Üzemanyagcellás targoncák melóznak a Toyotánál

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2017.02.06. 15.50

A Toyota bejelentette, hogy két üzemanyagcellás villástargoncát állított munkába a Tojota városban működő Motomacsi üzemében. A járműveket a Toyota Industries Corporation gyártotta.

Üzemanyagcellás targoncák melóznak a Toyotánál

A hidrogénből előállított elektromos árammal közlekedő, üzemanyagcellás targoncák rendkívül környezetbarát módon működnek, hiszen üzemeltetésük során sem szén-dioxidot, sem más káros anyagot nem bocsátanak ki. Emellett használatuk is nagyon kényelmes, mivel üzemanyagtartályuk körülbelül három perc alatt tölthető újra. Ezeket a járműveket szükség esetén kiegészítő áramforrásként is igénybe lehet venni, köszönhetően annak, hogy üzemanyagcellájuk áramot fejleszt.

A Toyota arra törekszik, hogy mérsékelje gyárai CO₂-kibocsátását, ezért azt tervezi, hogy rövidesen az összes hagyományos villástargoncáját üzemanyagcellásra cseréli. E folyamat első lépéseként 2018-ban újabb 20 ilyen targonca állhat munkába. Számuk 2020 körül pedig már 170-180 darabra nőhet.

A multi cég 2015-ben tette közzé 2050-ig szóló környezetvédelmi célkitűzéseit. Ennek része a hidrogén energiaforrásként való felhasználása. A gyártó további célja, hogy üzemeiben minél nagyobb arányban alkalmazza a hidrogént, valóra váltva ezzel a nulla CO₂-kibocsátású gyártás vízióját.

A japán gyártó ettől az évtől kezdve már alacsonypadlós, üzemanyagcellás autóbuszokat is értékesít, igaz egyelőre csak az anyaországban. A speciális hajtással rendelkező járművekből a hírek szerint legalább száz darab állhat forgalomba a tokiói olimpián.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest,Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.