13 méteres buszokkal váltanák ki a csuklósokat

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.08.21. 12.00

13 méteres buszokkal bővíti kínálatát a következő időszakban a Credo buszokat gyártó Kravtex-Kühne Cégcsoport. A döntés hátterében az áll, hogy úgy tűnik mutatkozna igény a szokásosnál hosszabb városi és elővárosi buszokra.

13 méteres buszokkal váltanák ki a csuklósokat

Ez pedig azért alakult így, mert a cég szerint a hazai csuklósok egyre kevesebb kilométert tesznek meg. Több regionális közlekedési központnál is úgy látják, hogy a 140-160 férőhelyes csuklós autóbuszok harmadára, már nincs szükség csúcsforgalomban a csökkentő utasszám miatt. Emiatt a 20-30 éves, környezetszennyező, magas padlószintű autóbuszokat még abban az esetben sem érné meg modernekre cserélni, ha erre lenne pénze a közlekedési szolgáltatóknak.

Egy rövid, két hosszú 

A cégcsoport 2017 elejéig három új modellel lép piacra. A jelenleg gyártott 12 méteresek után 10 méteres kompakt, és 13 méteres, nyújtott szóló buszokat fog bemutatni. A 13 méteres Credo Econell (elővárosi) és Credo Econell CiTY modellváltozatok a konstrukció kedvező tulajdonságai miatt, kiváló befogadóképességgel fognak rendelkezni. A 10 méteres Econell októberben, a 13 méteres Econell decemberben, a 13 méteres Econell City pedig 2017 februárjában jön.

Lepipálja az Ikarust

A piacon jelenleg kapható 13,5 méteres, teljes hosszban alacsonypadlós buszok az ülőhelyek alacsony száma, a 14,5 méter hosszú háromtengelyesek pedig a körülményes kanyarodás miatt nem jelentenek jó megoldást városi forgalomban. A gyártó előzetes műszaki adatai szerint az új városi busz, a Credo Econell 13 CiTY 37-39 utasüléssel készülhet, ami meghaladja egyes Ikarus 280 típusú csuklósok ülőhelyszámát. Álló utasok számára rendelkezésre álló területe – a második ajtónál kialakított körülbelül 4 méter hosszú peronrésszel – pedig maximalizálja a befogadóképességét.

A csuklósok harmada nincs kihasználva. Fotó: Aranyi Péter

A csuklósok harmada nincs kihasználva. Fotó: Aranyi Péter

Csuklósok kiváltására 

A 12 méteres buszokénál valamivel magasabb árszintű, 13 méteres Credókkal országszerte legalább 100 darab elöregedett csuklós buszt lehetne biztonsággal kiváltani. Ezzel Budapest után végre a vidéki városok is jelentősebb mennyiségű, új városi buszhoz jutnának. Így nemcsak az üzemeltetési költségek csökkennének, hanem százezrek számára válna elérhetőbbé a környezetbarát, komfortos és akadálymentes autóbuszos szolgáltatás.

A mosonmagyaróvári és győri gyártóüzemmel rendelkező Kravtex-Kühne fejlesztéseinek csak akkor lesz értelme, ha azokra valóban lesz kereslet a hazai, állami fenntartású vállalatok részéről. Mint ismeretes a nemzeti buszgyártási stratégia bejelentése óta kiirt fővárosi és volán tendereken nem rúghatnak labdába magyar gyártók. 

Kommentek

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

F1: Utcát neveznek el Jules Bianchiról

Szülővárosában, Nizzában hamarosan közterület viseli majd a 2014-es Japán Nagydíjon szerzett sérüléseibe belehalt fiatal Forma-1-es versenyző nevét.

A magyar autósokat is szívatják Párizsban

Minden Párizsban közlekedő gépjárművön, a külföldi rendszámúakon is kötelező hétfőtől a környezetvédelmi megfelelőséget jelölő plakett feltüntetése. A matrica bevezetése része annak az intézkedéssorozatnak, amelyet a francia főváros önkormányzata indított a szmog csökkentésére.

A terep-Porsche 918 jobban kéne, mint egy Macan

Egy észt grafikus engedett a csábításnak, és elkészítette ezt a nagyon állat virtuális Porsche 918 Spydert.

Megújult a BMW 4 modellcsalád

Visszafogott, de funkcionális optikai változtatások, módosított felfüggesztés, új tálalású infotainment tartalmak: ez a megújuló BMW 4 család mérlege.

Változnak a sebességhatárok

Lassabban autózhatunk több fontos főúton és egy autópályán, utóbbin az állapota miatt. Az illetékesek folyamatosan változtatják a megengedett tempót – ha szükséges.

F1: Hamilton új tetkót varratott magára

Lewis Hamilton új tetoválással kezdte az évet.

Bottas: Szoros lesz Hamiltonnal!

A világbajnok Nico Rosberg helyére igazolt Valtteri Bottas úgy véli, szoros lesz a verseny közte és Lewis Hamilton között, de tudnak majd együttműködni. A finn pilóta első F1-es győzelmére hajt a Mercedesnél.

F1: Fontos vizsgán felelt meg a fejvédő

Az FIA a bevezetés előtt álló fejvédő rendszerrel is szimulálta Fernando Alonso hatalmas 2016-os bukását.

Hivatalos, Massa visszatér a Forma-1-be

Dőlnek a dominók: mostantól egyértelmű, hogy Valtteri Bottas a Mercedesnél folytatja, ugyanis a Williams-csapat hivatalosan is bejelentette, hogy szerződést kötöttek Felipe Massával 2017-re.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.