Takarékos teherautót dobott össze a Renault

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2017.01.07. 12.00

A francia gyártó olyan koncepció teherautót épített, melynek jóval kevesebb üzemanyagra van szüksége, mint hasonló társainak.

Takarékos teherautót dobott össze a Renault

A Renault Truck korábban két koncepció teherautót is készített, azonban ezek a távolsági áruszállításra fejlesztett nyergesvontatók voltak. A francia vállalat ezért tavaly olyan koncepció teherautót rakott össze, mely elsősorban a regionális áruszállítás igényeinek felel meg.

Az elképzelés itt is ugyanaz volt, mint az előző kettőnél: megalkotni a kategóriájában az egyik legkevesebbet fogyasztó járművet. Maradva a dízel hajtásnál természetesen ez pusztán az aerodinamikai és egyéb elemekkel történő bűvészkedést jelent, semmi többet. Az Urban Lab 2 névre keresztelt koncepció egy Renault D szériás, Euro 6-os motorral szerelt változat alapjaira épült. Ennek köszönhető, hogy a jármű alapvetően az utcai társával mutat jelentős hasonlóságot.

date2_redering_rear3q1_141116_wch

Az Urban Lab 2 ugyanakkor több ponton eltér a sorozatgyártásban készülő D-szériától. Az egyik legfontosabb eltérés, hogy a tengelyek között található üres tereket kompozit szerkezetű oldalelemekkel fedték le, emellett légterelőkkel látták el a kamiont. Újdonság továbbá, hogy egyes elemeket vízhatlan, PVC-textillel borítottak be.

A fogyasztás-csökkenéshez a stop&start rendszer, a GPS útvonaltervező és az alacsony gördülési ellenállással rendelkező gumiabroncsok is hozzájárulnak. A Renault közlése szerint ezekkel a fejlesztésekkel a teherautó 13 százalékkal kevesebb gázolajat használ fel hasonló társaihoz képest.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.