Magyar gyártmányú csuklós buszokat vásárolhat a Volánbusz

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2017.01.05. 12.00

Bár a metrópótló tendert visszavonták, elképzelhető, hogy mégiscsak készülhetnek magyar fejlesztésű csuklós autóbuszok. Bár most már nem Budapestnek, hanem a Volánbusznak.

Magyar gyártmányú csuklós buszokat vásárolhat a Volánbusz

Karácsony előtt a BKK visszavonta a metrópótlásra kiírt közbeszerzési felhívást, melyben kiszervezték volna a 3-as vonal miatt szükségessé váló buszos utasszállítást külső szolgáltatónak. Emiatt a Volán-közbeszerzéseket bonyolító Volán Buszpark Kft. december 22-én visszavonta a 180 darab alacsony padlós, BKK-specifikációjú buszok beszerzésére vonatkozó tendert. Ezzel egy pillanatra elszállni látszott a MABI-Bus Kft. esélye egy jelentősebb tendergyőzelemre, nemrég azonban kiderült, nem úszott még el a 180 busz legyártásának lehetősége.

A Volánbusz ugyanis még október 25-én olyan közbeszerzési felhívást tett közzé, mely 180 darab alacsony padlós, Euro 6-os motorral szerelt autóbusz megvásárlását irányozta elő. A Vezess.hu megkereste a MABI-Bus Kft. tulajdonosát, az Evopro-csoportot. Azért őket, mert korábban ők indultak a metrópótlós tenderen is. Megkeresésünkre a cég azt a tájékoztatást adta, hogy ennél a tendernél nemrég került sor az eredményhirdetésre. Az viszont biztos, hogy ők adták a legjobb ajánlatot, mert ez kiderült az ajánlatok felbontásakor. A pályázat viszont egyelőre véleményezési szakaszban tart.

A Volánbusz közbeszerzési pályázatán tehát jó esélyekkel indul a Modulo M168 D típusú busszal a cégcsoport. Zárójelben megjegyzendő, hogy jelenleg egyedül ők kínálnak magyar fejlesztésű, Euro 6-os motorral rendelkező alacsony padlós csuklós buszt hazánkban. Ugyanakkor a tenderkiírás szerint a járművekre legalább két év garanciát kell vállalnia a gyártónak, emellett a buszok üzemanyag-fogyasztása nem lehet nagyobb 64 liter/100 kilométeres értéknél. A csuklósok leszállítására a győztesnek maximálisan 210 napja lesz, késedelem esetén buszonként, naponta 150 ezer forintot kellene fizetnie a gyártónak.

December elején felröppentek olyan hírek is, hogy a MABI-Bus Kft. Újszász utcai telephelye bezár és a cégtől elküldik a dolgozókat, így nem lesz mód az autóbuszok legyártására egy esetleges győzelem esetén. A cég tájékoztatása szerint a cégcsoport által korábban megvásárolt Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft. továbbra is gyártja az acélvázas és kompozit szerkezetű Modulo buszcsaládot. Sőt, jelenleg is dolgoznak ezek továbbfejlesztésén. Az elérhető céginformációk szerint az Ikarus EAG Kft.-nél 181 fő van alkalmazásban.

Egy kompozit vázas, elektromos hajtású Modulót az ünnepek előtt Kaposváron és Pécsen is tesztelték három-három napig. A cég tájékoztatása szerint a baranyai megyeszékhellyel 30 darabos elektromos buszra szóló keretszerződéssel rendelkeznek.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.