Harapós lett az új Scania

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.08.24. 07.00

Rendhagyó módon a hannoveri IAA előtt mutatta be a Scania a következő modellgeneráció első példányait. Egyelőre még keveset lehet tudni róluk.

Harapós lett az új Scania

Új modellgenerációval ünnepli 125 éves fennállását a svéd Scania, mely 1500 meghívott vendég előtt, Párizsban rántotta le a leplet az első modellekről. Az eseményt online is nyomon lehetett követni és az érdeklődést jól tükrözi, hogy a 19:40-es kezdés után még órákkal később is rendkívül leterhelt volt a Scania weboldala. A Volkswagen tulajdonában lévő vállalat már régóta rebesgette, hogy új modellekkel kívánja felpezsdíteni a vért a kamionokért oda-vissza rajongók ereiben.

16122-089

Korábban jelentek meg arról hírek, hogy a távolsági fuvarozásra szánt R-széria helyére az S-széria lép. Ezek azonban téves információknak bizonyultak. A Scania svéd sajtósa, Aslund Örjan ugyanis érdeklődésünkre közölte, hogy marad az R-széria, csak megújul és a most bevezetésre kerülő S-széria lényegében a top kategóriás modelleket fogja felsorakoztatni. A bemutatott járművek az R500-as, valamint az S730-as típusszámot viselik, tehát az új modellgeneráció elsőként a hosszú távú fuvarozásra használt teherautók kínálatában jelenhet meg. 

12 évvel ezelőtt éppen az R-széria volt az, amelyik búcsúztatta a vízszintes vonalakkal tagolt hűtőrács, valamint a jellegzetes, téglatest formájú fényszórókról felismerhető 4-es szériát. Az R-széria sikerét jól tükrözi, hogy kétszer is elnyerte az International Truck of the Year címet.

Az új formaterv kicsit az R-széria, valamint a 4-es modellcsalád keverékének tűnik, hiszen a korábbi, finom vonalvezetéssel megtervezett hűtőrácsot felváltotta a  V alakú maszk, a nagyobb méretű fényszórókat pedig mattfekete borításba ágyazták. A módosítások egy kicsit mérgesebb és agresszívabb Scaniák látszatát keltik, melyekben már a harmadik generációs Euro 6-os motorok fognak duruzsolni. Ezek a gyártó szerint elődjeikhez képest 5 százalékkal kevesebb dízelt használnak fel.

16122-007

Az új modellcsalád kifejlesztése 20 milliárd svéd koronába került és legalább 10 évet vett igénybe. A prototípusok összesen 10 millió kilométert tettek meg az elmúlt években. A próbafutások alkalmával szerzett tapasztalatokat természetesen felhasználták a fejlesztések során.

A tegnapi bemutatót követően elindul az új modellek sorozatgyártása. A cég tájékoztatása szerint a következő időszakban 40 ezer tesztet szeretnének lebonyolítani annak érdekében, hogy az ügyfelek megismerjék és megszeressék a legújabb Scania nyergesvontatókat. A Scania szerint a legújabb modellek bevezetése valamennyi Euro 6-os piacon egyszerre történik majd.

 

Kommentek

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

Jön a 30-as korlátozás lakott területeken?

Violeta Bulc, az Európai Unió közlekedésért felelős biztosa szerint érdemes lenne szigorúbban korlátozni a sebességet lakott területen.

Lauda: Bottas máris bizonyított

A Mercedes-csapat elnöke az Ausztrál Nagydíj után úgy látja, hogy jól választottak Valtteri Bottasszal, a finn elődje, Nico Rosberg szintjén van.

Ezt a vizsgát soha nem fogja elfelejteni egyik tanulóvezető sem

Amikor az oktató közli, hogy a vizsgán egy másik autót fognak vezetni, már ott elkezdődik a para, aztán meglátják milyen autó, és picit kikészülnek.

Életveszélyes előzés után bosszúálló üldözés Békésben

Többször írtunk már a defenzív vezetési stílus életmentő hatásáról. Mert rengeteg idióta van az utakon, és ha lesüllyedünk a szintjükre, és belemegyünk egy adok-kapok szituációba, akkor azzal csak magunkat, és utasainkat veszélyeztetjük.

Harmadik üléssort kap a Honda CR-V

Az új generációs Honda CR-V fedélzetén mostantól akár heten is utazhatnak. Egyetlen bökkenő van csupán: a sokszemélyes verziót csupán egy piacon forgalmazzák.

Marad Rexton a SsangYong csúcsmodellje

Nem várta meg a világpremiert a SsangYong, idő előtt bemutatott két képet a múlt héten beharangozott nagy szabadidő-modelljéről.

Jöhet a rendszeres magyar KRESZ-vizsga

Egy hazai kutatás szerint az autósok 40 százaléka úgy látja, hogy a sofőröknek javára válna, ha időközönként újra kellene vizsgázniuk KRESZ-ből.

Ennyire olcsón még senki nem jutott hozzá Lamborghinihez, pláne nem ilyenhez

Mondjuk 5 dollárt pont megér ez a szénné égett Lamborghini Huracan. Egy fillérrel sem többet.

F1: Hamilton dobta az edzőjét

Lewis Hamilton a 2017-es idényre megvált trénerétől, mostantól a saját elképzelései szerint edz, de motiváltabb, mint bármikor.

Fontos változás jön a rendszámoknál

Áprilistól nyílik lehetőség a közúti forgalomban a szürke rendszám­tábla kitételére azokra a gépjárművekre, amelyekre biciklitartó van felszerelve.

Brutális C-kupéval erősít a Mercedes

Az AMG C63 R egy közútra száműzött pályaversenyautó lesz, ami már úgy is hátborzongató, hogy semmit nem tudunk róla.

Figyelj, ezzel a civil autóval vadásznak a rendőrök

Már Keszthelyen és Nagykanizsán is segíti a rendőrség munkáját a két fedélzeti kamerája miatt speciális feladatokra is alkalmas felderítőautó.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.