A Jaguar Land Rover választékában is megtalálható az a háromliteres, hathengeres dízelmotor, amely 2018 nyarától a Ford F-150 orrában brummogva kínál még takarékosabb opciót a vásárlóknak.

További képekért kattints a fotóra!

Az F-150, amely pontosan 40 éve a legnépszerűbb pickup, és 35 éve az abszolút legkeresettebb gépkocsi az USA-ban, a nyolcvanas évek óta választható dízelekkel – a sort egy 6,9 literes V8-as kezdte, de 1997-ben egy 7,3 literes monstrumot is beépítettek az autóba –, a jelenlegi sorozatból azonban eddig hiányzott a kompressziós gyújtású erőforrás. Ennek pótlására tett most konkrét ígéretet a Ford, bár a másfél év múlva színre lépő Power Stroke V6-os teljesítményadataival egyelőre adós maradt a vállalat.

Támpontot nyújthat, hogy a Range Rovernél 258 lóerőt és 600 Nm-t szedtek ki a motorból; a Ford vásárlói aligha érik be ennél kevesebbel, hiszen a jelenlegi legtakarékosabb opció, a 2,7 V6 EcoBoost benzines 325 lóerőt és 508 Nm-t ad le, míg a gyengébb 3.5 V6 szívó benzines 283 lóerőt és 346 Nm-t tud.

Ha már szóba kerültek, utóbbi már tavaly tízfokozatú automatát kapott, a 2,7-es mostantól párhuzamosan alkalmazott központi és közvetlen befecskendezéssel táplálkozik, míg az 5.0 V8 a Mustang azonos blokkjához hasonló módosítások mellett szintén megkapja a tízes automata sebességváltót.

A Ford F-150 egyéb újdonságai között említést érdemel a teljesen átdolgozott orr és farrész: utóbbi lemezbe préselt, hatalmas F-150 feliratot vagy (az igényesebb kiviteleken) díszítőbetétet kapott, míg elöl a jelenlegi három helyett kettő vízszintes hűtőmaszk-sáv, befelé terjeszkedő fényszórók.

A felszereltség terén álló helyzetből újraindulni képes adaptív tempomat, gyalogosgázolást és ráfutásos üközést megelőző robotfék, fedélzeti wifi, valamint Bang & Olufsen hifi szerepel az opciós listán. Emellett holttér-felügyelet, 360 fokos kamerarendszer és sávban tartó berendezés is kérhető a kocsihoz.