A Siemens bejelentette, hogy a németországi Hessen tartományban 10 kilométeres szakaszon felsővezetékeket épít ki, hogy pantográfos teherautók is közlekedhessenek az autópályán. A villamosított szakasz a frankfurti repülőtér Zeppelinheim Cargo City-je és a Darmstadt-Weiterstadt közlekedési csomópont között készülhet el.

A tervezés, az építés és a rendszer karbantartása a Siemens feladata lesz, de a projekt teljes megvalósítását a tartományi illetőségű Hessen Mobil fogja felügyelni. A villamosított autópályát rendszeres, napi szintű áruszállításra használják majd, ennek köszönhetően ezen a szakaszon jelentősen csökkenhet a károsanyag-kibocsátás.

A Siemens első ízben 2012-ben leplezte le a felsővezetékről áramot felvevő teherautó-koncepcióját. Akkor egy kisebb szakaszon sikerült bizonyítani, hogy a pantográfos haszonjárművek ily módon is képesek a folyamatos haladásra. Az eHighway elnevezésű projekt tavaly lépett újabb lépcsőfokot, amikor Stockholm külvárosában két kilométeres szakaszt villamosítottak az elektromos-hibrid teherautók tesztelése céljából. Az áramszedős kamionok fejlesztése terén a német konszern fontos partnerének számít a Scania, mellyel 2013 óra végeznek közös teszteket.

Az ilyen elektromos-hibrid hajtású teherautók esetén a dízel erőforrás kiegészítő motorként van jelen, így a fosszilis üzemanyag alkalmazásával járó károsanyag-kibocsátás akár 80-90 százaléka megszűnhet. A teherjárművek az áramot felsővezetéken, a fülke mögötti vázra szerelt, pantográf áramszedőn keresztül kapják. A nehéz teherbírású teherautók elektromos hajtása ily módon lehetővé teszi, hogy elektromos áram felhasználásával, illetve hagyományos hibrid üzemű járművekként is elláthassák fuvarfeladataikat.

“Remélem, nem az enyém a legjobb kamion”