Már áprilisban kiderült, hogy hatalmas termékoffenzívájának keretében pickuppal bővíti kínálatát a Peugeot. Akkor a Toyotával közös fejlesztésre gyanakodtunk, és a távol-keleti kapcsolat igaznak is bizonyult: a Peugeot Pickup (ez neki a neve, így, egyszerűen) tényleg kooperációs termék, de nem japán, hanem kínai, és nem modern, hanem…

Szóval a PSA Peugeot-Citroën és a kínai Dongfeng közös leányvállalatuk kapcsán már 25 éve ismerik egymást, de eddig a kínaiak vették át gyártásra a francia technológiát, most viszont megfordult az irány. A Peugeot Pickup valójában egy Dongfeng Rich, amelynél még arra sem vették a fáradságot, hogy a keréktárcsákat, a lökhárítót vagy a platót keretező, krómozott rudazatot (biztosan vannak, akiknek nagyon tetszik) lecseréljék.

A duplafülkés jármű 508 cm hosszú, és elsősorban Észak-Afrikát, valamint a Szahara alatti Nyugat-Afrikát célozzák meg vele. Motorja 2,5 literes, 115 lóerős, nyomatéka 280 Nm. Az ötfokozatú kézi váltóból hátra vagy mindkét tengelyre jut a hajtóerő, utóbbi felezőt is kap.

peugeot pickup 1
A szabad hasmagasság kiviteltől függően 210-215 mm, a létraváz alatt laprugók és merev tengelyek dolgoznak, az abroncsokat a Yokohama szállítja.

A plató 140 x 139 cm-es, és a platóbélést műanyag bevonat teszi feleslegessé. A legnagyobb terhelhetőség 815 kg, de az afrikai piacon ezt aligha tekintik többnek ajánlásnál.

peugeot pickup 2

A felszereltség egészen modern a járgány eredetéhez képest: motoros ablakemelők, kézi légkondi, CD –lejátszós, USB-csatlakozós audiorendszer, valamint alapáras blokkolásgátló, tolatóradar, két elülső légzsák és motoros külső tükörmozgatás foglaltatik benne az árban. Az imént említett krómrudazat a 4×4-es verzió kiváltsága, és fellépő is jár hozzá.

A modell európai importja jelen formájában kizárható.

Ja, a Dongfeng Rich pickup így néz ki: