Ez a kukás nem veri fel álmából az embereket

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.11.12. 13.51

A hamarosan magyarországi összeszerelő üzemet nyitó kínai BYD elektromos kukásautót mutatott be.

Ez a kukás nem veri fel álmából az embereket

Az elektromos hajtáslánccal rendelkező kukásautók feltehetően szép jövőnek néznek elébe, hiszen ez tipikusan az a szegmens, ahol ki lehet használni a regeneratív fékezés (fékenergia-visszanyerés) előnyeit. Minderre korábban Bartha István, a magyar elektromos kukásautó fejlesztője hívta fel a figyelmünket. Ráadásul amellett, hogy a fékezéssel az akkumulátorokat is tölthetik a null-emissziós hulladékgyűjtő autók, még csendesek is, hiszen az elektromotornak alig van hangja.

A kínai BYD hosszú ideje foglalkozik az elektromos haszonjárművek fejlesztésével, azonban a null-emissziós teherautókkal főként csak Kínában volt jelen. Úgy tűnik ebből a szempontból ez az év fordulópont lesz, ugyanis a cégcsoport májusban négyféle kis- és közepes teherbírású teherautót mutatott be az Egyesült Államokban. A legkisebb, T5-ös típusjelzést viselő haszonjárműre ráadásul nem sokkal később 27 darabos megrendelés érkezett Kaliforniából.

A BYD úgy döntött tovább fejleszti a kínálatot és nemrég bemutatta a kukásautós kivitelt is. A kínaiak egyelőre kevés részletet árultak el a modellről, annyit viszont már most is lehet tudni, hogy 188 kWh teljesítményű akkumulátorcsomaggal szerelték. A Nissan Cabstrarra és az Isuzu N-szériájára kísértetiesen hasonlító jármű 160 kilométer megtételére lehet képes egyetlen feltöltéssel. A lemerült akkumulátorokat pedig 2,5 óra alatt lehet teljesen feltölteni. A BYD szerint az új kukásautó 58 százalékkal csökkenti az egy kilométerre vetített üzemeltetési költségeket.

A BYD az év második felében jelentette be, hogy közel egymilliárdos állami támogatásból megépíti első európai buszgyárát Komáromban. A tervek szerint a hazai gyárban évente kétszáz elektromos buszt szerelnének össze. Az üzembe már folyamatosan keresik a munkatársakat.

 

 

 

Kommentek

Mazda3: nem csak szép, okos is

Látszólag alig változott, technológiailag azonban sok újdonságot hordoz a Mazda3 megújult változata. Kipróbáltuk a Golf japán konkurensét.

F1: A miniszter sem tudott az új Francia Nagydíjról

Hétfőn hivatalossá vált, hogy 2018-ban visszatér a versenynaptárba a Francia Nagydíj. Még a sportminiszter sem tudott a dologról.

Ingyen tankolás bevásárlás mellé: itt teheted meg

Két fővárosi áruházánál épített ki elektromosautó-töltőállomást a Lidl.

F1: A Red Bull kitart szuperautós partnere mellett

Jól működik az Aston Martin és a Red Bull együttműködése, erre tekintettel gyorsan meg is hosszabbították a felek.

F1: Alonsót sem zárja ki a Mercedes-főnök

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff szerint mindenképpen meg kell fontolniuk a mclarenes Fernando Alonsót is Nico Rosberg lehetséges utódjaként. Pascal Wehrlein előléptetése messze nem garantált.

Itt az első Halálos iramban 8 videó

Ez a rövid beharangozó megmutat néhány képkockát a Halálos iramban 8-ból.

F1: A Mercedes leigazolja a kis Schumachert?

Német sajtóértesülés szerint a hétszeres világbajnok Michael Shumacher fia, Mick hamarosan bekerül a Mercedes Forma-1-es istállójába.

F1: Mindkét pilótáját elveszítheti a Ferrari

A Ferrari elnöke, Sergio Marchionne nem zárja ki, hogy 2018-ban már Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen sem lesz a csapatnál.

Vérlázító pofátlanság az útdíjszolgáltatónál

Egy kiszivárgott levelezés szerint a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. csak azért engedett el egy büntetést, mert a szabálytalankodó testvére a cégnél dolgozik.

Rákaptak a magyarok a villanyautókra

Az állami támogatás nyomán megnőtt az érdeklődés az elektromos autók iránt, de idén várhatóan már nem sok, támogatással vásárolt autót helyeznek üzembe.

F1: Jules Bianchinak ajánlják az új Francia Nagydíjat

Mostantól hivatalos: 2018-tól újra lesz Francia Nagydíj a Forma-1-ben, a Paul Ricard-i versenyt a tavaly elhunyt Jules Bianchi emlékének ajánlják.

Nem épített még ilyen autót a Ferrari

A Ferrari saját márkakupájának következő, jubileumi évadára építette meg a 488 Challenge modellt. A mostani az elmúlt huszonöt év legerősebb autója, egyben az első, amely feltöltött motort kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.