A svéd Mattias Johansson nem akármilyen Scania R 730-ast hajt. A V8-as teherautót alapvetően rönkszállításra használják, ezért is van rajta daru. Ez azonban nem a hagyományos fajtából való, ahogy a felrakodásra használt technológia sem. A férfi úgy képes megrakodni a két szerelvényt, hogy közben ki sem kell szállnia a teherautó fülkéjből. Mindezt hogy?

Ez a daru 25–30 ezer svéd koronával olcsóbb, mint egy hagyományos változat, kabinnal együtt körülbelül ennyibe kerül fenn, a messzi északon. Működtetése pedig VR-szemüveggel és a hozzá tartozó távvezérlővel történik. A teljes automatizálás érdekében természetesen szükség van speciális rakoncákra is. Ezekben a szállítmány oldalait tartó rudakban automatikusan működtethető hevederek vannak, melyek képesek megfelelően rögzíteni a rakományt.

A videojátékokra használt VR-szemüvegben Johansson lényegében egy virtuális darufülkében ül, amely panorámaképet ad magáról a daruról és a környezetéről. Ennek köszönhetően Johansson magasabb szemszögből látja a munkafolyamatot, mintha egy hagyományos darufülkében ülne.

Mindez első hallásra kicsit bizarrnak tűnik, de a férfi szerint 5-6 hét alatt rá lehet érezni az egészre. A megoldásnak köszönhetően legalább 400 kilogrammal kevesebb súly van alapból a szerelvényen, így ennyivel több fát lehet rápakolni. A sajátos fejlesztés minden bizonnyal hamarosan követőkre talál, ugyanis ezzel a rendszerrel idő is megtakarítható, hiszen mindössze 30 perc alatt lehet végezni a két rönkszállító szerelvény megrakodásával.

“Remélem, nem az enyém a legjobb kamion”