Villanyautóból épített katasztrófaelhárító járművet a Nissan

Nissan Navara EnGuard Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.22. 11.00

Elektromos autóból származó, hordozható akkumulátorokkal váltja ki a mobil áramfejlesztőket a Nissan új koncepciójárműve. Nem ez az autó egyetlen jópofa ötlete.

A Navara extrafülkés változatából épített rettenthetetlen, igazi XXI. századi mentőjárművet a Nissan. A Hannoveri Haszonjármű-kiállításon színre lépett EnGuard tanulmány hajtásláncához nem nyúltak (2,3 literes, 190 lóerős dízelmotor, összkerékhajtás), a futóművet 5 centivel megemelték – a lényeg a platón található.

További képekért kattints a fotóra!

Itt helyezték el ugyanis a Nissan új fejlesztésű hordozható akkucsomagját. Az elektromos hajtású Leaf technológiáját alkalmazó, 2 kilowattos áramforrást menet közben folyamatosan tölti az autó motorja, a platóról leemelve pedig egyszerre akár öt életmentő berendezés áramszolgáltatásáról képes gondoskodni. A megoldásnak természetesen ott van különösen létjogosultsága, ahol a benzinmotoros áramfejlesztők nem használhatók, azaz éghető anyagok közelében vagy rosszul szellőző zárt térben (pl. bánya, barlang).

A Navara EnGuard Concept nemcsak a mentésben, de a felderítésben is képes segíteni: felszereltségéhez tartozik egy közel 30 perc üzemidejű, akár 6000 méterre emelkedő, 70 km/óra feletti sebességre képes drón, amely nagy felbontású videót közvetít a plató oldalfalába integrált képernyőre.

Nissan Navara EnGuard Concept

A platón kihúzható dobozok és tálcák rejtik a mentők és tűzoltók további rekvizitumait: rádió adó-vevőket, köteleket, fejszét, oxigénpalackot, mentőmellényt és a többit.

Az autó nemcsak tud, de ezt mutatja is: foszforeszkáló zombizöld betétek teszik nappal is jól láthatóvá, a tetőn fényhíd, a kerékíveken villogók kaptak helyet. Az autó teljes környezetét képes 360 fokban bevilágítani, ugyanezt kamerákkal meg is mutatja a vezetőnek, így ismeretlen terepen gyorsabb és biztonságosabb a manőverezés.

A plató olfalfalának peremén is vannak be- illetve kimeneti elektromos csatlakozók.

A plató olfalfalának peremén is vannak be- illetve kimeneti elektromos csatlakozók.

Kommentek

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

F1: Maldonado várta a mercis lepattanót

A korábbi Williams- és Lotus-pilóta balesetkirály, Pastor Maldonado abban reménykedett, hogy Nico Rosberg visszavonulása visszatérési lehetőséget nyit számára a Forma-1-ben.

F1: 2017-ben is a tavalyi autóval indulna a sereghajtó

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.