A T-14 egy közepes harckocsi, amelyhez alvázként az Armata univerzális lánctalpas platform szolgál, amire állítólag 28 különböző felépítményt lehet szerelni. A T-14 sorozatgyártása 2015-ben kezdődött. Első alkalommal a 2015. május 9-i orosz katonai díszszemlén mutatták be a nyilvánosságnak.

Eddig óriási titokban tartották a lánctalpas fülkéjét, azonban néhány napja felkerültek a netre az alábbi fotók a tank fedélzetéről.

na_baze_armata_03

A 2009-ben kezdett fejlesztés egyik fő célja egy univerzális alváz kialakítása volt, amely más járművek alapjául is használható. Ez lett az Armata univerzális alváz, melyhez teljesen újszerű tornyot készítettek. Az Armata platform az alváza például a 2SZ35 Koalicija–SZV önjáró lövegnek és a T–15 nehéz gyalogsági harcjárműnek is.

na_baze_armata_04

A T-14 hajtásáról 12 hengeres, közvetlen üzemanyag-befecskendezésű X12-es dízelmotor gondoskodik. Az X hengerelrendezés kompakt építési módot tesz lehetővé a motornál. Maximális teljesítménye 1500 lóerő. Sebességváltója automatikus, 12 fokozatú. A harckocsi műúton 80–90 km/órás sebesség elérésére képes, hatótávolsága 500 kilométer.

na_baze_armata_05

A harckocsi fő fegyvere egy 125 milliméteres 2A82-1M típusú harckocsiágyú. Akárcsak a korábbi szovjet-orosz sima csövű ágyuk, ez is alkalmas irányított páncéltörő rakéták indítására. Másodlagos fegyverzete a lövegcsővel párhuzamosított PKTM géppuska, valamint egy 12,7 mm-es Kord géppuska.

na_baze_armata_07

Szériagyártási költsége darabonként 250 millió rubel, ami átszámítva 1,3 milliárd forint.

na_baze_armata_09na_baze_armata_11na_baze_armata_12

Így néz ki a T-14-es Armata kívülről:

1920px-4mayrehearsal_05

Az alábbi videón pedig akció közben nézheted meg: