Sőt, a nyár folyamán ez a szépség több képen is feltűnt a Szabó Zsófival készített fotósorozatunkban. Nem véletlenül, hiszen az ország egyik legszebb és legvagányabb Scaniájáról van szó. Az egyedi festéssel díszített teherautót Szcipanó Gyula Norbert hajtja, aki olasz-norvég fuvarokat is csinál a 2011-es gyártású, full automata váltós nyerges vontatóval.

A vadráccsal szerelt jármű röviddel a rendezvény előtt esett át egy kisebb ráncfelvarráson, ugyanis a kabin oldalán látható alakokat kicsinosították. „A téma maradt ugyanaz, hiszen az eredetin is predátorok voltak. A bal oldalán meghagytuk a korábbit, csak újra lett kontúrozva, a jobb oldali figurát viszont teljesen újrafestették” – jegyezte meg a Scania R 730 tulajdonosa.

Hozzátette: azért döntött a predátorok mellett, mert gyermekkorában a Ragadozók című film volt az egyik kedvence. A teljes művészeti munkát magyar szakemberek csinálták, az előkészítést és lakkozást a Dukko Mix Kft., Kovács Gábor, az airbrush-t pedig Kiss István végezte.

Ütősre sikeredett az újrafestés.

A Scania R 730-as három fődíjat hozott el a fesztiválról a “Déli harangszó”, a “Lorenz Truck belső szépségverseny” és a “Reining külső szépségverseny” kategóriákban. Jól látszik, hogy ezek közül két kategória a megjelenésre vonatkozik, míg a “Déli haragszó” kipufogó hangnyomási versenyt takar. „A gyorsulási versenyen is indultam Szoboszlón, de gyorsulásban nem vagyok jó ezzel, az automataváltó miatt” – tette hozzá Szcipanó Gyula Norbert.

A kamion belső tuningját a Budai Gyula által vezetett Lorenz Truck végezte.

A jármű átalakítását korábban a Lorenz Truck végezte. Ekkor kerültek bele a narancssárga-krémfehér árnyalatú burkolatok és borítások. Bár főleg optikai belső tuningot kapott a nyerges, a gyárilag beépített második, felső hálóágy kikerült a kabinból, helyére pedig négyrészes holland szekrényt építettek be. „Szükség volt ennyi tárolórekeszre, ugyanis korábban volt, hogy 8-12 heteket kinn dolgoztam külföldön az olasz-norvég fuvarok során. A mikró és a kávéfőző gyári szerelés, de a nyomtatót már én vettem bele. A két szélső szekrény pedig mélyebb, oda nagyon sok ruha befér” –mondta a belső tér kapcsán a rutinos kamionos.

Egy ilyen szépség volánja mögött csak úgy repülnek a kilométerek.

Minden optikai frissítés és cicoma ellenére ez a V8-as rendszeres szereplője az utaknak. Tulajdonosa továbbra is átszeli vele fél Európát. Állítása szerint Tirolból egy tankkal megcsinálja a Norvégia-Ausztria fordulót. „Erre a nyergesre is ugyanolyan veszélyek leselkednek az utakon, mint bármelyik másikra Európában. Balkáni és lengyel sofőrök is rákaptak arra, hogy lecsapolják a gázolajat a kamionparkolókban”- jegyezte meg a Scania R 730-as tulajdonosa.

Hozzátette: ha megfúrják a tankot, akkor azt 1000-2000 euróba kerül kicserélni, Németországban ráadásul a tulajdonost terheli, ha mindez környezetszennyezéssel jár, hiszen ilyenkor felmarják az aszfaltot, vagy kiemelik a szennyezett földet és a keletkezett, körülbelül 10 ezer eurós összeget is a károsultnak kell kifizetnie.

Le se tagadhatná, hogy Scania.

Az ilyen és ehhez hasonló tuningolt nyerges vontatók arra is felhívják a figyelmet, hogy milyen fontos területet töltenek be életünkben a kamionok. Hiszen ha holnap leállna a közúti árufuvarozás, akkor nagyjából három napig lennének friss áruk a polcokon.

Bár nehéz abszolút átlagfogyasztásról beszélni, azt azért ki merem jelenteni, hogy a saját 1500 literes tankommal ez a Scania 28-30 litert kortyol le a torkán 100 kilométeren. Van egy másik nyergesem is, azt az előző tulaj 500 lóerősre állíttatta át, annak pedig 26-27 liter/100 km az átlagfogyasztása” – jegyezte meg Szcipanó Gyula Norbert.

A Hajdúszoboszlón három díjat besöprő nyerges tehát nem csak a vizuális megjelenésében képes kiváló teljesítményt nyújtani. Minderről hamarosan személyesen is meggyőződhetnek az érdeklődők, ugyanis ez a Scania a jövő heti Kamion Európa-bajnokságon és Kamionfesztiválon is látható lesz.

Fotó: a legfelső kép Varga Jenő képe, a többi pedig a jármű tulajdonosáé