Magyar gyártmányú csuklós buszokat vásárolhat a Volánbusz

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2017.01.05. 12.00

Bár a metrópótló tendert visszavonták, elképzelhető, hogy mégiscsak készülhetnek magyar fejlesztésű csuklós autóbuszok. Bár most már nem Budapestnek, hanem a Volánbusznak.

Magyar gyártmányú csuklós buszokat vásárolhat a Volánbusz

Karácsony előtt a BKK visszavonta a metrópótlásra kiírt közbeszerzési felhívást, melyben kiszervezték volna a 3-as vonal miatt szükségessé váló buszos utasszállítást külső szolgáltatónak. Emiatt a Volán-közbeszerzéseket bonyolító Volán Buszpark Kft. december 22-én visszavonta a 180 darab alacsony padlós, BKK-specifikációjú buszok beszerzésére vonatkozó tendert. Ezzel egy pillanatra elszállni látszott a MABI-Bus Kft. esélye egy jelentősebb tendergyőzelemre, nemrég azonban kiderült, nem úszott még el a 180 busz legyártásának lehetősége.

A Volánbusz ugyanis még október 25-én olyan közbeszerzési felhívást tett közzé, mely 180 darab alacsony padlós, Euro 6-os motorral szerelt autóbusz megvásárlását irányozta elő. A Vezess.hu megkereste a MABI-Bus Kft. tulajdonosát, az Evopro-csoportot. Azért őket, mert korábban ők indultak a metrópótlós tenderen is. Megkeresésünkre a cég azt a tájékoztatást adta, hogy ennél a tendernél nemrég került sor az eredményhirdetésre. Az viszont biztos, hogy ők adták a legjobb ajánlatot, mert ez kiderült az ajánlatok felbontásakor. A pályázat viszont egyelőre véleményezési szakaszban tart.

A Volánbusz közbeszerzési pályázatán tehát jó esélyekkel indul a Modulo M168 D típusú busszal a cégcsoport. Zárójelben megjegyzendő, hogy jelenleg egyedül ők kínálnak magyar fejlesztésű, Euro 6-os motorral rendelkező alacsony padlós csuklós buszt hazánkban. Ugyanakkor a tenderkiírás szerint a járművekre legalább két év garanciát kell vállalnia a gyártónak, emellett a buszok üzemanyag-fogyasztása nem lehet nagyobb 64 liter/100 kilométeres értéknél. A csuklósok leszállítására a győztesnek maximálisan 210 napja lesz, késedelem esetén buszonként, naponta 150 ezer forintot kellene fizetnie a gyártónak.

December elején felröppentek olyan hírek is, hogy a MABI-Bus Kft. Újszász utcai telephelye bezár és a cégtől elküldik a dolgozókat, így nem lesz mód az autóbuszok legyártására egy esetleges győzelem esetén. A cég tájékoztatása szerint a cégcsoport által korábban megvásárolt Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft. továbbra is gyártja az acélvázas és kompozit szerkezetű Modulo buszcsaládot. Sőt, jelenleg is dolgoznak ezek továbbfejlesztésén. Az elérhető céginformációk szerint az Ikarus EAG Kft.-nél 181 fő van alkalmazásban.

Egy kompozit vázas, elektromos hajtású Modulót az ünnepek előtt Kaposváron és Pécsen is tesztelték három-három napig. A cég tájékoztatása szerint a baranyai megyeszékhellyel 30 darabos elektromos buszra szóló keretszerződéssel rendelkeznek.

Kommentek

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal chemtrailt kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-ot, mi is folyik ebből a vonatból.

Vettel: Sikolt az autó, hogy keményebben nyomjad!

A 2017-es szezon első futamát, az Ausztrál Nagydíjat Sebastian Vettel nyerte. Pályafutásának 43. Forma-1-es győzelmét aratta.

F1: Ferrari-győzelem a szezonnyitón

Sebastian Vettel nyerte a Forma-1-es szezonnyitó Ausztrál Nagydíjat, a Mercedes mellényúlt a gumistratégiával. Hamilton és Bottas a 2. és 3. az amúgy eseménytelen versenyen.

Méltatlan helyen csapták falnak ezt a Lamborghinit

Kínában igazán költséges összetörni egy Lamborghini Huracant, hiszen 4,3 millió jüant kell érte fizetni, ami az eredeti ár többszöröse.

Gokarttal autózott az éjszakában

Amikor azt gondolnánk, már nem érhet meglepetés, jön egy ilyen videó, mi pedig fejet hajtunk az emberi ostobaság előtt.

Lóbőrbe öltöztették a sportkocsit

Musztángot a Mustangnak: a Vilner kínai megrendelésre készítette el azt az egyedi autóbelsőt, aminél alighanem minden jó ízlésű ember meghúzza a határt.

Húszmilliós unalom a BMW-től

A BMW 320d GT xDrive az a bajor modell, amiben hiába is keresnéd az izgalmat, nem fogod megtalálni. Cserébe roppant praktikus, és nem csak az egész család kutyástól, de a csomagok is kényelmesen elférnek.

Jövőre minden eddiginél nagyobb Seat jön

A Škoda kölcsönadja a Kodiaqot a Seatnak, így nekik is lesz középkategóriás szabadidőjárművük. Első részletek a leendő óriásról.

Így gyorsul 350-re a Bugatti Chiron

Nem sokan vezethették a Bugatti Chiront, de Jeremy Clarkson köztük volt. Az autós újságírás fekete báránya ízelítőnek az autó gyorsulási képességeit demonstrálta.

F1: A Ferrarinak hálás Grosjean

Romain Grosjean csupán két másodperccel maradt le az első helyet megszerző Hamiltontól, így igazán lelkesen vág neki az Ausztrál Nagydíjnak.

Alonso: A McLaren nem jó a pontszerzésre, szomorú a helyzet

Fernando Alonso ugyan problémamentes időmérő végén a vártnál talán jobb 13. helyet szerezte meg Melbourne-ben, de egyáltalán nem elégedett.

F1: Perezt beidézték a versenybírók

A Force Indiá-s Sergio Perezt az Ausztrál Nagydíj kvalifikációja után vizsgálat alá vonták, büntetés miatt elúszhat a 11. rajthely.

Hihetetlen módon úszta meg a balesetet ez a motoros

Lendületből ült fel az autó tetejére a motoros, amin valószínűleg ő is meglepődött az ütközés után.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.