Dízelmotort kap az USA legnépszerűbb autója

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2017.01.08. 12.05

Másfél év múlva 3,0 literes hathengeres dízelmotorral bővül a Ford F-150 kínálata. Európában más márkák már használják ezt a blokkot.

A Jaguar Land Rover választékában is megtalálható az a háromliteres, hathengeres dízelmotor, amely 2018 nyarától a Ford F-150 orrában brummogva kínál még takarékosabb opciót a vásárlóknak.

További képekért kattints a fotóra!

Az F-150, amely pontosan 40 éve a legnépszerűbb pickup, és 35 éve az abszolút legkeresettebb gépkocsi az USA-ban, a nyolcvanas évek óta választható dízelekkel – a sort egy 6,9 literes V8-as kezdte, de 1997-ben egy 7,3 literes monstrumot is beépítettek az autóba –, a jelenlegi sorozatból azonban eddig hiányzott a kompressziós gyújtású erőforrás. Ennek pótlására tett most konkrét ígéretet a Ford, bár a másfél év múlva színre lépő Power Stroke V6-os teljesítményadataival egyelőre adós maradt a vállalat.

Támpontot nyújthat, hogy a Range Rovernél 258 lóerőt és 600 Nm-t szedtek ki a motorból; a Ford vásárlói aligha érik be ennél kevesebbel, hiszen a jelenlegi legtakarékosabb opció, a 2,7 V6 EcoBoost benzines 325 lóerőt és 508 Nm-t ad le, míg a gyengébb 3.5 V6 szívó benzines 283 lóerőt és 346 Nm-t tud.

Ha már szóba kerültek, utóbbi már tavaly tízfokozatú automatát kapott, a 2,7-es mostantól párhuzamosan alkalmazott központi és közvetlen befecskendezéssel táplálkozik, míg az 5.0 V8 a Mustang azonos blokkjához hasonló módosítások mellett szintén megkapja a tízes automata sebességváltót.

A Ford F-150 egyéb újdonságai között említést érdemel a teljesen átdolgozott orr és farrész: utóbbi lemezbe préselt, hatalmas F-150 feliratot vagy (az igényesebb kiviteleken) díszítőbetétet kapott, míg elöl a jelenlegi három helyett kettő vízszintes hűtőmaszk-sáv, befelé terjeszkedő fényszórók.

A felszereltség terén álló helyzetből újraindulni képes adaptív tempomat, gyalogosgázolást és ráfutásos üközést megelőző robotfék, fedélzeti wifi, valamint Bang & Olufsen hifi szerepel az opciós listán. Emellett holttér-felügyelet, 360 fokos kamerarendszer és sávban tartó berendezés is kérhető a kocsihoz.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.