13 méteres buszokkal váltanák ki a csuklósokat

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.08.21. 12.00

13 méteres buszokkal bővíti kínálatát a következő időszakban a Credo buszokat gyártó Kravtex-Kühne Cégcsoport. A döntés hátterében az áll, hogy úgy tűnik mutatkozna igény a szokásosnál hosszabb városi és elővárosi buszokra.

13 méteres buszokkal váltanák ki a csuklósokat

Ez pedig azért alakult így, mert a cég szerint a hazai csuklósok egyre kevesebb kilométert tesznek meg. Több regionális közlekedési központnál is úgy látják, hogy a 140-160 férőhelyes csuklós autóbuszok harmadára, már nincs szükség csúcsforgalomban a csökkentő utasszám miatt. Emiatt a 20-30 éves, környezetszennyező, magas padlószintű autóbuszokat még abban az esetben sem érné meg modernekre cserélni, ha erre lenne pénze a közlekedési szolgáltatóknak.

Egy rövid, két hosszú 

A cégcsoport 2017 elejéig három új modellel lép piacra. A jelenleg gyártott 12 méteresek után 10 méteres kompakt, és 13 méteres, nyújtott szóló buszokat fog bemutatni. A 13 méteres Credo Econell (elővárosi) és Credo Econell CiTY modellváltozatok a konstrukció kedvező tulajdonságai miatt, kiváló befogadóképességgel fognak rendelkezni. A 10 méteres Econell októberben, a 13 méteres Econell decemberben, a 13 méteres Econell City pedig 2017 februárjában jön.

Lepipálja az Ikarust

A piacon jelenleg kapható 13,5 méteres, teljes hosszban alacsonypadlós buszok az ülőhelyek alacsony száma, a 14,5 méter hosszú háromtengelyesek pedig a körülményes kanyarodás miatt nem jelentenek jó megoldást városi forgalomban. A gyártó előzetes műszaki adatai szerint az új városi busz, a Credo Econell 13 CiTY 37-39 utasüléssel készülhet, ami meghaladja egyes Ikarus 280 típusú csuklósok ülőhelyszámát. Álló utasok számára rendelkezésre álló területe – a második ajtónál kialakított körülbelül 4 méter hosszú peronrésszel – pedig maximalizálja a befogadóképességét.

A csuklósok harmada nincs kihasználva. Fotó: Aranyi Péter

A csuklósok harmada nincs kihasználva. Fotó: Aranyi Péter

Csuklósok kiváltására 

A 12 méteres buszokénál valamivel magasabb árszintű, 13 méteres Credókkal országszerte legalább 100 darab elöregedett csuklós buszt lehetne biztonsággal kiváltani. Ezzel Budapest után végre a vidéki városok is jelentősebb mennyiségű, új városi buszhoz jutnának. Így nemcsak az üzemeltetési költségek csökkennének, hanem százezrek számára válna elérhetőbbé a környezetbarát, komfortos és akadálymentes autóbuszos szolgáltatás.

A mosonmagyaróvári és győri gyártóüzemmel rendelkező Kravtex-Kühne fejlesztéseinek csak akkor lesz értelme, ha azokra valóban lesz kereslet a hazai, állami fenntartású vállalatok részéről. Mint ismeretes a nemzeti buszgyártási stratégia bejelentése óta kiirt fővárosi és volán tendereken nem rúghatnak labdába magyar gyártók. 

Kommentek

Darth Vader egyszerűen kamionná vált

Egy dizájner olyan Kamazt gondolt ki, melyre legszívesebben már most felülnénk, mert ötvözi a versenykamionokat és az űrhajókat.

Munkagéppel mennek a tüntetők ellen a rendőrök

A szomszédos Szlovákiában fejlesztik a jövő rendőrségi oszlatójárművét. A Božena Riot az építőipari és mezőgazdasági munkagépek ketrecharcos unokatestvére.

Sportautókra hajaz ez a német turistabusz

A most következő gyártóról ritkán hallani manapság, de ha igen, akkor az biztos valami nagy durranás.

Speciális mentőjárművet épített a Kamaz

Szinte bárhol bevethető mentőjárművet épített a Kamaz, mely kiválóan alkalmas tűzoltók és a mentők munkájának támogatására.

F1: A Mercedes orrára koppintottak

A nemzetközi sportsajtó Sebastian Vettel és a Ferrari sikerétől hangos a Forma-1-es idénynyitó, a melbourne-i Ausztrál Nagydíj másnapján.

F1: A McLaren kikéri magának a mercis pletykát

A McLaren szerint szó sincs arról, hogy a csapat fontolgatná a Honda kipöckölését a versenyképesebb Mercedes-motorért cserébe.

Tanult hibájából a Mazda

A CX-5 második generációjára helyretette az elsőnél elkövetett tévedését a Mazda. És még persze sok mást is.

F1: Räikkönen nem bírja a tempót?

Kimi Räikkönen nem volt igazán versenyképes az Ausztrál Nagydíjon, a Ferrarinál többet várnak tőle, de vajon képes lesz-e hozni?

F1: Az újonc is beszólt a McLarennek

Fernando Alonso után újonc csapattársa, Stoffel Vandoorne is azt nyilatkozta, hogy a McLaren-Hondáé a leglassabb autó a mezőnyben.

Tarlós István felébredt a kómából

A magyar közlekedési szankcionálás rendszere (magyarul: a büntetések) kilenc éve romlott el teljesen, amikor még Gyurcsány kormánya kitalálta az objektív felelősség nevű baromságot. Tarlós hol volt eddig, hogy ezt csak most vette észre?

Ismét csökken az üzemanyag ára

Szerdán folytatódik az üzemanyag árának csökkenése, ezúttal a gázolaj lesz olcsóbb.

F1: Hamilton nagyon ráizgult az idei szezonra

Lewis Hamilton az idénynyitó Ausztrál Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy az idei szezonban a legjobbak csapnak össze a vb-címért.

F1: Vizsgálják a melbourne-i pályainváziót

Bár egyesek ünnepelték, hogy a nézők az Ausztrál Nagydíj leintése után bemehettek a pályára, a Nemzetközi Automobil Szövetség kivizsgálja az egyértelműen veszélyes esetet.

Bicikli 11 millióért, nooormális?!

A jacht után most itt a Bugatti-kétkerekű: a PG bringája műszakilag is odateszi magát, de 39 ezer dolláros ára azért így is magas.

Hemzsegnek az 50 ezres kanyarok Budapesten

Mutatjuk, hol kaphatsz súlyos büntetést Budapesten, ha egy kicsit nem figyelsz, vagy nem követed a szabályokat.

Ez minden idők legmagabiztosabb parkolóból történő kiállása

Hogy tudott innen így kiállni? Oda egy hajszál nem fért volna! Hozzáért vagy nem ért hozzá? Megannyi kínzó kérdés!

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.