Így lehet haszonnövény a pitypangból

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.10.06. 08.00

Orosz pitypanggal váltanák ki a németek a gumiabroncsokban található kaucsukot. Úgy tűnik, az elképzelés működik, hiszen már a teherabroncsoknál járnak.

Így lehet haszonnövény a pitypangból

Pitypang nedvéből készült gumiabroncsot mutatott be a Continental nemrég, az IAA hannoveri haszonjármű-kiállításon. A német cég a Conti EcoPlus HD3 típusú, a teherautók hajtott tengelyére szerelhető gumiabroncsból készített egy speciális példányt. A Taraxagum névre keresztelt gumiabroncs leginkább attól különleges, hogy futófelülete teljes egészében természetes, pitypanggyökérből előállított kaucsuk felhasználásával készült.

A Continental 2014-ben mutatta be az első, pitypangból előállított személyautó gumiabroncsot. Még ugyanebben az évben döntött arról, hogy a növény felhasználását a haszonjárműabroncsokra is kiterjeszti. A mamutvállalat a Fraunhofer Intézettel, a Julius Kühn Intézettel és a növénytermesztéssel foglalkozó Aeskulap vállalattal közösen dolgozik a pitypangból készülő gumiabroncsok fejlesztésén. Az együttműködés célja ezen gumiabroncsok sorozatgyártásának megteremtése.

Az eddig végrehajtott széles körű kutatások eredményeként az elmúlt években kiváló eredményeket sikerült elérni a magas terméshozamú és ellenálló orosz pitypanggal. A németek számításai szerint, ha beválik ez az elképzelés, akkor a pitypangültetvények sokkal közelebb lehetnének a cég európai üzemeihez, mint a forró égövi gumifaföldek. Így csökkenthetőek lennének a szállítási költségek, de a szállítmányozással járó károsanyag-kibocsátás is kisebb lenne.

A világ egyik vezető autóipari beszállítója szerint a következő 5-10 évben lehetővé válhat a gyermekláncfűből előállított gumiabroncsok forgalmazása. Így még akár az is megtörténhet, hogy a gyomnövényként számon tartott pitypangból értékes alapanyag lesz.

A Continental a teherautó gumiabroncs mellett más termékekben is kipróbálja a pitypangból készült gumialkatrészek alkalmazását. A cég Hannoverben egy kísérleti motortartó gumibakot, valamint egy köztes kardántengelycsapágyat is bemutatott a nagyközönség számára.

Kommentek

70 millióért a tiéd lehet Magnum Ferrarija

A Bonhams holnap elárverezi azt a Ferrari 308 GTS-t, amellyel Tom Selleck csapatott Hawaii szigetén, mint Magnum magánnyomozó.

Ilyen motorok lesznek a Kia csúcsszedánjában

Véglegesítette a Stinger kupélimuzin motorpalettáját a Kia. Hibrid nem lesz egyelőre.

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

Új alvázas Suzuki jön!

A Suzuki illetékesei megerősítették, hogy a Jimny utódja is létravázra épül majd. Egyéb konkrétum nincs.

Minden, amit az új Toyota Yarisról tudni lehet

Márciusban frissítőkúrát vesz a Yaris. Kistestvérének megjelenését ölti majd magára.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.