Itt az új, kispénzűeknek fejlesztett Mercedes

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.09.06. 14.15

A Mercedes bemutatta a kispénzű közlekedési vállalatok számára fejlesztett városi autóbuszcsaládjának legújabb generációját.

Itt az új, kispénzűeknek fejlesztett Mercedes

Úgy tűnik, a Scania után a Mercedes sem várta meg hannoveri IAA kiállítást a világpremierrel. A cég tegnap bemutatta a legújabb Conectót Varsóban, melyet a mai nap folyamán még további 60 üzemeltetőnek mutatnak meg, hátha valaki vesz belőle hirtelen pár száz darabot.

Az 1996 óta, Törökországban készülő modell lényegében a Citaro kistestvérének tekinthető, ugyanakkor a Conectót elsősorban a szerényebb anyagi lehetőségekkel rendelkező üzemeltetők számára fejlesztették ki. A modellt eleinte elővárosi kivitelben, magas padlóval gyártották, később úgy döntöttek, hogy a Conectóból teljesen alacsony padlós, városi használatra is alkalmas járművet csinálnak. 2007-ben tehát előálltak az alacsony padlós Conectóval (LF), melynek most jött meg az utódja.

conecto (2)

Az újoncról elmondható, hogy leginkább megjelenésében különbözik elődjétől, melynek köszönhetően végre nem téveszthető össze a korábbi generációs Citaróval. Az új modellcsalád 12,13 méter hosszú, háromajtós, valamint egy 18,2 méter hosszú, négyajtós csuklós változatból áll. A Conecto hajtásáról az az Euro 6-os normáknak megfelelő OM 470-es dízelmotor gondoskodik, melyet a Mercedes többek között a Setra ComfortClass 500-as modellekbe, valamint az Actrosokba is beépít.

Újdonság, hogy a jövőben akár sűrített földházzal üzemeltethető motorral is megvásárolható lesz. A szóló változat elektronikus menetstabilizáló rendszerrel, a csuklós kivitel pedig becsuklásgátló rendszerrel készül. Az elülső tengelyeknél található független felfüggesztés pedig mindkét változat esetében az alapfelszereltség része.

A Mercedes Conectóból az elmúlt 10 évben több mint háromezer példány készült. Ezek jó része Közép-Európában, Közel-Keleten, valamint Közép-Ázsiában állt forgalomba. A modell hazánkban is népszerű, ugyanis Budapesten 131 darab Conecto G, valamint 15 darab Conecto LF szállít utasokat nap mint nap a VT-Arriva, valamint a BKV üzemeltetésében. Vidéken pedig a Volánbusznál, a DAKK-nál, a KYNKK-nál, valamint a Dél-Dunántúli Közlekedési Központnál található kisebb-nagyobb flotta ebből a típusból.

Kommentek

Így indul egy Ikarus kemény 20 év állás után

Egy villanásnyi jelenet a polgári csirketelep életéből, ahol régi magyar csodák születnek újjá.

F1: Rosberg elmondta a véleményét Ecclestone-ról

Hosszú évtizedek után Bernie Ecclestone-t eltávolították az F1 éléről, Nico Rosberg így reagált rá.

F1: Pokolian nehéz lesz előzni az új autókkal

A Force India pilótája, Esteban Ocon is azt mondja, hogy a 2017-es autók nagyon jól fognak kinézni, de az előzésekkel gond lehet.

Veszélyes játék az egynapos autópálya-matrica

Nem ért egyet a személygépkocsik és motorkerékpárok esetében a napi autópálya-matrica bevezetésével a Magyar Autóklub, mert azt a jelenleginél lényegesen drágább kilométer-arányos autópályadíj előszobájának tartja.

F1: Valentino Rossi nem bánja, hogy nem váltott

A MotoGP-legenda Valentino Rossi nem bánkódik amiatt, hogy egy évtizeddel ezelőtt nemet mondott a Forma-1-re.

Azért ezen a szmogriadón még volna mit finomítani

Eltelt az első idei szmogriadós nap. Nem csalódtunk benne, ugyanolyan átgondolatlan, zűrzavaros és a legkevésbé sem felhasználóbarát, mint úgy általában a teljes hazai közlekedésszabályozás.

Brawn: Egyszerűsíteni fogjuk a Forma-1-et

A Forma-1 sportügyeinek irányítójává frissen kinevezett Ross Brawn szerint a megújulás kulcsa az egyszerűség lesz.

F1: 1000 lóerőig jut a Honda?

A Honda 2017-re teljesen újratervezte Forma-1-es erőforrását, de az idei elvárások tekintetében nagyon óvatosak.

Sose volt még egyszerűbb a parkolás és matricavásárlás

Bár fizetni mindig nyűg, azért jó, ha villámgyorsan, zökkenőmentesen zajlik le a tranzakció. Ma már rengeteg lehetőség van arra, hogy sorban állás nélkül könnyítsünk a pénztárcánkon.

Felrobbanhat idén a magyar használtautó-piac

A használt autók éve lesz az idei: míg 2016-ban a magyarok 8 százaléka vásárolt autót, addig idén a lakosság 14 százaléka tervezi ezt.

Tavaly megállt a Forma-1 hanyatlása

2016-ban hétéves trend szakadt meg, a Forma-1 televíziós nézettsége a tavalyi évben nem csökkent tovább.

Új motort kap a Toyota kisautója

A jelenlegi 1,3 literes benzinmotort új fejlesztésű másfél literes váltja a következő generációs Toyota Yaris orrában. Számottevően takarékosabbnak ígérik.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.