Villanyautóból épített katasztrófaelhárító járművet a Nissan

Nissan Navara EnGuard Concept

Szerző: Svékus Gergő levél küldés 
Dátum: 2016.09.22. 11.00

Elektromos autóból származó, hordozható akkumulátorokkal váltja ki a mobil áramfejlesztőket a Nissan új koncepciójárműve. Nem ez az autó egyetlen jópofa ötlete.

A Navara extrafülkés változatából épített rettenthetetlen, igazi XXI. századi mentőjárművet a Nissan. A Hannoveri Haszonjármű-kiállításon színre lépett EnGuard tanulmány hajtásláncához nem nyúltak (2,3 literes, 190 lóerős dízelmotor, összkerékhajtás), a futóművet 5 centivel megemelték – a lényeg a platón található.

További képekért kattints a fotóra!

Itt helyezték el ugyanis a Nissan új fejlesztésű hordozható akkucsomagját. Az elektromos hajtású Leaf technológiáját alkalmazó, 2 kilowattos áramforrást menet közben folyamatosan tölti az autó motorja, a platóról leemelve pedig egyszerre akár öt életmentő berendezés áramszolgáltatásáról képes gondoskodni. A megoldásnak természetesen ott van különösen létjogosultsága, ahol a benzinmotoros áramfejlesztők nem használhatók, azaz éghető anyagok közelében vagy rosszul szellőző zárt térben (pl. bánya, barlang).

A Navara EnGuard Concept nemcsak a mentésben, de a felderítésben is képes segíteni: felszereltségéhez tartozik egy közel 30 perc üzemidejű, akár 6000 méterre emelkedő, 70 km/óra feletti sebességre képes drón, amely nagy felbontású videót közvetít a plató oldalfalába integrált képernyőre.

Nissan Navara EnGuard Concept

A platón kihúzható dobozok és tálcák rejtik a mentők és tűzoltók további rekvizitumait: rádió adó-vevőket, köteleket, fejszét, oxigénpalackot, mentőmellényt és a többit.

Az autó nemcsak tud, de ezt mutatja is: foszforeszkáló zombizöld betétek teszik nappal is jól láthatóvá, a tetőn fényhíd, a kerékíveken villogók kaptak helyet. Az autó teljes környezetét képes 360 fokban bevilágítani, ugyanezt kamerákkal meg is mutatja a vezetőnek, így ismeretlen terepen gyorsabb és biztonságosabb a manőverezés.

A plató olfalfalának peremén is vannak be- illetve kimeneti elektromos csatlakozók.

A plató olfalfalának peremén is vannak be- illetve kimeneti elektromos csatlakozók.

Kommentek

Villamosnak indult, busz lett belőle

Ha megvalósul a közösségi közlekedésben az, ami most a mérnökök fejében van, akkor elképzelhető, hogy évek múlva nehezen tudunk majd különbséget tenni a buszok és a villamosok között.

Mesterséges nappali fénnyel segítenék a kamionsofőröket

A Daimler azon töri magát, hogyan tudna a természetes fényhez hasonló világítást teremteni a kamionokban. Szerintük a fényszegény fülkék rossz hatással vannak a sofőrök teljesítményére.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal chemtrailt kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-ot, mi is folyik ebből a vonatból.

Milliós bírságok az osztrák utakon

Vége a türelmi időszaknak, milliós bírságokat kaphatnak az osztrák utakon közlekedők, ha nem tartják be a szabályokat.

Videó: Így kap másfél másodpercet Alonso Räikkönentől

Melbourne-i belső kamerás kör a mezőny két veteránjától a McLaren és a Ferrari közti különbségről.

Magyar gyerekek rajzolták le a jövőt

Hetedik alkalommal hirdette meg a Toyota magyar gyerekek számára is a Toyota Dream Car rajzversenyt: a megmérettetés arra ösztönözte a gyerekeket, hogy rajzolják le, milyennek képzelik el egy szebb jövő autóit.

F1: Óriási aranyköpés a Ferrari-főnöktől – videó

A Ferrari csapatfőnöke, Maurizio Arrivabene így írta le két szóban Sebastian Vettelt és Kimi Räikkönent.

F1: Letiltották a Haas légterelőjét

A Nemzetközi Automobil Szövetség az Ausztrál Nagydíj második szabadedzésére levetette a Haas-csapat autójáról a T szárnyat. Túl hajlékony volt.

A Fiat motoros Zsiguli legendája

Az idei első nagyszabású autós rendezvényen, az Autó Motor és Tuning Show-n rengeteg csemege akad a géprajongók számára. A széles és ültetett karosszériák, felhúzott motorok kavalkádján túl a veteránok csendes csarnoka is tartogat meglepetéseket.

F1: Újabb motort fejleszt a Honda

Bár az Ausztrál Nagydíj pénteki szabadedzésein a McLaren elfogadhatóan szerepelt, a Hondánál tudják, hogy a jelenlegi erőforrással nem tudnak messzire jutni. Újat fejlesztenek májusra.

Új csúcsmodellt kap a koreai terepspecialista

Jövő csütörtökön mutatkozik be a SsangYong eddigi legnagyobb szabadidőjárműve. Egyelőre még neve sincs az autónak.

Jogtalanul büntették autósok ezreit Budapesten?

Tarlós István szerint jogtalanul bírságoltak meg rengeteg autóst Budapesten. A főpolgármester arra buzdít, hogy ne fizessenek az autósok.

Kabrió, bátraknak

Ha már a Techart GTstreet R Cabriolet karosszériája láttán rossz érzéseid támadnak, várj, amíg megtudod, mire képes a dög.

Verstappen: A Red Bull “túl lassú”

Az Ausztrál Nagydíj első edzésnapja után nem lehetnek igazán elégedettek a Red Bullnál, messze a Ferrari és még messzebb a Mercedes csúcstempója.

F1: Vettelt nem izgatja a Mercedes

Sebastian Vettel azt mondja, a Mercedeshez való átszerződés egyáltalán nem téma számára. A vártnál gyengébb melbourne-i kezdés sem probléma.

“Feltámad a Zsiguli, 200 lóerővel tér vissza” – Ordas kamu, el ne hidd!

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a Facebookon, és egyre több magyar internetes oldal hiteles állításként veszi át, pedig hatalmas nagy kamu az egész.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.