A Ford a modellfrissítésen átesett F-650-es, valamint az F-750 sorozat modelljeit a múlt héten, egy Indianapolisban megrendezett haszonjármű-kiállításon mutatta be. Az amerikai gyártó a 2000 óta gyártásban lévő modellekhez a már jól bevált 6,7 literes V8-as turbódízeles motorokat, a benzines változatokhoz pedig a V10-es, 6,8 literes erőforrást kínálja. Minkét motorhoz automatikus, hatfokozatú váltó áll rendelkezésre, ami már önmagában luxusnak számítana idehaza ebben a szegmensben. Mindkét motor természetesen gyárilag is átalakítható sűrített földgáz-, vagy folyékony propángáz-üzemre.A modellek számos segédberendezéssel lesznek rendelhetők, ilyenek például a kihajtható tengelycsonk, a billenőplató és a daru. A megújult F-650 és F-750 modellek kemény munkavégzésre is alkalmasak lehetnek, köszönhetően az üzemanyagtartály elhelyezésének, mely immáron nem a fülke mögött, hanem az alatt kapott helyet. Ez a megoldás több helyet hagy szabadon a különféle felépítmények számára és lehetővé teszi, hogy a vásárlók saját igényeiknek megfelelően alakítsák ki járműveiket.

A Ford F-650-est az Ohio-i üzemben gyártják 2015-től

Az amerikai gyártó az F-650 és az F-750 esetében robotizált tesztvezetési programot alkalmazott. Ennek során a  távirányítású teherautók újra meg újra végiggördültek a futóművüket keményen próbára tevő tesztpályán, ami ugyan csupán néhány száz méter hosszú volt, az ismétlések révén mégis életszerűen szimulált 10 évnyi használatot. Az útfelületen a töredezett beton, a macskakő és a fémrácsok mellett durva kavicságy, sárral teli kátyúk és túlméretes fekvőrendőrök is voltak. A Ranger nagyra nőtt testvéreit jövő év elejétől az ohiói üzemben szerelik össze, így piaci forgalmazásuk biztosan nem kezdődik el még idén.