Elképesztő emeletes buszokkal nézhették meg Párizst a turisták

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2017.02.05. 12.00

Az 1950-es években rendkívül különleges autóbuszokkal csodálhatták meg Párizst a turisták. A járművek egyenesen turistalátványosságoknak számítottak.

Elképesztő emeletes buszokkal nézhették meg Párizst a turisták

A 1950-es években a francia buszüzemeltető, a Cityrama Groupe felkérte a Currus autóbuszgyártót, hogy építsen egy olyan városnéző buszt, melyet megcsodálnak az emberek. Így született meg ez a rendkívül szokatlan jármű, mely a maga korában egyenesen futurisztikusnak számított. A jármű fogadtatása kedvező volt, így több is forgalomba állhatott belőle a francia fővárosban.

Az autóbusz különlegessége a karosszéria formájában rejlett, az emeleti rész ugyanis nem ért el a jármű elejéig. Emellett a busz hátulján, mindkét oldalt, egy felfelé futó acélív volt, mely sajátos stílussal ruházta fel az autóbuszt. A szokatlan megoldások ellenére a Currus biztosra ment és a modellt a Citroen U55-ös alvázára építette meg.

currus_02

A jármű tervezési koncepciója az volt, hogy az utasok részére a lehető legtökéletesebb kiáltás álljon rendelkezésre. Ezt úgy érték el, hogy akkora oldalablakokat építettek, hogy azok alsó része lényegében az utasok térdénél kezdődött, emellett az oldalsó ablaksor fölé, tetőablakokat is beépítettek.

currus

Valahogy így nézhetett ki a kiszolgálás a buszokon.

A jármű utasterét pedig a kor színvonalához képest rendkívül komfortosan alakították ki: széles fej- és háttámlával rendelkező, karfás utasüléseket szereltek be. Az emeleten pedig nyitható panoráma tetők tették még tágasabbá az autóbuszt. Itt azonban még nem ért véget a komfort, a zömében párizsi városnézésre használt autóbuszokon kávét, teát és frissítőket is felszolgáltak, az utasok pedig fülhallgatón hallgathatták az utaskísérő tájékoztatását.

A Currus városnéző autóbuszokat francia filmekben is lehetett látni. A járművek olyan sikeresek voltak, hogy idővel elkészült az utódjuk is, azonban az már jóval konzervatívabb irányt képviselt és sok tekintetben hasonlított a ma ismert emeletes busz formára.

Kommentek

Eladó a BMW, amiben Tupacot lelőtték

A híres és hírhedt énekest,Tupac Shakurt 1996-ban lőtték le, amikor épp egy Las Vegasban lévő koncertre tartott. A BMW, amiben a halálos lövések érték, most eladó.

F1: A Mercedes tarolt az első tesztnapon

Az első Forma-1-es előszezoni tesztnapon a Mercedes a legtöbb és leggyorsabb kört is elkönyvelhette. A Ferrari is tisztességgel dolgozott, a McLarennél viszont nem festenek jól a dolgok.

Nem lesz EU-s vizsgálat az F1 eladása miatt

Margrethe Vestager versenypolitikáért felelős európai biztos úgy döntött, hogy nem indítanak vizsgálatot a Forma-1 eladása miatt.

Egészen magas szinten űzi az öreg a karosszériázást

Toppon van a bácsi, látszik, hogy a legmagasabb iskolában tanulta el az alapokat. Innen nincs fentebb.

A modern autók rákfenéje, a méregdrága kettős tömegű lendkerék

Gajdán Miklós kollégánk a modern, turbós autókban már kopóalkatrészként számon tartott kettős tömegű lendkerék alkalmazásának okát járja körbe. Ezért van szükség erre a drága alkatrészre.

Képcunami a Forma-1-es tesztről

Több tucatnyi fotó és számos videó a 2017-es Forma-1-es autók első napjáról Barcelonából.

A tíz legfurcsább raliautó, amit valaha pályára engedtek

Igen különleges látványt nyújtottak ezek a versenyautók, amikor elrúgták a murvát és csattogott a kipufogó. Következzen most tíz unortodox raliautó, amire soha nem számítanál a pálya szélén ácsorogva.

Citroën C4 Cactus OneTone : Darth Vader városi járgánya

Április elsejétől forgalmazzák, mégsem tréfa a Citroën szurokfekete kompakt modellje. Félő, hogy csak Angliában lesz kapható.

F1: Máris leírta az évet a Williams?

Claire Williams csapatfőnök szerint “nagy kihívást jelentő” szezon előtt áll a Williams az idén, ami ritkán szokott jót jelenteni.

Kis elektromos terepjárót építene a Bentley

A Jaguar i-Pace mintájára kisebb, villanymotoros szabadidőjárművet állítana fő SUV-terméke mellé a Bentley.

F1: A Mercedes máris ledarált egy versenytávot

Az első 2017-es Forma-1-es teszt első délelőttjén a Mercedes több mint egy versenytávot lehúzott Valtteri Bottasszal, a leggyorsabb viszont a Ferrari volt. Gondban a McLaren és a Red Bull.

F1: Trumphoz hasonlították a McLarent, kiakadt a net

Az egyik Forma-1-gyel foglalkozó Twitter-csatornán Donald Trump amerikai elnökhöz hasonlították a McLarent.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.