Ennél menőbb gázbusz egyelőre nem létezik

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.12.01. 12.00

Az új Solaris Urbino CNG busz mesterien kombinálja a retró vonulatot a modernizmussal.

Ennél menőbb gázbusz egyelőre nem létezik

A hannoveri IAA haszonjármű-kiállításon mutatták be a Solaris legújabb, harmadik generációs, sűrített földgázzal hajtott (CNG) autóbuszát. A 12 méter hosszú, háromajtós, alacsony padlós autóbusz szervesen illeszkedik a lengyel cég által 2014-ben bemutatott új Urbinó modellcsaládba. A fekete-aranyszínű autóbuszt a prágai Czechbus kiállításon tekintettem meg.

Nem zavaróak a dupla ülések, sőt, kényelmesen el lehet férni a közlekedőfolyosón.

Nem zavaróak a dupla ülések, sőt, kényelmesen el lehet férni a közlekedőfolyosón.

A vezető munkahelye követi a konvenciókat, igazából semmi szokatlan nincs benne.

A vezető munkahelye követi a konvenciókat, igazából semmi szokatlan nincs benne.

A jármű hajtásáról 320 lóerős (239 kW) ISLG8.9 típusú Cummins motor gondoskodik, mely teljesíti az Euro 6-os normákat. Az erőforráshoz egy ZF Ecolife automata váltó csatlakozik, de opcionálisan Voith Diwa 6 váltó is rendelhető. A hajtáshoz szükséges sűrített földgáz tárolására a tetőn található 4 darab üvegszál erősítésű gáztartály szolgál, melyek egyenként 315 literes kapacitással bírnak. Opcionálisan ugyanakkor akár öt darab, egyenként 375 literes gáztartály is választható.

Az utastér minden bizonnyal elnyeri a retró vonalat képviselő utasok tetszését.

A második és harmadik ajtó között is széles a közlekedőfolyosó.

A jármű utastere jóval igényesebb a megszokottnál, de különlegessége nem az elrendezésben, hanem a felhasznált anyagokban rejlik. A kiállított Solaris Urbino 12 CNG-ben 33 ülőhely található, de szükség esetén akár 37 szék is elhelyezhető. Az ülések vékony ülés- és háttámlával rendelkeznek, így szinte beleolvadnak az utastérbe, emellett az Ikarus 200-as családban hasonlóképpen alkalmazott megoldás szerint barna műbőrrel látták el őket, melyek ennek köszönhetően könnyebben tisztíthatóak.

A bézs színű oldallemezek jól kiegészítik a plafon borításául szolgáló faerezetű lemezt, mely ugyancsak a korai Ikarus 200-asokra emlékeztet egy kicsit. Ez a barnás faerezetű lemez ráadásul a motorsátornál is visszaköszön. A rozsdamentes acélból készült kapaszkodókon piros és zöld LED-világítást építettek be, a vezetőfülkét pedig lakkfekete elemekből állították össze.

A Solaris bevállalta a '70-es, '80-as évek ízlését.

A Solaris bevállalta a 70-es, 80-as évek ízlését.

Ez a 21. századi, ugyanakkor kicsit retrós belső tér nagyon üt, szintén pozitívum, hogy nincs telematricázva CNG-s feliratokkal a járműbelső, ráadásul az utastéren meg se látszik, hogy egyébként alternatív hajtáslánccal szerelt járműről van szó, holott a gáztartályok miatt általában a legtöbb gyártónak kell hozni egy-két kompromisszumot, melyek valamelyest a belső térre is kihathatnak (lásd. Scania Citywide). A 20 éves Solaris nagyon eltalálta ezt az autóbuszt, kíváncsian várjuk, hogy vajon hány üzemeltető választja majd ilyen belsővel a modellt.

Kommentek

Ezért változott a lámpaprogram a Nagykörúton

A Budapest Közút szerint a nagykörúti lámpaprogram módosítása a közlekedők érdekében történik, aminek a tömegközlekedéssel és a közúti közlekedéssel közlekedők is kedvezményezettjei lehetnek.

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

F1: Megosztottak a pilóták az új fejvédőről

A héten eldőlt, hogy a glóriának nevezett fejvédő rendszer végleg süllyesztőbe kerül, helyette a pajzs névre keresztelt eszközzel kezdenek kísérletezni.

Franciaországban magára hagytak egy Lada-kereskedést, tele autókkal

Úgy tűnik, Franciaországban tényleg a kutyának sem kellett a Lada, egy komplett kereskedés áll évek óta elhagyottan, autókkal együtt.

TOP10: Halott márkák örökéletű szépségei

Biztos lehet benne mindenki, nem az ő szépségükön múlt gyártójuk megszűnése. Halott autómárkák egykori csodálatos alkotásaiból következik szubjektív válogatás.

Halálos baleset a veteránautó-versenyen

Egy pilóta meghalt, utasa pedig életveszélyes sérüléseket szenvedett, amikor veterán Jaguarjuk fának ütközött egy amerikai túraralin.

F1: Meglepő dolgot mondtak a Mercedes-motorról

Sergio Perez, a Force India pilótája szerint a Mercedes motorelőnye eltűnt, csak a Hondát előzik biztosan a németek.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.