Az online kereskedelem felfutásával drasztikusan megnőtt a futárcégek feladata. Szakértők szerint 2018-ra az e-kereskedelem megduplázódik 2015-höz képest. A Mercedes új tanulmányautója egyszerre mutatja meg, milyennek képzeli a következő generációs furgonját és a kiszállítások feladatainak modernizálását.

A futurisztikus megjelenésű járgány természetesen elektromos meghajtású, hogy a városok azon részeiben is dolgozhassanak vele, ahonnan a belső égésű motorral szerelt járműveket kitiltják. Az elektromotor egyenletes teljesítménye 75 kW (102 LE), de rövidebb, maximum 60 másodperces gyorsításokra ennek duplája 150 kW (204 LE) is elérhető. A furgon elméleti végsebessége 120 km/óra, de a „valóságban” 80 km/órára korlátozták a tempót.

Attól függően, hogy az ügyfél milyen változatot kér, a jármű legalább nyolcvan, maximum 270 km hatótávolsággal bír. Ennek függvényében csökken a terhelhetőség, hiszen nő a jármű tömege a beépített akkumulátorok miatt.

A Mercedes Vision Van vezetése is a jövőt idézi, hiszen sem pedálok, sem kormány nincs benne. Az irányítást a sofőr bal kezénél elhelyezett joystickra bízták, a „váltót” pedig gombokkal lehet aktivizálni. Jobboldalt nincs ülés, a sofőr ott tud gyorsan a járda felé kiszállni.

Ötletesek a csomagok szállítására vonatkozó megoldások is. Az árut a raktárban a jármű csomagteréhez kialakított polcrendszerre komissiózzák, figyelembe véve azok súlyát és a címek egymáshoz viszonyított helyzetét. Ezt követően a megpakolt polcrendszert egyben, robotok beteszik a furgon rakterébe. A sofőrt a fedélzeti rendszer irányítja a következő címre, mielőtt azonban odaérne, a polcrendszer már előkészíti a szükséges csomagot és – ha akkor – kiadja az utasfülke és a csomagtér közötti falon. Ha nagyobb, akkor az oldalajtó nyílik ki automatikusan, majd ha a sofőr két lépés távolságra kerül, akkor bezárja azt.

Mindeközben egy másik rendszer is dolgozik, amely a drónokat vezérli. A maximum 2 kilogrammos csomagokat ugyanis a Mercedes Vision Vanhoz tartozó két drón egyike is kiszállíthatja. A kis repülő szerkezetek az autótól 10 kilométeres körzetben dolgoznak.

Az egész folyamatot úgy dolgozták ki, hogy jelentősen csökkentsék a futár állóidejét, így növelve a hatékonyságot. Így nőhet összességében is, és az aznap kiszállított csomagok száma.