A Royal Mailt 1516-ban alapította VIII. Henrik angol király, aki többek között arról volt híres, hogy hat felesége közül kettőt lefejeztetett. Mindent összevetve azonban egy jól működő vállalatot hagyott maga után, mely manapság élen jár az innovációk terén. A Royal Mail ugyanis decembertől elektromos furgonokat is bevet majd a postai küldemények kézbesítésére.

A brit királyi posta jelenleg 3 darab null-emissziós hajtáslánccal ellátott áruszállítót tesztel. Ezeket az Oxfordshire székhelyű Arrival gyártotta, mely Banburyben új üzemet létesített az elektromos haszonjárművek összeszerelésére. Ott első körben három – 3,5 és 6, illetve 7 tonnás – változattal indulhat el az angol elektromos kis-haszonjármű gyártás. Mindhárom kivitel azonos hajtáslánccal készül majd, így valamennyi Arrival 160 kilométeres hatótávolsággal fog rendelkezni.

A postai üzem azért lehet megfelelő az elektromos hajtáslánc alkalmazására, mert gyakori megállásokkal jár, ami ugyan a dízeleket megterheli, viszont az akkumulátoros furgonok esetében a rekupációs fékezéssel sok elektromosság termelhető vissza az energiatároló egységekbe.

A Royal Mail elektromos furgonjai nagy szélvédővel és újszerű dizájnnal készülnek, így a londoni emeletes buszokhoz hasonlóan minden bizonnyal ők is a brit főváros utcaképének részévé válnak majd. A tervek szerint az Arrival 2020-ra önvezető üzemmódra alkalmas elektromos furgonokat szállítana a Royal Mail részére, így a kézbesítőknek már a vezetéssel sem kellene bajlódniuk. A járművek ultra könnyű kompozit anyagokból készülnek. Ennek köszönhetően üzemeltetési költségeik akár 50 százalékkal kisebbek lehetnek a hagyományos áruszállítókénál.

Hogy pontosan hány darab Arrivalt állít télen forgalomba a Royal Mail azt egyelőre nem tudni, de azt egyik cég sem rejti véka alá, hogy tartós együttműködésre rendezkednek be a jövőben. Az angol posta ezzel a húzással nem mellesleg a német útra lép, a Deutsche Post korábban 2500 elektromos Ford Transit vásárlásáról döntött.