Megújult Észak-Amerika kedvence

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.09.18. 12.00

Bemutatták Észak-Amerika legnépszerűbb nyergesvontatójának utódját. Az új Cascadia egy igazi 21. századi King of the Road.

Megújult Észak-Amerika kedvence

Bemutatták Észak-Amerika legnépszerűbb nyergesvontatójának következő generációját. A Freightliner Cascadia a 8-as osztályban veszi fel a versenyt más, az amerikai piacon tevékenykedő gyártókkal szemben. Hogy mit is jelent ez pontosan? Az USA-ban össztömeg szerint nyolc osztályra osztják a haszonjárműveket, a nyolcas a nehéz-teherbírású, legalább három tengelyes haszonjárműveket foglalja magában.

A Daimler amerikai leányvállalata (DNTA) által gyártott és fejlesztett nyergesvontatóból 2007-es bemutatása óta legalább 412 ezer darabot értékesítettek Észak-Amerikában. A cégcsoport 43 százalékos részesedésével az USA és Canada legnagyobb teherautó-gyártójának számít. A legújabb Cascadia mintegy 300 millió dolláros ráfordítással, 800 mérnök közreműködésével 5 év alatt született meg.

16C766_03_D320819

Megújult a műszerfal, valamint a kabin belső tere is

Az új Freightliner Cascadia – ahogy sejteni lehetett – a tavaly bemutatott, önvezető kamionnak fejlesztett Freightliner Concept Truck tervein alapul. Egyik legfontosabb előnye, hogy 8 százalékkal kevesebb gázolajat fogyaszt az elődhöz képest. A fogyasztáson ugyanakkor kis segítséggel tovább is faraghat az üzemeltető, a járművet ugyanis online felügyeleti rendszerrel is ellátták.

A Detroit Connect Analytics amellett, hogy kielemzi a fogyasztási és a vezetéstechnikai információkat, képes arra is, hogy egy esetlegesen jelentkező probléma esetén segítséget kérjen a gyártó szervizközpontjából a hiba megoldására. A rendszer irányítását ugyanakkor természetesen a sofőr és/vagy az üzemeltető végzi. Amerikában már 180 ezer teherautó van ellátva ilyen, vagy ehhez hasonló rendszerrel. A legújabb Cascadiával ez a szám tovább nőhet.

16C766_07_D320822

Mintha nem is egy nyergesvontató belseje lenne

A megújult nyergesvontatóban a DNTA-hoz tartozó Detroit Diesel motorok dolgoznak. A jövendőbeli megrendelők a 12.8, 14.8, valamint 16.8 literes, hathengeres, soros elrendezésű motorok közül választhatnak. Ezek teljesítménye 350 és 600 lóerő között mozog. Az erőforrásokhoz 9, 10,13,15,18 sebességes manuális Eaton váltók, valamint 12 sebességes automatizált Allison kézi váltó, illetve Allison automataváltók csatlakoztathatók. Az új Cascadia ugyanakkor Cummins motorokkal is megrendelhető, mely kifejezetten népszerű erőforrásnak számít az Egyesült Államokban.

16C766_02_D320818

A Freightliner a tavaly bemutatott Conecpt Truck formatervét örökölte

A nyergesvontató a megrendelő igényeinek megfelelően készülhet nappali, valint hálófülkés kivitelben is, melyből mindjárt kétféle változat áll rendelkezésre. A hálófülkés kialakítású Cascadiában síkképcsöves televízió, étkezőasztal, hűtő, ágy, valamint 1500 wattos áramátalakító gondoskodik a megfelelő kényelemérzetről. A modellt emellett számtalan biztonsági fejlesztéssel, köztük aktív vészfékező rendszerrel, adaptív sebességtartó automatikával, valamint sávelhagyás-figyelmeztető rendszerrel készül.

Az új Cascadia 2017-től lesz megvásárolható Észak-Amerikában. A Daimlernél azt remélik, hogy folytatja az előd sikerét.

Kommentek

Kabrióként is megújult a Ford Mustang

A kupé után a Ford Mustang kabrió kivitele is megújult. A változások megegyeznek a fémtetős változatéval.

Peugeot 3008 – az alakváltó

Hatalmasat változott a Peugeot 3008-as és állítólag mi akartuk így

Milyen lesz idén az F1? A Red Bull videón mutatja meg

Egy igazi F1-rajongónak ugyan nem lesz újdonság, de megnézésre azért érdemes a Red Bull animációs videója, amelybe az autók idei változásait tekinthetjük át.

F1: “Első nap az iskolában” – videó

Videós összeállítás Valtteri Bottas első napjáról a Mercedes központjában

F1: Magnussent nem érdekli a renault-s beszólás

A Renault-tól a Haashoz igazolt Kevin Magnussen nem vette magára, hogy az előző csapata főnöke megkérdőjelezte a munkamorálját.

Ezért nincs itthon normálisan eltakarítva a hó

Egy olvasói videó kapcsán megkérdeztük a Magyar Közút Nonprofit Zrt.-t, hogy ugyan miért nincs normálisan letakarítva a hó az utakról. Megkaptuk a választ.

Több téren is tökéletesebb az idei Lexus IS

Az idei évre frissülő Lexus IS átgondoltabb külsővel, javított kezelőfelülettel, átfésült futóművel érkezik, és most is, mint mindig, a német konkurencia babérjaira tör.

Nyolcmillióért szerelt fel tűzoltókat a Mercedes

Nyolc millió forint értékű adománnyal támogatja a Mercedes-gyár a megyei tűzoltószövetséget.

Részegen vezette a Ferrarit, borítékolható volt az eredmény

Egy texasi fiatalember talán azt hihette, csak pickupjának tolja csutkarészegen, de sajnos egy Ferrariban ült.

Nem készül több a világ leggyorsabb autójából

A Hennessey lezárt egy korszakot, elkészítették az utolsó Venom GT-t. Jöhet az újabb projekt.

F1: Ezért mellőzte Wehrleint a Mercedes

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff azért nem Pascal Wehrleint ültette Nico Rosberg helyére, mert nem akarta tönkretenni a fiatal pilóta karrierjét.

“Feltámad a Trabant, 1,4 millióba fog kerülni!”

Muszáj írni egy olyan álhírről, ami futótűzként terjed a közösségi hálókon, és egyre több oldal hiteles állításként veszi át, pedig csak nyomokban igaz.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.