Bár a Vepr-Next névre keresztelt modell nem tekinthető harci járműnek, ettől függetlenül akár katonai célokra is be lehet vetni, úgy tervezték meg, hogy elboldoguljon a mostoha terepviszonyokkal. Az egyelőre prototípusként létező off-road pick-up teherautó illeszkedik a korábban bemutatott új GAZ Next kínálatba.

A modell a kiváló terepjáró képességekkel rendelkező GAZ-33088 Sadko alvázra épült, ugyanakkor a fülke, valamint egyes főegységek a GAZ Next típuscsaládtól származnak. A hűtőrács, illetve a lámpatestek tekintetében viszont a Vepr külön vonalat képvisel a Nexthez képest. A szokatlan hatást tovább erősíti az orr-részen alkalmazott szürkés keret is.

A prototípus 6,85 tonnás össztömeggel rendelkezik, de ebből legalább 2,5 tonna hasznos teherbírást jelent. A jármű teljes hossza kicsivel több mint hat méter, szélessége pedig alig éri el a 2,5 métert. Hajtásáról egy YaMZ-534 149 típusú dízelmotor gondoskodik, mely 490 newtonméteres teljesítmény leadására képes.

A merev tengelynek, az önzáró differenciáloknak, valamint a növelhető magasságú lengéscsillapítóknak köszönhetően a Vepr számtalan akadályt győzhet le az orosz tundrán. A terep minőségétől függően a kerekekben uralkodó abroncsnyomás csökkenthető, vagy növelhető. Szükség esetén pedig a jármű lökhárítójába szerelt csörlő is használható “menekülésre”.

Azt egyelőre nem tudni, hogy a GAZ tervezi-e a jármű sorozatgyártását, egy dolog biztos: lenne piaca Oroszországban, vagy akár a világ bármelyik másik részén.