Több tízezer lóerős, lángoló pokolfajzat

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.09.29. 11.15

A gyorsulás 6 G-s nehézségi erővel terheli meg a bent ülők szervezetét, de a lassulás elérheti a 9 G-t is.

Több tízezer lóerős, lángoló pokolfajzat
Ez a kamion rövidtávú gyorsulási versenyen csúnyán megverné az R-Maglev MLX01 japán mágnesvonatot, ami 2003-ban állította be a 581 km/órás sebességrekordot, hiszen a “Shockwave” névre keresztelt nyergesvonató, akár 605 km/órával is képes hasítani.
Ez a pokoli sebesség a durván 36 ezer lóerős(!) sugárhajtóműnek köszönhető, amelynek segítségével a 400 méteres sprintet mindössze 6,63 másodperc alatt teljesíti a járgány. Tulajdonosa és átépítője, Neal Darnell elmondása szerint a gyorsulás 6 G-s nehézségi erővel terheli meg a bent ülők szervezetét, de amikor kirobbannak a katonai lassítóernyők, a lassulás elérheti a 9 G-t. (A Forma-1-es pilótáknak 1 és 5 G közötti gravitációs erőt kell az autóban ülve elviselniük.)
A kamiont még 1984-ben építette Les Shockley, 2012-ben pedig apa és fia kezdett el dolgozni a projekten, Neal és  Chris Darnell. Azóta egész Észak-Amerikát bejárták a fenevaddal.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.