A Volvo Trucks sajátos módszert választott legújabb, csőrős nyerges vontatójának bemutatására. Az észak-amerikai piacra szánt új VNL-t egyszerűen becsomagolták egy játékdobozra emlékeztető gúnyába. A csomagolás annyira eredetire sikerült, hogy megtévesztésig hasonlít a játékboltokban kapható kamionokéra.

A becsomagolt modell kibontását egy hároméves srácra bízták, aki valószínűleg élete legboldogabb pillanatait élte át akkor, amikor kinyitotta a csomagolást. A felvételek tanulsága szerint az öröm sokáig tartott, ugyanis a kisfiú teljesen felfedezte a nyerges vontatót. Amellett, hogy a Volvo Trucks jelentős médiafigyelmet váltott ki az akcióval, még a Guinness Világrekordok Könyvébe is bekerült, mint a valaha volt legnagyobb játékcsomagolás.

Az kétségtelen, hogy illik ez a felhajtás a VNL-hez, mivel az amerikai csőrösök között jelenleg az egyik legmodernebb kiadásnak számít. A tervezőgárda a korábbi szelíd nyergesből csinált egy vagány teherautót, melyet elsősorban az elülső fényszórók megnyújtásával és a hűtőrács, valamint a lökhárító egy tömbbe való emelésével értek el. A motorháztető két oldalsó részén található hűtőrácsok is íveltebbek és merészebbek lettek.

A tervező mérnökök a motorháztető alatti egységeket sem hagyták érintetlenül. A 11 és 13 literes dízel erőforrások új dugattyúkkal készülnek, ennek megfelelően nagyobb hatásfokkal ég el bennük a gázolaj. Ez egyrészt jót tesz a teljesítménynek, másfelől pedig az üzemanyag-felhasználást is javítja. A gyártó közlése szerint a korábbi motorokhoz képest 6,5 százalékos megtakarítást értek el.

Az új VNL megkapta a Volvo Driver Assist rendszerét, mely magában foglalja az aktív vészfékező asszisztenst, valamint egy komplett radar- és kamerarendszert is, melynek feladata, hogy a lehető legtöbb információt gyűjtse össze a sofőr számára a teherautó környezetéből. Az oldalsó kamerák 22 fokos szögben pásztázzák a kamion melletti tereket, míg a szélvédőre egy 42 fokos szöget biztosító kamerát szereltek, melynek köszönhetően a rendszernek a teherautó melletti sávokra is van rálátása. A high-tech hatást tovább erősíti, hogy a Volvo Driver Assisthez tartozó vészfékező asszisztens figyelmeztető piktogramjai már a szélvédőn jelennek meg a sofőr számára.

Egy ilyen tágas fülkével rendelkező csőrös ma már elképzelhetetlen lenne egy, a műszerfalba épített érintőképernyős infotainment rendszer nélkül. Erről a Volvo Trucks sem feledkezett meg és egy 7 colos képernyőt rejtett el a sofőr jobb kezéhez közel. Ezen többek között a hátsó tolatókamera képe is megjeleníthető, emellett a Bluetooth kapcsolatnak köszönhetően akár a menet közbeni hívások is lebonyolíthatók innen, kihangosítással. A kényelmes pihenések érdekében a fülkében két ágy is helyet kapott. Emellett hűtő, mikrohullámú sütő, étkezőasztal, sík képcsöves monitor szolgálja a sofőr kényelmét.

Kétség nem fér hozzá, ez már egy igazi, 21. századi amerikai csőrös, mely a legutolsó technológiák felvonultatásával hozza az amerikai kamionos életérzést.