A GAZ-csoport által kifejlesztett gázüzemű kukásautó a néhány évvel ezelőtt bemutatott középkategóriás Nextre épül. Ez a hulladékszállító azonban nem az első a CNG-s hajtáslánccal szerelt teherautó a kínálatban, tavaly ugyanis a GAZ már elkészült egy autómentős felépítménnyel ellátott CNG-s teherautóval.

A járművet a YAMZ-534-es, sűrített földgázzal (CNG) üzemelő erőforrása hajtja, mely teljes mértékben megfelel az Euro 5-ös környezetvédelmi normáknak, sőt még túl is teljesíti azt. Az újonnan kifejlesztett 150 lóerős motor 490 newtonméteres maximális nyomaték leadására képes, 2300 maximális percenkénti fordulatszám mellett. Az orosz gyártó az erőforráshoz elektronikusan vezérelt, új üzemanyag-befecskendezési rendszert fejlesztett ki, mely minden esetben biztonságos égést biztosít a CNG számára.

A sűrített földgáz (CNG) tárolására hét gáztartály áll rendelkezésre, melyek 72,8 köbméternyi CNG-t képesek befogadni. Ennek köszönhetően a hulladékszállító hatótávolsága eléri a 370 kilométert. A felépítményben pedig legalább 1100 literes tartály kapott helyet a szemét beszippantására.

A GAZ  szerint – évi 60 ezer kilométeres futásteljesítménnyel számolva – a CNG-üzem akár 160 ezer rubeles (kb. 800 ezer Ft) megtakarítást is jelenthet az üzemeltetőknek. Ez 40-50 százalékkal kevesebb üzemanyag-költséget jelent a dízelüzemű járművekhez képest.

A GAZ 2010-ben mutatta be az első gázzal hajtott teherautóit, azonban 2013-ig ezek cseppfolyósított földgázzal (LNG) voltak üzemeltethetők. Ezt követően döntöttek a sűrített földgáz (CNG) mellett, és jelenleg is ez az üzemanyag jelenti a fejlesztés irányát.