Nem tartott sokáig a márciusban bemutatott MOL (Mitsui O.S.K. Lines) Triumph nevű hajójának uralkodása, mint a legnagyobb konténerszállító. Az a hajó az első volt, amely több mint 20 000 TEU-t tudott szállítani. Már áprilisban átvette helyét a Maersk Mardid 20,568 TEU-val. Ám ez is rövid éltű királyság volt.

Májusban viszont a Hong Kong-i székhelyű Orient Overseas Container Line átvette új konténerszállító hajóját, amely már több mint 21000 20 lábas konténer szállítására alkalmas. A hajóit városokról elnevező OOCL, ennek a Hong Nevet adta.

A Samsung Heavy Industries által épített ultra nagy szerkezet egészen pontosan 21 413 TEU kapacitású. Néhány centi híján 400 méter hosszú, 58,8 méter széles, a merülése pedig 32, 5 méter. A hajó össztömege meghaladja a 191 ezer tonnát. Bazi nagy.

Az OOCL Hong Kong elsősorban Ázsia és Európa között szállít majd, megáll Sanghajban, Ningbo-ban, Xiamen-ben, Yantianban és Szingapúrban, valamint Suezi-csatornán keresztül eljuthat Felixstowe-hoz, Rotterdamhoz, Gdanskhoz és Wilhelmshavenhez.

Mi az a TEU?

Mint a Wikipédia kifejti: a TEU (twenty-foot equivalent unit) a szállítmányozásban használt fogalom, mellyel a konténerforgalom nagyságát határozzák meg. A TEU a 20 láb hosszúságú fém konténert jelöli. Az egységkonténer magassága általában nyolc láb, ami körülbelül 12 regisztertonnának és kb. 34 m³-nek felel meg. Egy 20 lábos konténer hosszúsága általában 6058 mm, szélessége 2438 mm, magassága 2591 mm.

Miért építenek ekkora hajót? Egyszerű, a pénz miatt. A növekvő verseny miatt, a költségeket egyre jobban igyekeznek leszorítani a szállítmányozásban, a nagyobb méretű hajók üzemeltetése hatékonyabb.

A Hong Kong-ot még öt ugyanilyen óriás követi az OOCL-nél, a hajókat 2015 áprilisában rendelte meg a cég összesen 950 millió dollárért, nagyjából 260 milliárd forintért.

(A nyitóképünk illusztráció)