Teherautók, amik lenyomnak egy sportkocsit is

Szerző: Erdős Norti levél küldés 
Dátum: 2016.09.28. 14.58

Ez az öt teherautó bizony nem viccel, simán felveszi a versenyt a legtöbb sportautóval.

Ezekkel a nagyfiúkkal igazi élvezet pályára lépni. Itt maximálisan igaz a mondás, miszerint nagy test, nagy élvezet.

Sabrine Schmitz és a Ford Transit

A német autóversenyző hölgy a Top Gear egyik adásában futott gyors kört a Zöld Pokolban 2004-ben, egy gyári Ford Transit volánja mögött. Kiváló pályaismeretének köszönhetően 10 perc 8 másodperc alatt ért körbe.

Revo Volkswagen T5 Transporter

2013-ban a videón látható VW T5 tíz percen belül futotta meg a Nürburgring mértékadó nagykörét, igaz, nem teljesen gyári állapotban. Ezzel pedig megdöntötte Sabine Schmitz köridejét.

A Transporter kétliteres, duplaturbós motorját a gyári 180-ról 220 lóerősre csiszolták. Ehhez a vezérlés átírásán túl egyedi kipufogót és kombinált olaj- és töltőlevegő-hűtőt építettek be.

Izmos motorhoz stabil futómű dukál: Bilstein rugóstagokat, közútra homologizált Dunlop Direzza sportgumikat (235/40 R18 méretben) szereltek az autó alá.

Az autó ezzel a felkészítéssel 9 perc 57,36 másodperc alatt járta meg a nagykört, ami nem csak tíz másodperccel volt jobb Schmitz idejénél, hiszen utóbbit egy másfél kilométerrel rövidebb szakaszon futották meg, azon a rövidített távon pedig 9:22 volt a VW részideje.

Dajiban

Az meg mi?

A kérdés jogos, de most elmondjuk: az egész őrület onnan indult, hogy az amatőr japán motorversenyzők mikrobuszokkal szállítottak versenygépeiket a pályára, és ha már ott voltak ezek a teherautók, miért ne mentek volna azokkal is egy-két kört.

Később ezeket a V8-as, hátsókerék-hajtású Dodge buszokat szépen elkezdték versenyautósítani, aztán az lett a vége, amit ma csak Dajiban néven emlegetnek.

Shockwave

Ez a kamion rövidtávú gyorsulási versenyen csúnyán megverné az R-Maglev MLX01 japán mágnesvonatot, ami 2003-ban állította be a 581 km/órás sebességrekordot, hiszen a Shockwave névre keresztelt nyergesvonató akár 605 km/órával is képes hasítani.

Ez a pokoli sebesség a durván 36 ezer lóerős(!) sugárhajtóműnek köszönhető, amelynek segítségével a 400 méteres sprintet mindössze 6,63 másodperc alatt teljesíti a járgány. Tulajdonosa és átépítője, Neal Darnell elmondása szerint a gyorsulás 6 G-s nehézségi erővel terheli meg a bent ülők szervezetét, de amikor kirobbannak a katonai lassítóernyők, a lassulás elérheti a 9 G-t. (A Forma-1-es pilótáknak 1 és 5 G közötti gravitációs erőt kell az autóban ülve elviselniük.)

A kamiont még 1984-ben építette Les Shockley, 2012-ben pedig apa és fia kezdett el dolgozni a projekten, Neal és Chris Darnell. Azóta egész Észak-Amerikát bejárták a fenevaddal.

VW T1 dragster

Az 1967-es hippi-Transporter alapjaira épített fenevad 330 lóerős, és a gyorsulási versenyek sztárja.

Kommentek

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Akár Budapesten is feltűnhet az új magyar busz

Úgy tűnik, a hazai elővárosi és távolsági szegmensben a magyar Credo veszi át az Ikarus korábbi vezető szerepét. A cégnél azért Budapestről sem tettek le teljesen.

Új Insignia: minél drágább, annál jobb!

Erős benzinmotorral, fullosan az igazi az új Insignia. Egy ilyenben még igaz is az Opel állítása: olyan, mint egy prémiumautó, csak olcsóbb.

F1: Jövőre eltüntetik a cápauszonyokat

A Forma-1 állandó versenyigazgatója szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség 2018-ra betilthatja az idén visszatért légterelőket. Charlie Whiting a Verstappen-szabályról is beszélt.

Benzinpárán megél az új Suzuki Swift

Nem lesz dízelmotor az új Swiftben, de annyival könnyebb elődjénél, hogy tényleg nagyon keveset fogyaszt. A francia Alpok lábánál vezettük az ötödik generációs Suzuki Swiftet.

Legendás Ford Escort cserélt gazdát 72 millió forintért

A Ford Escort Mk I raliváltozatából nem sok maradt meg gyári állapotban, ezért ritka kincs a gyűjtők körében. Néhány napja cserélt gazdát az egyik patika állapotú példány.

Megtalálod a Bentley-t ezen a 60 ezer megapixeles fotón?

A világ egyik legnagyobb fényképét készíttette el a Bentley. A technológia a NASA-tól származik, a téma pedig a világ egyik legdrágább felnőtt játszótere: Dubaj.

Paddockforradalom a Forma-1-ben

Folytatódik a Forma-1 megújítása, az új tulajdonos, a Liberty Media döntése alapján az idei évtől korlátozott számban a paddockba szóló belépőket is piacra dobnak.

Váratlan magyar konkurenst kapott a McDonalds

Különleges töltőállomást mutatott be a MOL, Kelet-Közép-Európában elsőként a drive through szolgáltatást vezetnek be rajta.

Visszanyal a fagyi: jogsértés miatt hőbörög Kína

A kínai Chery Automobile Co. panaszt tett a helyi szabadalmi szervezeteknél: el akarják érni, hogy a Mercedes elektromos almárkája ne használhassa az EQ nevet.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.