Az Olli nevű járművek prototípusait a héten leplezték le. A két busz nyártól a kanton fővárosában két állomás között jár majd a közlekedési rendszerbe integrálva.

A projekt első fázisában a két ingajárat a menetrendhez kötve, meghatározott állomásokon áll meg, majd a második szakaszban az utasok bizonyos területen belül bármikor ki- és beszállhatnak. Ezt a szakaszt a közlekedési társaság 2018-ra tervezi.

A próbaidőszak 2018 végéig tart, ezután a partnertársaságok eldöntik, hosszútávon beépítik-e a város közlekedési rendszerébe.

Az Olli 12 utas szállítására alkalmas, utasterében pedig egyáltalán nincs vezetőállás. Az elektromos jármű 30 szenzort, kamerákat, valamint radart is használ a biztonságos közlekedés érdekében. A jármű “agyának” az IBM által fejlesztett Watson szuperszámítógép tekinthető, mely összegyűjti a beérkező adatokat és gondoskodik a busz megfelelő irányításáról.

Ahogy korábban utaltunk rá, ugyan az Olli nem az első önjáró autóbusz a világon, de több mint valószínű, hogy az első olyan autonóm busz, mely 3D-s nyomtatással készült.
.