Ez a kukás nem veri fel álmából az embereket

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.11.12. 13.51

A hamarosan magyarországi összeszerelő üzemet nyitó kínai BYD elektromos kukásautót mutatott be.

Ez a kukás nem veri fel álmából az embereket

Az elektromos hajtáslánccal rendelkező kukásautók feltehetően szép jövőnek néznek elébe, hiszen ez tipikusan az a szegmens, ahol ki lehet használni a regeneratív fékezés (fékenergia-visszanyerés) előnyeit. Minderre korábban Bartha István, a magyar elektromos kukásautó fejlesztője hívta fel a figyelmünket. Ráadásul amellett, hogy a fékezéssel az akkumulátorokat is tölthetik a null-emissziós hulladékgyűjtő autók, még csendesek is, hiszen az elektromotornak alig van hangja.

A kínai BYD hosszú ideje foglalkozik az elektromos haszonjárművek fejlesztésével, azonban a null-emissziós teherautókkal főként csak Kínában volt jelen. Úgy tűnik ebből a szempontból ez az év fordulópont lesz, ugyanis a cégcsoport májusban négyféle kis- és közepes teherbírású teherautót mutatott be az Egyesült Államokban. A legkisebb, T5-ös típusjelzést viselő haszonjárműre ráadásul nem sokkal később 27 darabos megrendelés érkezett Kaliforniából.

A BYD úgy döntött tovább fejleszti a kínálatot és nemrég bemutatta a kukásautós kivitelt is. A kínaiak egyelőre kevés részletet árultak el a modellről, annyit viszont már most is lehet tudni, hogy 188 kWh teljesítményű akkumulátorcsomaggal szerelték. A Nissan Cabstrarra és az Isuzu N-szériájára kísértetiesen hasonlító jármű 160 kilométer megtételére lehet képes egyetlen feltöltéssel. A lemerült akkumulátorokat pedig 2,5 óra alatt lehet teljesen feltölteni. A BYD szerint az új kukásautó 58 százalékkal csökkenti az egy kilométerre vetített üzemeltetési költségeket.

A BYD az év második felében jelentette be, hogy közel egymilliárdos állami támogatásból megépíti első európai buszgyárát Komáromban. A tervek szerint a hazai gyárban évente kétszáz elektromos buszt szerelnének össze. Az üzembe már folyamatosan keresik a munkatársakat.

 

 

 

Kommentek

Azért még az Ikarus az úr

Megannyi vadonatúj, luxus és kevésbé luxus kivitelű buszok között még mindig egy Ikarus a sztár. A zsámbéki Busexpón jártunk.

Egészen félelmetes, ahogy elalszik a volán mögött a kamionos

Végig azt várod majd, hogy melyik autós lesz a szerencsétlen áldozata az elbóbiskoló kamionosnak.

Egyszerűsítenék az újtdíjfizetést

Három multinacionális vállalat közös céget alapított a Európai Elektronikus Útdíjszedési Szolgáltatás (ETTS) hatékonyságának javítása érdekében. A Toll4Europe vállalkozás már minden szükséges hatóságtól zöld utat kapott.

Nagy a baj Szeged és Hódmezővásárhely között

A Miniszterelnökséget vezető Lázár János szerint ellehetetlenülni látszik a Hódmezővásárhelyt Szegeddel összekötő villamosvasúti rendszer, a tram-train.

F1: Egyéves problémát oldhat meg a Haas

A fékekkel a tavalyi bemutatkozás óta küszködő Haas-csapat az Orosz Nagydíjnak új beszállító termékével vág neki.

F1: Túl kicsi a rajtszám? Nem indulhat az autó!

A Nemzetközi Automobil Szövetség megszigorította a rajtszámok és versenyzői nevek megjelenítésére vonatkozó előírásait, a Spanyol Nagydíjtól elvileg képesek lehetünk messzebbről azonosítani a pilótákat.

Eladja a Ducatit az Audi?

A hírek szerint a Volkswagen-csoport megkezdte az olasz sportmotor-márka eladásának előkészítését. A Ducati Ferdinand Piëch szíve csücske volt.

Alonso: A célba érés már nagy eredmény lenne

Fernando Alonso 2017-ben Forma-1-es versenyen még nem jutott el a kockás zászlóig, reméli, hogy a frissített Honda-motorral Szocsiban legalább a célba érés összejön végre.

Kémfelvételen a Škoda Yeti utódja

Karoq néven érkezik egy hónap múlva a második generációs kompakt Škoda SUV. Csehországban lefilmezték egy prototípusát.

Nem működik a Toyota stratégiája

A világ minden részén népszerűek a plug-in hibridek – mindenütt, kivéve Kínát. Az ázsiai ország miatt a Toyota kénytelen lesz újragondolni stratégiáját.

F1: Szocsiban annyi a kanyarlevágós trükknek

Az FIA fekvőrendőröket szereltetett fel a szocsi pálya 2. kanyarjának bukóterébe, mostantól nem lehet ügyeskedni.

Rekordévet zárt a Mercedes Magyarországon

A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tavaly közel 190 ezer gépkocsit gyártott Kecskeméten, 3,8 százalékkal többet, mint 2015-ben.

F1: Az Orosz Nagydíj legütősebb balesetei – videó

A Forma-1-es Orosz Nagydíjat csak 2014 óta rendezik, de a szocsi helyszín három év alatt is produkált jó néhány húzós esetet.

Nem akárhogy loptak szét egy magyar Ladát

Nem lopták el az autót, csak a számukra értékesebb alkatrészeket nyúlták le az épített Ladából. Segíts te is, hogy előkerüljön a tettes!

Pars Krisztián autóját csúnyán összetörte a szerelője, nem lennénk a helyében

A sofőr és feltételezett utasa elszaladt a helyszínről. Mint kiderült, az autó az ismert sportolóé, Pars Krisztiáné, aki javítás miatt hagyta autóját a szerelőnél.

Át akar verni a benzinkutas?

Tankolás után többet mutatott az oszlop kijelzője, mint amennyi az autó tartályának a mérete. Olvasónk nem hagyta magát, panaszos levelet írt a MOL-nak. Érdekes választ kapott.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.