Magyar gyártmányú csuklós buszokat vásárolhat a Volánbusz

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2017.01.05. 12.00

Bár a metrópótló tendert visszavonták, elképzelhető, hogy mégiscsak készülhetnek magyar fejlesztésű csuklós autóbuszok. Bár most már nem Budapestnek, hanem a Volánbusznak.

Magyar gyártmányú csuklós buszokat vásárolhat a Volánbusz

Karácsony előtt a BKK visszavonta a metrópótlásra kiírt közbeszerzési felhívást, melyben kiszervezték volna a 3-as vonal miatt szükségessé váló buszos utasszállítást külső szolgáltatónak. Emiatt a Volán-közbeszerzéseket bonyolító Volán Buszpark Kft. december 22-én visszavonta a 180 darab alacsony padlós, BKK-specifikációjú buszok beszerzésére vonatkozó tendert. Ezzel egy pillanatra elszállni látszott a MABI-Bus Kft. esélye egy jelentősebb tendergyőzelemre, nemrég azonban kiderült, nem úszott még el a 180 busz legyártásának lehetősége.

A Volánbusz ugyanis még október 25-én olyan közbeszerzési felhívást tett közzé, mely 180 darab alacsony padlós, Euro 6-os motorral szerelt autóbusz megvásárlását irányozta elő. A Vezess.hu megkereste a MABI-Bus Kft. tulajdonosát, az Evopro-csoportot. Azért őket, mert korábban ők indultak a metrópótlós tenderen is. Megkeresésünkre a cég azt a tájékoztatást adta, hogy ennél a tendernél nemrég került sor az eredményhirdetésre. Az viszont biztos, hogy ők adták a legjobb ajánlatot, mert ez kiderült az ajánlatok felbontásakor. A pályázat viszont egyelőre véleményezési szakaszban tart.

A Volánbusz közbeszerzési pályázatán tehát jó esélyekkel indul a Modulo M168 D típusú busszal a cégcsoport. Zárójelben megjegyzendő, hogy jelenleg egyedül ők kínálnak magyar fejlesztésű, Euro 6-os motorral rendelkező alacsony padlós csuklós buszt hazánkban. Ugyanakkor a tenderkiírás szerint a járművekre legalább két év garanciát kell vállalnia a gyártónak, emellett a buszok üzemanyag-fogyasztása nem lehet nagyobb 64 liter/100 kilométeres értéknél. A csuklósok leszállítására a győztesnek maximálisan 210 napja lesz, késedelem esetén buszonként, naponta 150 ezer forintot kellene fizetnie a gyártónak.

December elején felröppentek olyan hírek is, hogy a MABI-Bus Kft. Újszász utcai telephelye bezár és a cégtől elküldik a dolgozókat, így nem lesz mód az autóbuszok legyártására egy esetleges győzelem esetén. A cég tájékoztatása szerint a cégcsoport által korábban megvásárolt Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft. továbbra is gyártja az acélvázas és kompozit szerkezetű Modulo buszcsaládot. Sőt, jelenleg is dolgoznak ezek továbbfejlesztésén. Az elérhető céginformációk szerint az Ikarus EAG Kft.-nél 181 fő van alkalmazásban.

Egy kompozit vázas, elektromos hajtású Modulót az ünnepek előtt Kaposváron és Pécsen is tesztelték három-három napig. A cég tájékoztatása szerint a baranyai megyeszékhellyel 30 darabos elektromos buszra szóló keretszerződéssel rendelkeznek.

Kommentek

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Élesben tesztelik az új magyar buszt

Hétköznapi utasokkal tesztelik Győrben a Kravtex-Kühne Csoport új, Magyarországon készülő buszát, a Credo Econell 13 CiTY-t.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

…címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.