Üzemanyagcellás targoncák melóznak a Toyotánál

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2017.02.06. 15.50

A Toyota bejelentette, hogy két üzemanyagcellás villástargoncát állított munkába a Tojota városban működő Motomacsi üzemében. A járműveket a Toyota Industries Corporation gyártotta.

Üzemanyagcellás targoncák melóznak a Toyotánál

A hidrogénből előállított elektromos árammal közlekedő, üzemanyagcellás targoncák rendkívül környezetbarát módon működnek, hiszen üzemeltetésük során sem szén-dioxidot, sem más káros anyagot nem bocsátanak ki. Emellett használatuk is nagyon kényelmes, mivel üzemanyagtartályuk körülbelül három perc alatt tölthető újra. Ezeket a járműveket szükség esetén kiegészítő áramforrásként is igénybe lehet venni, köszönhetően annak, hogy üzemanyagcellájuk áramot fejleszt.

A Toyota arra törekszik, hogy mérsékelje gyárai CO₂-kibocsátását, ezért azt tervezi, hogy rövidesen az összes hagyományos villástargoncáját üzemanyagcellásra cseréli. E folyamat első lépéseként 2018-ban újabb 20 ilyen targonca állhat munkába. Számuk 2020 körül pedig már 170-180 darabra nőhet.

A multi cég 2015-ben tette közzé 2050-ig szóló környezetvédelmi célkitűzéseit. Ennek része a hidrogén energiaforrásként való felhasználása. A gyártó további célja, hogy üzemeiben minél nagyobb arányban alkalmazza a hidrogént, valóra váltva ezzel a nulla CO₂-kibocsátású gyártás vízióját.

A japán gyártó ettől az évtől kezdve már alacsonypadlós, üzemanyagcellás autóbuszokat is értékesít, igaz egyelőre csak az anyaországban. A speciális hajtással rendelkező járművekből a hírek szerint legalább száz darab állhat forgalomba a tokiói olimpián.

Kommentek

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Élesben veti be elektromos haszonjárműveit a Mercedes

Bár még nincs sorozatgyártásra alkalmas elektromos változat a Vitóból és a Sprinterből, mégis élesben tesztelhetik őket a következő években.

Hivatalos: jön az új Ikarus

Cseppfolyós földgázzal (LNG) hajtott buszok gyártásába kezd az év második felében az Ikarus.

Használt hibrid buszokat vásárol a főváros

Újra visszatérhetnek a hibrid buszok Budapestre, igaz, ezek használtak lesznek és csak szóló kivitelűek.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

Óriási áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondáé a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.