Visszatér Európába az egykori szovjet gyártó

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2017.04.20. 13.00

Ismerős-ismeretlenként térhet vissza az unió piacára az egykoron szebb múltat is megélt posztszovjet gyártó, a MAZ.

Visszatér Európába az egykori szovjet gyártó

A posztszovjet Fehéroroszországban működő Minszki Autógyár (MAZ) gyártmányai nem ismeretlenek Kelet-Közép-Európában, hiszen például a Magyar Honvédség állományában is megtalálhatók voltak. Nekünk, magyaroknak leginkább a MAZ-537G harckocsiszállító tűnhet ismerősnek, mely többek között arról volt emlékezetes, hogy 100 kilométeren 125 liter gázolajat égetett el. Persze, azért a MAZ-7904-es gépszörnyről sem szabad megfeledkezni.

A Szovjetunió széthullásával a cég sorsa nagyot fordult, fókuszba kerültek a civil felhasználásra tervezett autóbuszok és teherautók. A fehérorosz MAZ most már ott tart, hogy Euro VI-os nyerges vontatókkal szállna be az uniós nagyhaszonjármű-piacon zajló versengésbe. A cég korábban Euro IV-es és Euro V-ös teherautókkal és buszokkal volt jelen az Európai Unió piacán, de nem tudott lépést tartani a kibocsátási normák szigorításával. Az Euro VI-os kibocsátási norma 2014-től kötelező az újonnan forgalomba helyezett haszonjárművek számára.

Az Euro VI-os motorral szerelt teherautóval szemben komoly reményeket táplálnak a fehéroroszok.

Az Euro VI-os motorral szerelt teherautóval szemben komoly reményeket táplálnak a fehéroroszok.

MAZ terve nem távoli elképzelés, a cégnél ugyanis már jelenleg is zajlik a prototípusok tesztelése. A tesztpéldányokkal legalább 200 ezer kilométert kívánnak megtenni annak érdekében, hogy kiküszöbölhessék a kezdetleges hibákat.

Csodákra azonban ne számítsunk, hiszen a fehéroroszok egy konkurens gyártó, a Mercedes-Benz erőforrásait hívják segítségül. A MAZ tájékoztatása szerint első ízben háromféle, 300 lóerő feletti teljesítményszinteken lesznek elérhetők a német blokkok. A fehéroroszok szerint azonban a valódi versenyelőny az összeszerelés minőségében és a teherautók masszivitásában lesz.

A MAZ szerint nagy érdeklődés várható a modellre.

A MAZ szerint nagy érdeklődés várható a modellre.

A MAZ azt reméli az Euro VI-os változatoktól, hogy bele tud majd szólni hét nagy európai gyártó, a DAF, MAN, Scania, Volvo, Renault, Mercedes-Benz versenyébe. Az új nyerges vontatókra a Baltikumban, Svédországban és Nyugat-Európában jelentkezhet nagyobb kereslet. A MAZ várhatóan még idén elkezdi az Euro VI-os nyerges vontatók gyártását.

A fehérorosz gyártó egyes haszonjárműveivel már most is jelen van az európai piacon. Legjobb példa erre a múlt hónapban megrendezett varsói buszkiállítás, ahová legújabb alacsony padlós városi buszát (MAZ 203088), négytengelyes dömperét (MAZ-6516M9), valamint négytengelyes daruszállító teherautóját (KC-6574Z-1) is elvitte. Utóbbi kivételével valamennyi Mercedes-Benz motorral és ZF-váltóval volt szerelte. A daruszállító teherautó pedig az ékes példája annak, hogy a fehéroroszok a kínai technikát is sikeresen tudják adaptálni.

Kommentek

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

F1: Te jó ég, hát ezért olyan rossz a Honda-motor!

Így már minden világos, de ezzel a mindent megmagyarázó rajzzal hamarabb is elő lehetett volna állni!

Eszement adóra kényszerítenék a Forma-1-et

Az indiai legfelső bíróság úgy döntött, hogy a Forma-1-nek adót kell fizetnie a 2011-2013-ig rendezett három helyi futam után.

Vettel: A Ferrari tavaly alapozta meg az idei sikert

Sebastian Vettel szerint a Ferrari számára győzelem nélkül véget ért 2016-os idény alapozta meg az idei feltámadást.

Ez most a legjobb Suzuki!

Jó vezetni, alig eszik, igényes és komfortos belül, szép kívül. Ez most a legjobb Suzuki – pontosabban ez lehet, ha az ára is van olyan jó, mint a kocsi maga. De vajon van-e?

Vajon hány garázsban pihen még ilyen makulátlan veterán, mint ez a Volga?

A Volga M21-esből komoly mennyiséget, 639 000 darabot gyártottak, így nem meglepő, hogy a kitartó kutatók még mindig találnak egy-egy megkímélt példányt.

Zsír új BMW E30 M3-ast valaki?

Egészen hihetetlen, ahogy időről-időre előbukkannak olyan autók, amik évtizedeket töltöttek egy garázsban, miután megvásárolták őket.

F1: Brazília elvesztésével riogat Ecclestone

A Brazil Nagydíj szerződéshosszabbítási tárgyalásainak lebonyolításával megbízott Bernie Ecclestone nem túl bizakodó az interlagosi futam jövőjét illetően.

F1: Szocsitól mamuszban versenyez Vettel

Az Orosz Nagydíjtól Sebastian Vettel cipő helyett versenymamuszban ül a Ferrariba.

Új gumikat kaptak a koraszülöttmentők

Hét mentőautóra szerelték fel azokat a nyári gumikat, amelyeket az Abroncs Kereskedőház adományozott a Magyar Koraszülött és Újszülött Mentő Alapítvány számára.

Ismét csökken az üzemanyagok ára

A szerdai árcsökkentés után pénteken folytatódik az áresés a hazai benzinkutakon.

Soha nem látott új rendszer jöhet az autókba

A Continental egy olyan rendszer kifejlesztésén dolgozik, amely felismeri a különböző útviszonyokat.

F1: Már jövőre jöhet a New Jersey-i futam?

Felpörögtek az események az USA-ban, három helyszínen is folyik a Forma-1-es futam előkészítése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.