Harapós lett az új Scania

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.08.24. 07.00

Rendhagyó módon a hannoveri IAA előtt mutatta be a Scania a következő modellgeneráció első példányait. Egyelőre még keveset lehet tudni róluk.

Harapós lett az új Scania

Új modellgenerációval ünnepli 125 éves fennállását a svéd Scania, mely 1500 meghívott vendég előtt, Párizsban rántotta le a leplet az első modellekről. Az eseményt online is nyomon lehetett követni és az érdeklődést jól tükrözi, hogy a 19:40-es kezdés után még órákkal később is rendkívül leterhelt volt a Scania weboldala. A Volkswagen tulajdonában lévő vállalat már régóta rebesgette, hogy új modellekkel kívánja felpezsdíteni a vért a kamionokért oda-vissza rajongók ereiben.

16122-089

Korábban jelentek meg arról hírek, hogy a távolsági fuvarozásra szánt R-széria helyére az S-széria lép. Ezek azonban téves információknak bizonyultak. A Scania svéd sajtósa, Aslund Örjan ugyanis érdeklődésünkre közölte, hogy marad az R-széria, csak megújul és a most bevezetésre kerülő S-széria lényegében a top kategóriás modelleket fogja felsorakoztatni. A bemutatott járművek az R500-as, valamint az S730-as típusszámot viselik, tehát az új modellgeneráció elsőként a hosszú távú fuvarozásra használt teherautók kínálatában jelenhet meg. 

12 évvel ezelőtt éppen az R-széria volt az, amelyik búcsúztatta a vízszintes vonalakkal tagolt hűtőrács, valamint a jellegzetes, téglatest formájú fényszórókról felismerhető 4-es szériát. Az R-széria sikerét jól tükrözi, hogy kétszer is elnyerte az International Truck of the Year címet.

Az új formaterv kicsit az R-széria, valamint a 4-es modellcsalád keverékének tűnik, hiszen a korábbi, finom vonalvezetéssel megtervezett hűtőrácsot felváltotta a  V alakú maszk, a nagyobb méretű fényszórókat pedig mattfekete borításba ágyazták. A módosítások egy kicsit mérgesebb és agresszívabb Scaniák látszatát keltik, melyekben már a harmadik generációs Euro 6-os motorok fognak duruzsolni. Ezek a gyártó szerint elődjeikhez képest 5 százalékkal kevesebb dízelt használnak fel.

16122-007

Az új modellcsalád kifejlesztése 20 milliárd svéd koronába került és legalább 10 évet vett igénybe. A prototípusok összesen 10 millió kilométert tettek meg az elmúlt években. A próbafutások alkalmával szerzett tapasztalatokat természetesen felhasználták a fejlesztések során.

A tegnapi bemutatót követően elindul az új modellek sorozatgyártása. A cég tájékoztatása szerint a következő időszakban 40 ezer tesztet szeretnének lebonyolítani annak érdekében, hogy az ügyfelek megismerjék és megszeressék a legújabb Scania nyergesvontatókat. A Scania szerint a legújabb modellek bevezetése valamennyi Euro 6-os piacon egyszerre történik majd.

 

Kommentek

Megújult a legendás amerikai sportkocsi

Felvarrták a Ford Mustang ráncait, jót tett az autónak a frissítés.

Nagy baleset történt az F1-pilóta orra előtt

Az utakon mindenki egyforma, és ugyanakkora eséllyel fut bele egy balesetbe. Még egy F1-es pilóta is.

Divatcsászárnő tervezett kisautót

Klasszikus csajos stíluselemek helyett erőteljes divatkiáltvány, magabiztos és nőies az a smart fortwo Brabus, amelyet a német divatceleb Veronika Heilbrunner stilizált meg. A lényeg mégsem ez, hanem a Brabus tailor made program, amivel bárki megalkothatja saját smartját.

Szupersport-óra a világ leggyorsabb négyüléseséhez

A múlt héten bemutatott Bentley Continental Supersports a márka hagyományos óragyártó partnerét is megihlette. Az óra ultramodern tartalmakat kínál.

F1: Iszonyú sokat gyorsulnak az új autók

Az FIA legfrissebb szimulációi szerint egyes kanyarokban akár 40 km/h-val is nőhet az autók sebessége 2017-ben.

Hol kapni még új autót szívómotorral?

Mind több márka törli a turbómentes motorokat, mert az EU-szabványos fogyasztásmérés a feltöltött motoroknak kedvez. A 2008-hoz azonban atmoszférikus háromhengerest is választhatnak az óvatosabbak.

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.