Ennél menőbb gázbusz egyelőre nem létezik

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.12.01. 12.00

Az új Solaris Urbino CNG busz mesterien kombinálja a retró vonulatot a modernizmussal.

Ennél menőbb gázbusz egyelőre nem létezik

A hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon mutatták be a Solaris legújabb, harmadik generációs, sűrített földgázzal hajtott (CNG) autóbuszát. A 12 méter hosszú, háromajtós, alacsony padlós autóbusz szervesen illeszkedik a lengyel cég által 2014-ben bemutatott új Urbinó modellcsaládba. A fekete-aranyszínű autóbuszt a prágai Czechbus kiállításon tekintettem meg.

Nem zavaróak a dupla ülések, sőt, kényelmesen el lehet férni a közlekedőfolyosón.

Nem zavaróak a dupla ülések, sőt, kényelmesen el lehet férni a közlekedőfolyosón.

A vezető munkahelye követi a konvenciókat, igazából semmi szokatlan nincs benne.

A vezető munkahelye követi a konvenciókat, igazából semmi szokatlan nincs benne.

A jármű hajtásáról 320 lóerős (239 kW) ISLG8.9 típusú Cummins motor gondoskodik, mely teljesíti az Euro 6-os normákat. Az erőforráshoz egy ZF Ecolife automata váltó csatlakozik, de opcionálisan Voith Diwa 6 váltó is rendelhető. A hajtáshoz szükséges sűrített földgáz tárolására a tetőn található 4 darab üvegszál erősítésű gáztartály szolgál, melyek egyenként 315 literes kapacitással bírnak. Opcionálisan ugyanakkor akár öt darab, egyenként 375 literes gáztartály is választható.

Az utastér minden bizonnyal elnyeri a retró vonalat képviselő utasok tetszését.

A második és harmadik ajtó között is széles a közlekedőfolyosó.

A jármű utastere jóval igényesebb a megszokottnál, de különlegessége nem az elrendezésben, hanem a felhasznált anyagokban rejlik. A kiállított Solaris Urbino 12 CNG-ben 33 ülőhely található, de szükség esetén akár 37 szék is elhelyezhető. Az ülések vékony ülés- és háttámlával rendelkeznek, így szinte beleolvadnak az utastérbe, emellett az Ikarus 200-as családban hasonlóképpen alkalmazott megoldás szerint barna műbőrrel látták el őket, melyek ennek köszönhetően könnyebben tisztíthatóak.

A bézs színű oldallemezek jól kiegészítik a plafon borításául szolgáló faerezetű lemezt, mely ugyancsak a korai Ikarus 200-asokra emlékeztet egy kicsit. Ez a barnás faerezetű lemez ráadásul a motorsátornál is visszaköszön. A rozsdamentes acélból készült kapaszkodókon piros és zöld LED-világítást építettek be, a vezetőfülkét pedig lakkfekete elemekből állították össze.

A Solaris bevállalta a '70-es, '80-as évek ízlését.

A Solaris bevállalta a 70-es, 80-as évek ízlését.

Ez a 21. századi, ugyanakkor kicsit retrós belső tér nagyon üt, szintén pozitívum, hogy nincs telematricázva CNG-s feliratokkal a járműbelső, ráadásul az utastéren meg se látszik, hogy egyébként alternatív hajtáslánccal szerelt járműről van szó, holott a gáztartályok miatt általában a legtöbb gyártónak kell hozni egy-két kompromisszumot, melyek valamelyest a belső térre is kihathatnak (lásd. Scania Citywide). A 20 éves Solaris nagyon eltalálta ezt az autóbuszt, kíváncsian várjuk, hogy vajon hány üzemeltető választja majd ilyen belsővel a modellt.

Kommentek

Ömlik a kínai Audi

A Volkswagen felfuttatja az Audi gyártását Kínában. Elsősorban hibrid és elektromos hajtású modellekkel bővítik majd a kínálatot.

Hamilton: Undorító, amit Ricciardo csinál

Lewis Hamilton azt mondja, kizárt, hogy Daniel Ricciardóhoz hasonlóan cipőből pezsgőzzön a dobogón.

Olasz fordítás

Egy legendás név, egy legendás roadster, 170 lóerős turbómotor, vászontető, és közvetlen kormányzás. Ugye milyen jól hangzik? Kipróbáltuk az MX-5 felpaprikázott olasz testvérét.

Karambollal végződött a robotautók első versenye

Mindössze két autó indult az új Roborace széria legelső futamán. Egyikük karambolozott és kiesett a versenyből, a másik gond nélkül teljesítette a távot.

4 évig nem takarította ki az autót, ez volt benne

Csúnya látvány, ami főleg akkor fog szíven ütni, ha kedveled az autókat.

Lotus 007: leghíresebb márkatársát köszönti az Evora különkiadása

Különleges kezelésnek vetette alá a fél éve bemutatott Evora Sport 410 modellt a Lotus. Az egyedi munka a világ talán leghíresebb Lotusa előtt tiszteleg.

Megvennéd Niki Lauda BMW M1-esét?

Bőven több, mint 500 millió forintot érhet Niki Lauda egykori BMW M1-ese, ami légitársasága alapítása miatt adott el.

Furcsa platós Mazda MX-5 keresi új gazdáját

Megnyújtották a Mazda MX-5-ös tengelytávját, hogy platós hordárként üzemelhessen. Most pedig éppen eladó a szokatlan mű.

Így vágnak szét egy Porsche Panamerát a tűzoltók

A présgépbe dobás helyett inkább a tűzoltóknak adták az előszériás autót, hogy gyakorolják a mentést.

Hajmeresztő, mire képes 1 perc alatt az új Bugatti

Nem csak felgyorsul 400 km/órás sebességre a Bugatti Chiron, hanem meg is áll majd. Mindezt egy percen belül.

F1: Bottasnak megígérték, hogy mehet a Mercedeshez

A Williams főnöknője, Claire Williams elárulta, hogy fel sem merült, hogy Valtteri Bottast ne engedjék el a Mercedeshez, tavaly ugyanis ígéretet tettek neki, ha alkalom adódik, mehet egy nagycsapathoz.

Őrült hod rod lett a pusztulásra ítélt Porsche 911-esből

Alaposan átszabták amerikai mintára ezt a Porsche 911-est, a laposabb és hiányosabb kasztniba Chevrolet V8-as motor került.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.