Lerántották a leplet az új amerikai nyerges vontatóról

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.12.02. 08.00

Bő fél évet kellett várni rá, de végül megérkezett az a nyerges vontató, mely forradalmasíthatja az amerikai áruszállítást.

Lerántották a leplet az új amerikai nyerges vontatóról

Magyar idő szerint ma hajnalban lerántották a leplet a Nikola Motor Company új, hidrogén üzemanyagcellás nyerges vontatójáról. A cég Salt Lake Cityben található székhelyén tartott világpremierjén több mint 600 újságíró, ügyfél, kormányzati vezető és partner vett részt.

A Nikola Motor Company nemrég alakult, egyelőre startup vállalkozásként. Alapítója az a Trevor Milton, aki korábban a földgáz tárolására alkalmas eszközöket gyártó dHybrid Systems vezérigazgatója volt. Az új keletű start-up célja az elektromos haszonjárművek, energiatároló eszközök, valamint elektromos hajtásláncok fejlesztése.

nikola_one_11-48667565d2f2a448f3d70660223bafdfcd9e43a92d744c2568a3ab3d03a3696c

Több mint fél évet kellett várni rá

A cég még az év első felében jelentette be, hogy olyan teljesen elektromos nyerges vontatót építene, mellyel akár kétezer kilométert is meg lehetne tenni egyetlen feltöltéssel. A tervek között szerepelt CNG-s változat is, végül szeptemberben közzé tették, hogy a Nikola One (korábban Semi One) csőrös, üzemanyagcellás hajtáslánccal fog rendelkezni. Bár még csak most mutatták be a modellből az első prototípust, már május óta előjegyzéseket lehet rá leadni.

nikola_one_15jpg

A cég a hidrogéncellákban látja a jövőt.

A futurisztikus nyerges vontatót nagy sűrűségű lítiumionos akkumulátorokkal szerelik. Az 1000 lóerős, 2700 maximális Nm nyomatékkal rendelkező elektromos motor hajtásához szükséges áramot az üzemanyagcellák biztosítják. A jármű legfeljebb 1932 kilométeres hatótávval rendelkezik, ami megegyezik azzal, amit korábban “ígértek”.

A vállalat hatéves lízingprogramot biztosít a Nikola One-hoz ügyfelei számára, mely korlátlan mennyiségű hidrogén üzemanyagot, karbantartást és teljes körű garanciát is magában foglal. A céghez eddig összesen 3 milliárd dollárnyi, vagyis megközelítőleg 884 milliárd forint értékű foglalás érkezett.

A megrendelések legyártásához szükséges gyáregység felépítésének pontos helye csak 2017 első felében derül ki, míg a cég által ígért hidrogén töltőállomások – szám szerint 50 – építése 2018 első felében indulhat el az USA-ban és Kanadában. A járművek szervizelését és forgalmazását a nagy múlttal rendelkező Ryder System fogja végezni.

A nappali fülkével szerelt Nikolai Two látványterve.

A nappali fülkével szerelt Nikolai Two látványterve.

Az eseményen sor került még egy összkerékhajtású, off-road elektromos jármű bemutatójára is, mely ugyancsak a cég fejlesztése. A Nikola Zerót egy 1356 Nm maximális nyomatékteljesítménnyel rendelkező elektromos motor hajtja, mely a 107 kWh teljesítményű lítiumionos akkumulátorból veszi fel az elektromos energiát. Trevor Milton, a startup alapítója szerint akkumulátoraik könnyebbek és nagyobb energiasűrűséggel rendelkeznek, ennek köszönhetően a Nikola Zero akár 482 kilométeres hatótávval is rendelkezhet.

A premieren bemutatták egy nappali fülkével szerelt, háromtengelyes nyerges vontató tervét is (Nikola Two), mely erős hasonlóságot mutat a 2017-es Freightliner Cascadia csőrössel. Persze ez a jármű egyelőre csak a tervezőasztalon létezik, nem úgy a Nikola One, melynek hamarosan bemutató körutat szerveznek az USA-ban. Ha kíváncsi a nyerges vontató premierjére, az alábbi videón megtekintheti.

Bestcars

Kommentek

Durva robbanásra képes a fagyban kocsiban hagyott kóla

Aki nem akar tetőkárpitra fagyott cukros löttyel szembesülni, az jobb, ha nem hagy éjszakára a kocsiban dobozos üdítőt.

F1: Elcsábítják a Mercedes nagyágyúját?

Brit sajtóértesülések szerint fennáll a lehetősége, hogy a Mercedes technikai főnöke, Paddy Lowe az egyik rivális csapathoz igazoljon.

Másfélszer hasznosabb az elektromos Kangoo

Ahogy a Renault Zoe, a franciák Z.E. villanyautó-családjának hasznos tagja, a Kangoo is másfélszeresére növelt hatótávolsággal fut neki a következő modellévnek.

Az autó, ami 2,5 literrel beéri

Nincs megelégedve az alternatív járművek jelenlegi felhozatalával? Mit szól a tüzelőanyagcellás Toyota Mirai-hoz? Kipufogóján csakis forró levegő távozik, azaz gőz.

Nagyképű, de van mire

A faceliften átesett Fiorino mosolyában van némi önteltség, ami nem csoda, hiszen van mire beképzeltnek lenni.

Már el is készült a legdurvább Fiesta

Az új Ford Fiesta máris megvadult és rallyautóként még elődjénél is sikeresebb szeretne lenni, amihez mindene adott.

F1: Rosberg ennyi milliárdról mondott le önként

Nico Rosberg nagyon sok pénzről mondott le önként és dalolva a visszavonulással.

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Csak a baj van a szigorúbb fogyasztási tesztekkel

Az emissziós tesztekkel szemben támasztott követelmények szigorításának lassított ütemezését kéri az Európai Bizottságtól az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.