Különleges furgontanulmányt épített a Nissan az e-NV200 alapjaira a Hardie Studióval közösen. A japán-brit kooperáció nem öncélú mesterkedés: felmérések szerint az úgynevezett közösségi irodák száma világszerte 36 százalékkal nőtt a tavalyi év folyamán. Ez pedig elég nyomós érv ahhoz, hogy egy Nissan furgonból is mobilizálható irodát varázsolhassanak.

nissan-nv200-workspace-14

A jármű hajtáslánca természetesen megegyezik a sorozatgyártásban készülő elektromos verzióval. Ennek megfelelően egy feltöltéssel nagyjából 171 kilométert tud megtenni. Ettől persze még önmagában nem lenne különleges, azonban a Nissan e-NV200 Workspace 4,2 köbméteres rakterét egészen okos módon rendezték be.

A furgon fa padlóborítást kapott, emellett a rendelkezésre álló felület a hátsó ajtóküszöb alól kihúzható panel segítségével tovább növelhető. A korszerű közösségi irodában két szék, valamint egy lehajtható asztal is helyet kapott, melynél kényelmesen el lehet pötyögni az éppen aktuális munkákon. A Mac számítógépet a furgon falába építették, így rendkívül kevés helyet foglal, a fehér színű szekrényekben pedig számtalan irodai kellék, így akár füzetek, ceruzák, mappák is tárolhatók.

nissan-nv200-workspace-8

nissan-nv200-workspace-16

A különleges iroda azonban nem lenne teljes a kényelmi megoldások nélkül. Az íróasztal mögé kisebb konyhapultot építettek, ahol egy professzionális kávéfőző áll rendelkezésre annak érdekében, hogy az itt dolgozók kellőképpen felfrissülhessenek. Az utastérben hűtőláda, valamint egy vezeték nélküli töltőpont is megtalálható. Az e-NV200 Workspace LED-világítása okostelefonról is vezérelhető, emellett az éjszakai munkát az elhúzható napfénytető könnyíti meg, így akár meló közben a csillagokat is lehet bámulni.

nissan-nv200-workspace-21

A számítógép mellett töltött munkaórák után bizony hajlamosak elgémberedni a végtagok. Éppen ezért a koncepció furgon megálmodói egy összecsukható bringát is elhelyeztek az egyik hátsó ajtón. Nagyon reméljük, hogy lesz ennek a történetnek folyatása, hiszen sikerült egy olyan koncepciójárművet megvalósítani, mely megfelelő alternatívát kínál azok számára, akik az irodabérleti pénzt inkább saját járműre költenék.