Ezzel a néhány korhű fotóval ünnepeljük az Ikarus 250-es fél évszázados születésnapját, a modellről tuti nem gondolták készítői, hogy 50 év múlva lesz olyan ország, ahol még mindig forgalomban van.

Az Ikarus 250 típusú autóbusz prototípusa a Hotel Hungária előtt. Balról a második Finta László, a busz formatervezője. (Fotó: Fortepan)

1967-ben készült el az első prototípus, 1970 óta gyártották szériában, 1984 óta gyártották utolsó formájában, de 1991-től kezdve már csak kis számban készültek egészen 1996-ig. A legtöbb példányba a Rába-MAN D2356 HM6U típusú hathengeres dízelmotorja került, amelynek teljesítménye 220 lóerő.

Ikarus 250 típusú tárgyalóbusz a Budapesti Nemzetközi Vásáron a Városligetben. (Fotó: Fortepan)

A Ferihegyi Repülőtér 2-es termináljának parkolójában áll egy 250-es, az évszám 1985. (Fotó: Fortepan)

A prototípus még szögletes lámpákkal volt szerelve, és talán sokkal jobban is nézett ki, mint a sorozatgyártásra érett változat.

Ha pedig igazán rajongója vagy a márkának, akkor ezt a videót semmiképp nem hagyd ki. Béke Antalnál jártunk, a polgári csirketelepen, ahol csodák születnek.

Ők restaurálták többek között a Malév színeket viselő Ikarus 250 luxus autóbuszt, amivel 2015-ben elhozták az első helyezettnek járó díjat a Bad Belzig városában tartott IV. Nemzetközi Ikarus Találkozóról.