A spanyol Iriziar nemrég bemutatta a menetrend szerinti utasszállításra, valamint a turistabuszos utazásokra tervezett i6-os utódját, az i6s-t. A modell azért kapta meg pluszban az “s” betűt, mert a korábban gyártott i6-os továbbra is a kínálatban marad, azonban a legutolsó technológiát kedvelőknek a most bemutatott változatot ajánlják.

A mérnökök kicsit a vezető munkahelyét is átdolgozták az előzőt változathoz képest.

A mérnökök kicsit a vezető munkahelyét is átdolgozták az előzőt változathoz képest.

Az új i6s megkapta a már i8-asból ismert fejlesztéseket, így az áttervezett lámpatesteket, a LED-es külső és belső világítást, valamint adaptív sebességtartó automatikát. A modell emellett vadonatúj ülésekkel rendelkezik, melyek háttámlájában – az i8-hoz hasonlóan – érintőképernyős minitabletek találhatók, melyeken az utasok filmeket nézhetnek, internetezhetnek, vagy különféle játékokkal játszhatnak. Az új ülések emellett szélesebb fejtámlákkal és nagyobb háttámlákkal rendelkeznek.

Az i8-ból ismerős lámpatestekkel futhat a jövőben az i6s is.

Az i8-ból ismerős lámpatestekkel futhat a jövőben az i6s is.

Felmerül a kérdés, mi a különbség az i8-as és az i6-os modellcsalád között. A i8-as alapvetően egy magas komfortfokozatot nyújtó turista autóbusz, mely négyféle hosszúságban (12,4 m-14,98 m) készül. Ezzel szemben az i8-as egy olyan buszcsaládot takar, mely szinte minden mérettartományt lefed a kategóriájában. Ennek megfelelően hatféle hosszúságban (10,8 m, 12,2 m, 12,9 m, 13,2, 14 m, 15 m) és kétféle (3,5 és 3,7 méter) magasságban készülhet.

Szélesebb háttámlával és fejtámlával készül az új i6s.

Szélesebb háttámlával és fejtámlával készül az új i6s.

A belső burkolatok tárháza végtelen, hiszen az új i6s az iparági trendeknek megfelelően kombinálja a keményebb szövésű kárpitokat az elegáns és kifinomult megjelenésű műbőrrel. Emellett a közlekedő folyosót is LED-es hangulatvilágítással látták el. A megrendelők a modellhez ezentúl 3-féle WC-blokk közül választhatnak, és a kiviteltől függően a mellékhelyiség akár a második tengely mögött, az autóbusz hátuljában is elhelyezhető. Az önhordó felépítménnyel ellátott kivitelek DAF Euro 6-os motorokkal, míg a karosszált változatok a megrendelő igénye szerint Mercedes, Scania, MAN, vagy Volvo alvázakra is készülhetnek.

Az új Irizar i6s már valamennyi európai piac számára elérhető, kivéve az Egyesült Királyságot, Írországot és Izraelt. Előbbi kettő esetében komoly szerepet játszhat a Brexit.