Félelmetes versenykamiont csinált a Volvo

Szerző: Aranyi Péter levél küldés 
Dátum: 2016.08.20. 10.30

Úgy tűnik a Kamion Európa-bajnokság szele a Volvót is megérintette, ugyanis olyan versenykamiont épített, mely minden bizonnyal megállná a helyét a versenysorozatban.

Félelmetes versenykamiont csinált a Volvo

Feltéve, ha engednének ott versenyezni ilyen erős teherautókat. Az Iron Kinghtot, vagyis a Vaslovagot négy turbófeltöltővel ellátott, 6000 Newtonméteres forgatónyomatékkal rendelkező, 2400 lóerős dízelmotor hatja.

Ez rendkívül figyelemreméltó teljesítmény, ha azt nézzük, hogy maga a jármű “csak” 4,5 tonna. Eszerint fél lóerő jut egy kilogrammnyi súlyra a versenykamionból. A középre szerelt, vízhűtéses intercoolerrel elátott motorhoz egy I-Shift duplakuplungos váltó csatlakozik, amit meg kellett erősíteni annak érdekében, hogy ekkora nyomatékot megfelően át tudjon adni.

A Vaslovagot azzal a céllal készítették el, hogy világrekordot állítsanak fel vele. Erre minden esélye megvan, hiszen az üvegszálas erősítésű, aerodinamikus fülkével látták el, emellett a légterelőkkel ellátott lökhárító is nagyban hozzájárul a jármű félelmetes gyorsulásához.

T2016_0316

Nem ez lesz a Volvo első világrekordja, ugyanis 2011-ben már 500 méteren (115.4 km/ó) és 1000 méteren (152.2 km/ó) is felállított két csúcsot egy dízel-elektromos, 1900 lóerős hibrid kamionnal. A cél, hogy megdöntsék ezt a világcsúcsot mindkét távon.

A világrekord döntési kísérletet augusztus 24-én 10 órakor a svéd gyártó YouTube csatornáján tekinthetik meg az érdeklődők.  A siker érdekében ezúttal is a korábbi rekordot felállító versenyző, Boije Ovebrink ül majd a volánnál.

Kommentek

F1: Nagyot lépett előre az új motorral a Renault

A Red Bull technikai igazgatója, Adrian Newey szerint a Renault nagyot lépett előre a 2017-es motorral, de nagy kérdés, hogy a riválisok mennyit haladtak.

Megvan, ne keresd tovább a belső égésről készült tökéletes videót

Láttunk már hengerfej helyett plexivel zárt motort, amiben jól látszott a robbanások sorozata. Mókás volt, de ez a videó a profi bemutatása a történetnek, egyszerűen kihagyhatatlan.

F1: Bottas szabadon versenyezhet Hamiltonnal

A Mercedes-csapat elnöke, Niki Lauda leszögezte, hogy a Nico Rosberg helyére szerződtetett Valtteri Bottas sem lesz másodhegedűs, megverheti Lewis Hamiltont, ha tudja.

F1: Felülmúlná Alonsót a McLaren-újonc

A McLarennél idén bemutatkozó Stoffel Vandoorne azt mondja, nem egyszerűen a top10-ben akar végezni, hanem győzni akar, bár azt is tudja, idén erre még nem lesz sok esélye.

Zseniális újítás az autópálya-matricáknál

Számos autósnak jelent problémát annak megállapítása, hogy rendelkezik-e érvényes úthasználati jogosultsággal.

F1: Bottas még nem a végleges megoldás

A Mercedes-főnök nem titkolja, hogy Valtteri Bottas helye egyelőre csak 2017-re biztos a csapatnál, a jövőre nézve bőven van opciójuk.

Rákaptak a pestiek a percdíjas villanyautókra

A GreenGo bővítette a flottája méretét, az eddigi 45 elektromos autó helyett immár 75 autót biztosít regisztrált felhasználói számára.

Horvát villanyautó verte el a Bugatti Veyront

Na jó, nem akármilyen villanyautó, hanem a Rimac Concept One, ami sorra eszi meg a szupersportautókat.

Óriási rekord a szentgotthárdi Opel-gyárban

Szentgotthárd rekordévet zárt 2016-ban: közel 630 ezer motor készült az Opel magyarországi gyárában, ami 23 százalékkal több, mint eddig bármikor.

F1: Sainzot zsákutcába vitte a Red Bull?

A Toro Rossó-s Carlos Sainz nehezen emészti meg, hogy a Red Bull nem engedte más csapathoz, miközben házon belül sincs előrelépési lehetősége.

Decemberben is nőtt az EU-s autópiac

Decemberben nőtt a forgalomba állított új személygépkocsik száma az európai autópiacon az egy évvel korábbihoz viszonyítva.

Kevés volt a V6-os az Alfába, hősünk radikális megoldást választott

Az Alfa Romeo GTV elérhető volt kétliteres négyhengeres Twinspark motorral is, de a rajongók szerint csak a V6-os blokk az igazi. Úgy tűnik, van, akinek ez sem elég.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.