Különleges teszteket hajtott végre a Daimler a frankfurti repülőtéren. A német mamutvállalat önvezető üzemmódban közlekedő hókotrókat próbált ki egy kifutópályán, igaz, még korántsem téli körülmények között. Hó ugyanis egyelőre nincs Frankfurtban, még ott is csak a falevelek hullanak. Persze, az éghajlatváltozás miatt egyre kiszámíthatatlanabbá váló időjárásunk akár napról napra képes más arcát megmutatni.

A kísérlet során 4 narancssárga fényezésbe öltöztetett Mercedes Arocst túráztattak automata üzemmódban hol napsütésben, hol esőben, hol pedig éjszaka. Ez így önmagában talán nem lenne érdekes, hiszen már sok haszonjárműgyártó képes ilyen produkcióval előállni, azonban a németeknek sikerült mindezt a konvojozással is összekapcsolni.

Az önvezető hókotrók még éjszaka is képesek voltak távirányítással haladni.

Az öt darab Arocs távirányítással haladt végig az előre kiválasztott útvonalakon. Valamennyi hókotrót a korábban már Európában és Amerikában is bemutatott Highway Pilot és Highyway Pilot Connect rendszerekkel látták el. Lényegében ezeknek köszönhető, hogy a teherautók a külső szenzorok és kamerák képeinek felhasználásával képesek voltak automatikusan gondoskodni a gyorsításról és lassításról, valamint a kormányzásról.

Persze, mindez mit sem ért volna a Távoli Járműfelügyeleti Rendszer ( RTI) nélkül, mely lehetővé teszi a járművek közötti adatforgalmat, valamint azok megfelelő irányítását. A hókotrók haladásához is szükség volt egy vezérjárműre, melyhez a többi viszonyította magát, de az RTI-nek köszönhetően bármelyik megadható vezérjárműnek, így egyszerűbben és könnyebben konvojoztathatók a hókotrók.

A Daimler szerint a fejlesztésnek nagy hasznát vehetik a repülőterek akkor, amikor például hirtelen kell megbirkózniuk egy szélsőséges időjárási körülménnyel, például egy erős havazással. A repülőterek ráadásul akkor is képesek lesznek reagálni a váratlan helyzetre, ha éppen nem lenne elegendő alkalmazott szolgálatban. Itt tartanak tehát a németek ezen a téren, felkészülnek a svédek és az oroszok.