Meg se kottyan a jövőben az oldalszél a Transit számára

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.11.25. 14.35

Hasznos vezetéstámogató rendszert ad a jövőben a Ford az egyik legnépszerűbb haszonjárművéhez.

Meg se kottyan a jövőben az oldalszél a Transit számára

Amikor megérkeznek a téli viharok, az erős széllökések tovább nehezítik a közlekedést, különösen azok számára, akik magas, nagy oldalfelületű járműveket vezetnek az autópályán. A Ford úgy döntött, hogy a jövőben az alapfelszereltség része lesz a Transit és a Transit Custom modellek esetében a oldalszél-stabilizáló rendszer, mely még akkor is a sávban tartja a járművet, ha az erős oldalszélbe, vagy egy kamion légörvényébe kerül.

Ha a jármű sebessége meghaladja a 80 km/órát, az oldalszél-stabilizáló rendszer másodpercenként százszor ellenőrzi stabilitásérzékelőkből érkező jeleket. Amennyiben széllökést észlel, akkor az autó egyik oldalán finoman fékezni kezdi a kerekeket, annak érdekében, hogy a sofőr a sávban tarthassa a járművet. A Ford mérnökei korábban egy speciális pályán tesztelték az új vezetéssegítő asszisztenst, ahol hat nagy teljesítményű ventilátor állította elő a közel 80 kilométer/órás erősségű oldalszelet.

Az oldalszél-stabilizáló rendszer és  a Ford EcoBlue dízelmotorok kombinációjával akár 13 százalékkal alacsonyabb üzemanyag-felhasználás érhető el. Emellett mind a Transitban, mind a Transit Customban van ütközésre figyelmeztető rendszer, mely a gyalogosészlelő asszisztenssel párosítva csökkentheti a frontális ütközés és a gyalogosgázolás veszélyét.

Bestcars

Kommentek

Megjött az utolsó új Forma-1-es

Az új modellhez új szín is jár: a Toro Rosso által leleplezett STR12-est nem lehet majd összekeverni az elődeivel.

F1: Szürke gyilkost mutatott be az amerikai csapat

A mezőnyből utolsó előttiként bemutatkozott az amerikai Haas-csapat új autója is, a VF-17-es.

Nem hitt a szemének a magyar szerelő, amikor a Skoda alá nézett

Facebookon kaptuk a fotókat Miklóstól, aki még nem nagyon találkozott ilyen gyári hibával pályafutása alatt.

F1: Itt a (bal)szerencsés új Red Bull – videó

A Red Bull Racing-csapat vasárnap 13 óra 13 perckor leleplezte 2017-es Forma-1-es autóját, az RB13-ast. Tesznek a babonákra.

F1: Pályán a McLaren és a Renault

Barcelonában a McLaren-Honda és a Renault is pályára küldte új Forma-1-es autóját.

Ezt a parkolást már 14 millióan látták, nem csodálkozunk

A videó nem friss, de mi eddig nem találkoztunk vele. Facebookon hívta fel rá figyelmünket olvasónk. Köszönjük, kár lett volna kihagyni.

Olcsó középmotoros sportkocsi érkezik

A legváratlanabb helyen: Indiában születik meg a középmotoros autók piacának legújabb és legolcsóbb képviselője. Genfben is ott lesz a Tata Tamo Futuro.

125 éves a ketyegő, amit csak dízelmotornak neveznek

Rudolf Diesel német gépészmérnök százhuszonöt éve, 1892. február 28-án adta be szabadalmát belső égésű motorjára. A később róla elnevezett dízelmotor alacsonyabb fogyasztása miatt a benzinüzemű Otto-motorok komoly konkurense lett, s ma is sok közúti, vízi és vasúti jármű erőforrása.

Így nyílik az új Mercedes E-osztály kabrió teteje!

Hamarosan teljes szépségében megláthatjuk az E-kabriót, addig is itt egy animált kép a tetőnyitásról.

Sok magyar még mindig így autózik

Minden ötödik magyar autós az évszaknak nem megfelelő gumit használ járművén – derült ki egy márkafüggetlen gumikereskedő felmérése alapján.

Tíz fotón a tökéletes autó

“Amikor el kellett búcsúznom ettől a szívfájdítóan csodálatos géptől, szabályosan meggyászoltam.”

Peugeot Instinct: nagy szájú GT-tanulmány

Kiszivárgott a Peugeot új tanulmányautójának egy fotója. Az impozáns gran turismo minden valószínűség szerint elektromos hajtást kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.