Nem akármilyen versenykamiont épített ez a magyar csapat

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.08.29. 16.31

Bemutatkozott a magyar trio, a Qualisport legújabb versenykamionja. Az új Scania október elején debütál majd élesben versenyen.

Nem akármilyen versenykamiont épített ez a magyar csapat

Az új járművet Kovács Miklós pilóta és együttese az ETRC mogyoródi versenyhétvégéjén mutatta be a nagyközönségnek, amikor részt vettek a Hungaroring aszfaltján rendezett kamionos felvonuláson. A dunaszentbenedeki alakulat 2007-es alapítása óta negyedszer épített versenykamiont, ám most első ízben – a nemzetközi trendet követve – vállalkoztak csőrös kialakítású versenygép alkotására.

A különítmény az utóbbi éveket egy V8-as erőforrás bűvkörében töltötte, ám az új monstrumot soros elrendezésű, hathengeres erőforrással vértezték fel. A korábbitól eltérő, csőrös kialakítás jobb súlyelosztást és megbízhatóbb viselkedést eredményez. Ugyanakkor a kilátás az ilyen formájú fülkékből egészen más, ezért a sivatagi dűnéken jóval bevállalósabban kell vezetni, a navigátortól pedig pontosabb és részletesebb információknak kell érkeznie.

Másfél évvel ezelőtt kezdtük el a munkát az új versenykamionon, miközben még versenyeztünk az előzővel, amely tavasszal került át az új tulajdonosához. A nemzetközi kamionos terepraliban a csőrös kialakítás az új irány, így mi is ebbe az irányba mozdultunk, mert nem akarunk lemaradni” – jegyezte meg Kovács Miklós, a Qualisport pilótája, aki két állandó társával, Czeglédi Péter navigátorral és Ács László fedélzeti szerelővel az Africa Race állandó résztvevője.

A trió az évek során a dobogó összes fokát megjárta már, 2010-ben pedig a kategória elsőséget is sikerült megszerezniük. „Jövőre lesz egy évtizede annak, hogy belekezdtünk ebbe a műfajba, összeszokott csapat vagyunk, ezért úgy gondoljuk, hogy meg tudunk felelni ennek a kihívásnak is. Hosszú út áll előttünk, hiszen a kamion még csak most gurult ki a műhely ajtaján” – fogalmazott Kovács Miklós.

Néhány hazai tesztelés után az új Scania október elején, a terepralisok világkupa-sorozatának marokkói állomásán debütál versenykörülmények között, majd a következő állomás az Africa Race lesz, amely ezúttal is Monacóból startol és Dakarban fejeződik be.

Kommentek

F1: A tavalyi autóval indulna a sereghajtó 2017-ben

Az összeomlás szélén táncoló Manor-csapat kérvényezte a Nemzetközi Automobil Szövetségnél, hogy a tavalyi modellel vághasson neki a 2017-es idénynek.

Anyósgyilkos járművek

Erre a hétre valahogy csupa olyan visszahívás jutott Európában, amelyek az első utasülésnél – közkeletű nevén az anyósülésnél – észlelt, életveszélyes hibákat hivatottak orvosolni.

F1: Bottas magával vitte a Williams-szponzort

A Williams nem csak versenyzőjét veszti el, Valtteri Bottasszal együtt régi-régi szponzora is a Mercedeshez távozik.

Keményít a rendőrség: minden sofőrnek szondát kell fújni

Mostantól nincs kivétel, minden sofőrnek meg kell fújnia az alkoholszondát. A rendőrség a finn módszerrel szeretné kiszűrni az ittas vezetőket. Nógrádban vezetik be először.

KRESZ-táblák, amikre figyelned kell télen

Van néhány speciális KRESZ-tábla, amelyeket zimankó és havazás idején erősen ajánlott figyelni. De tudjuk-e, hogy pontosan mit is jelentenek ezek a táblák?

F1: Állami elismerést kapott Kimi Räikkönen

A Ferrari világbajnok pilótája Finnország első sportnagykövete lett.

Norvégiában betiltották a dízelautókat

A rossz légminőség miatt Oslo átmenetileg kitiltotta a norvég fővárosból a gázolajjal üzemelő gépjárműveket.

Opel, ami jobban kéne, mint egy BMW

Olyan Opelt vezettünk, amely annyira a vágy tárgya volt egykoron, hogy még egy dalba is befoglalták a nevét.

A csapatok nem kérnek F1-es tulajdonrészt

Úgy tűnik, a nem sikerült pénzt kihúzni a csapatok zsebéből, a Forma-1 új tulajdonosa, a Liberty Media nem tudta bevonni őket a tulajdonosi körbe.

Családi mindenest, de milyet?

Használtautó-vásárlásban segít szakértőnk, aki egy levélváltással is irányt mutathat az igényeinknek megfelelő kivitel megtalálásához.

Ez a kézműves módszer új fejezetet nyit a hengerfej felújításban

Precíz megoldás helyett ösztönből tolja emberünk. Az eredmény kétséges, de legalább az eljárás látványos.

Magyar rekord a BMW-nél

Soha annyi új BMW nem kelt el Magyarországon, mint 2016-ban. A siker nem csak a hagyományos modelleké, Közép-Európában i-modellekből is nálunk fogy a legtöbb.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.