyagokkal, sportos dizájnnal, erős motorokkal nyit a prémiumautók irányába a Peugeot 308. A GT modelleket nézni is jó, ...


Focus ST: Új a dízel, a benzines ütős!

Megújult az egyik legizgalmasabb kompakt, a Focus ST. A lenyűgőző benzines mellett vadiúj dízel is kapható.


4
Szokatlan dolgokat műveltünk a BMW álomautójával

Szokatlan dolgokat műveltünk a BMW álomautójával

Láttuk már, hogy gyorsul, hogy megy pályán, milyen a hangja, ezért mi rendhagyó dolgokat próbáltunk ki a BMW álomautójával.


Top 10: Autók LEGO-kockákból

LEGO-ból nemcsak tenyérnyi, buta kis autókat lehet összerakni. A nagy gyerekek ilyenekkel játszanak


14
Első teszt magyar utakon - Mit tud az új Corsa?

Első teszt magyar utakon - Mit tud az új Corsa?

Van az úgy, hogy bevált megoldások továbbfejlesztéséből a végén jobb autó születik, mintha mindent újrakezdtek volna a konstruktőrök. ...


1
Joystick és érintőképernyő: ilyen egy modern traktor

Joystick és érintőképernyő: ilyen egy modern traktor

Egy korszerű traktor vezetése, kezelése inkább szellemi munka, mint fizikai. Nem is ment valami fényesen elsőre.


Íme 2015 legjobb Super Bowl reklámjai

Itteni idő szerint vasárnap éjszaka sugározzák a világ legnézettebb műsorát, és ezúttal sem fognak unatkozni a szünetekben az ...


3
Itt a legfrissebb autólopásos toplista

Itt a legfrissebb autólopásos toplista

Miket visznek most a tolvajok? Honnan lopnak többet, honnan kevesebbet? Mi a tendencia?


2
Mindent jobban tud: Audi A6

Mindent jobban tud: Audi A6

Az Audi a bosszantóan átgondolt és tisztességesen összerakott autóihoz is hozzápiszkál. Igaz, csak finoman.


11
Mindent visz az Opel?

Mindent visz az Opel?

Egyetlen márka favorizálásával szerezne be feltűnően erős és feltűnően jól felszerelt autókat a Nemzeti Közlekedési Hatóság.


Előzékenységből jeles

Tulajdonosának már a közeledtére is szélesre tárja csomagterének ajtaját az új Kia Sorento, és ez csak egy, amit örömmel megtesz ...


<#!37 social_overlay_haszon!#>